  • 1. Data: 2004-08-30 08:55:53
    Temat: Akcje PKO PB dla posiadaczy KM ???
    Od: "Ralf" <r...@w...pl>

    Witam

    Jestem jednym z milionów, którym rodzice załozyli coś takowego i zasialali
    powaznymi jak na ówczesne czasy kwotami, więc chyba mam prawo domagać się
    akcji prywatyzowanego PKO BP ? W końcu to posiadacze ksiązeczek
    mieszkaniowych stworzyli 90% kapitału PKO BP a dziś zostawia ich się na
    bruku ?!

    Może jakaś wspólna inicjatywa posiadaczy ?

  • 2. Data: 2004-08-30 09:58:24
    Temat: Re: Akcje PKO PB dla posiadaczy KM ???
    Od: Jarek Dukat <p...@x...xx>

    Ralf wrote:

> [...]
    > akcji prywatyzowanego PKO BP ? W końcu to posiadacze ksiązeczek
    > mieszkaniowych stworzyli 90% kapitału PKO BP a dziś zostawia ich się na

    Hehehe, skad zes wzial te 90% kapitalu?

    > Może jakaś wspólna inicjatywa posiadaczy ?

    Jasne, a ja mam konto w mBanku i domagam sie akcji BRE! Naleza mi sie,
    przeciez tworze ich kapital.

    Zejdz na ziemie czlowieku.

    Pozdr.
    JD

  • 3. Data: 2004-08-30 10:09:58
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Jarek Dukat" <p...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Hehehe, skad zes wzial te 90% kapitalu?

    > Jasne, a ja mam konto w mBanku i domagam sie akcji BRE! Naleza mi sie,
> [...]

    JD nie porównuj tego. Książeczki mieszkaniowe to było zupełnie co innego niż
    to że Ty masz rachunek w mBanku.
    Więc Ralf ma częściowo rację po tylu latach oszczędzania te książeczki są
    prawie nic nie warte w porównaniu z innymi oszczędnościami.
    A Ty JD porównujesz konto w mBanku do książeczek mieszkaniowych "zejdz na
    ziemnie czlowieku".
    Seba_Fan.

  • 4. Data: 2004-08-30 10:47:56
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawie nic nie warte w porównaniu z innymi oszczędnościami.
    > A Ty JD porównujesz konto w mBanku do książeczek mieszkaniowych "zejdz na

    Zauważ, że KM opiewały przy pełnym wkładzie na 10% wartości mieszkania, a
    resztę dopłacało "państwo", czyli obywatele, którzy nie "nabywali" mieszkań
    z przydziału.
    IMHO największy wkład w PKO mają drobni ciułacze, którzy stracili
    bezpowrotnie na swoich lokatach.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 5. Data: 2004-08-30 10:59:45
    Od: "Ralf" <r...@w...pl>

    Jasne, a ja mam konto w mBanku i domagam sie akcji BRE! Naleza mi sie,
    malo trafne porownanie :))

    Bank zawsze robil "walki" na tych premiach.
    Skandaliczne i złodziejskie praktyki PKO BP na przełomie lat 80/90, kiedy
    premię dzielono na tzw. starą i nową. Wtedy drastycznie zaniżano premię,
    GWARANTOWANĄ jakoby przez Państwo. Takie przypadki były sądownie skarżone.
    Wyroki - jak to w naszym "państwie prawa" - były różne. Niektóre sprawy
    chyba jeszcze się toczą.. Teraz właściwie problem wygasa, bo przypadki takie
    zaczyna obejmować przedawnienie, a od schyłku rządów Suchockiej bank PKO
    zaprzestał kantów i teraz liczy premię gwarancyjną w zasadzie zgodnie z jej
    nazwą i celem. Wiem, że była próba (w zbiorowym procesie) obciążenia Skarbu
    Państwa odszkodowaniami dla ludzi zawiedzionych na książeczkach. Jak łatwo
    przewidzieć, sąd odrzucił pozew, zresztą podstawy były wątłe. Rzecznik Praw
    Obywatelskich kilkakrotnie interweniował, zwłaszcza na początku lat 90-tych
    w sprawie k.m. Nie uzyskał zbyt wiele, a w niektórych wystąpieniach
    popełniał (rękami swych urzędników) dość podstawowe błędy. Były rzecznik,
    prof. Zieliński, przyznał się zresztą w jednym z wywiadów do porażki w
    kwestii "tej ogromnej niesprawiedliwości". Wg mojego rozeznania sprawa w
    Strassburgu nie ma większych szans na rozpatrzenie, a niemal żadnych - na
    pozytywne rozstrzygnięcie. I szczerze nad tym boleję, jako okradziony z 80%
    wartości swej książeczki. Czuje sie oszukany przez bank .Bank sie
    prywatyzuje powinien rozliczyc z oszukanymi.