  • 1. Data: 2007-06-25 18:41:08
    Temat: AMEX korporacyjny -> Euro
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Czy ktos wie jak wypada AMEX korporacyjny (wydany
    przez American Express Poland) w krajach
    strefy Euro? Jakie sa przeliczniki w porownaniu
    z innymi kartami.
    Jade na wkacje i jedyna inna karta jest Visa Citi;)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-06-25 18:44:53
    Temat: Re: AMEX korporacyjny -> Euro
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy ktos wie jak wypada AMEX korporacyjny (wydany
    > przez American Express Poland) w krajach
    > strefy Euro? Jakie sa przeliczniki w porownaniu
    > z innymi kartami.
    IMHO wazne jest to, ze to zielony Amex, a to ze wydany na firme nie ma
    juz znaczenia

    > Jade na wkacje i jedyna inna karta jest Visa Citi;)
    korzystalbym mimo wszystko z tego Amex'a - sprawdz co firma mysli o
    prywatnych transakcjach sluzbowa karta, czasem firmy sobie takowych nie
    zycza

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-25 18:50:38
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    > korzystalbym mimo wszystko z tego Amex'a - sprawdz co firma mysli o
    > prywatnych transakcjach sluzbowa karta, czasem firmy sobie takowych nie
    > zycza

    Nie ma problemu. Kazdy poracownik dostaje dwie karty, jedna
    do wydatkow sluzbowych, druga do prywatnych. Dlatego
    interesuje mnie glownie jaki kurs Euro wyjdzie przy
    transakcjach oplaconych Amexem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2007-06-25 20:23:11
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 25.06.2007 Marcin <k...@k...de> napisał/a:
> [...]
    > do wydatkow sluzbowych, druga do prywatnych. Dlatego
    > interesuje mnie glownie jaki kurs Euro wyjdzie przy

    Mnie też te Amexy interesują, co w nich jest ? Dlaczego wszystkie duże
    korporacje daję je swoim pracowniką ??? Co jest w nich lepszego ?

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 5. Data: 2007-06-26 19:05:32
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Mnie też te Amexy interesują, co w nich jest ? Dlaczego wszystkie duże
    > korporacje daję je swoim pracowniką ??? Co jest w nich lepszego ?

    Nie wiem dlaczego takimi kartami placa korporacje, moge
    napisac tylko od strony pracownika.
    Plusy:
    - darmowe wydanie i uzywanie karty prywatnej
    - nie naliczaja odsetek jak sie czlowiek pomyli na pare zlotych w splacie
    (zamiast koncowki
    98 PLN przelalem z koncowka 89 PLN, o wszystkim dowiedzialem sie z wyciagu
    za nastepny
    miesiac, wiec splacilem brakujace 9 PLN prawie miesiac pozniej. W ktorym
    banku
    nie policza oplat w takiej sytuacji?).
    - 'user friendly' rozpatrywanie reklamacji, dzwonisz i od razu mowia, zeby
    nie placic za sporna
    transkacje do czasu wyjasnienia, nie znam przypadku by reklmacja nie zostala
    uznana.

    Minusy:
    - nie ma podgladu przez net
    - wiele sklepow nie przyjmuje Amexa, nie znalazlem zadnego w polskim
    internecie,
    ktory by umozliwial placenie Amexem.

    Powyzsze dotyczy kart Amex Corp wydanych przez American Express Poland,
    nie wiem jak jest z Amexami wydanymi przez Milenium. Problemy z
    akceptowalnoscia
    beda takie same a co do reszty to nie wiem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2007-06-26 19:16:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Minusy:
    > - nie ma podgladu przez net
    > - wiele sklepow nie przyjmuje Amexa, nie znalazlem zadnego w polskim
    > internecie,
    > ktory by umozliwial placenie Amexem.

    od niedawna mozna kupic bilet na pkp ;-)
    mysle, ze wkrotce wiecej sklepow zacznie je akceptowac

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-06-26 19:18:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin" <k...@k...de> wrote in message

    > Minusy:
    > - nie ma podgladu przez net

    AFAIR Amex umozliwia dostep. Chyba trzeba sie zarejestowac w ich globalnym
    serwisie, o ile nic sie nie zmienilo to Amexy wydawane w Polsce sa
    obslugiwane w UK.

    > - wiele sklepow nie przyjmuje Amexa, nie znalazlem zadnego w polskim
    > internecie,
    > ktory by umozliwial placenie Amexem.

    Sa. Za posrednictwem eCard mozna autoryzowac Amexy.
    http://www.ecard.pl/platnosci-karta.htm
    Fakt, ze niewiele sklepow wykorzystuja ta mozliwosc, Ja sie juz na kilka
    natknalem.

    > Powyzsze dotyczy kart Amex Corp wydanych przez American Express Poland,
    > nie wiem jak jest z Amexami wydanymi przez Milenium. Problemy z
    > akceptowalnoscia
    > beda takie same a co do reszty to nie wiem.

    Akceptowalnosc w duzych miastach jest dosc znosna. Ja przynajmniej nie
    narzekam.

    MK

  • 8. Data: 2007-06-26 22:27:33
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > - 'user friendly' rozpatrywanie reklamacji, dzwonisz i od razu mowia, zeby
    > nie placic za sporna
    > transkacje do czasu wyjasnienia, nie znam przypadku by reklmacja nie
    > zostala uznana.

    i jesli jest zasadna - nigdy nie robia problemu...

    > Minusy:
    > - nie ma podgladu przez net

    jest

    > - wiele sklepow nie przyjmuje Amexa, nie znalazlem zadnego w polskim
    > internecie,

    sa, w niektorych sklepach obslugiwanych prez ecard - np. merlin, intercity

    + wiekszosc supermarketow + sklepow w pasazach + wszystkie hotele i
    wypozyczalnie samochodow + paypal, itp.

    tez sie na poczatku obawialem - ale ogolnie nie jest zle... oczywiscie
    akceptowalnosc duzo mniejsza niz v/mc w mniejszych sklepach, ale jako 2 lub
    3 karta w potfelu jest rewelacyjna.

    Pozdr.,

  • 9. Data: 2007-06-27 06:32:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > akceptowalnosc duzo mniejsza niz v/mc w mniejszych sklepach, ale jako 2 lub

    czy ktos moze przerabial zamiane MC na Amexa w Mille?
    jest taka mozliwosc?

    mam golda MC z Mille, ale karta mnie nie zachwycila wiec za jakis czas
    bede ja chcial zamienic na inna, a Amexa jeszcze nie mialem...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-06-27 17:43:17
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 27 Jun 2007 00:27:33 +0200, Piotr wrote:

    > sa, w niektorych sklepach obslugiwanych prez ecard - np. merlin, intercity
    >
    > + wiekszosc supermarketow + sklepow w pasazach + wszystkie hotele i
    > wypozyczalnie samochodow + paypal, itp.

    U mnie po wybraniu Polski znika możliwość wybrania Amexa, zostają tylko
    Visa i Mastercard.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki