  • 1. Data: 2002-01-11 13:28:16
    Temat: regulamin inteligo
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    Dużo ostatnio można przeczytać o nieautoryzowanym dostepie do pieniędzy
    poprzez karty bankowe na pbb [hint: stacja Esso].
    Przyznaję się bez bicia, że specjalistą nie jestem, ale zupełnym laikiem te
    nie.

    Piszecie, że jeżeli przed zastrzeżeniem karty złodziej dokona transakcji w
    POSie, gdzie
    a) albo się nie podpisze
    b) podpis będzie inny
    klient ma prawo to reklamować i bank przyzna mu rację.

    Mnie zdziwił jakiś czas temu punkt reulaminu w Inteligo:

    "Fakt nieumieszczenia podpisu na dowodzie sprzedaży nie zwalnia posiadacza
    karty z odpowiedzialności za dokonane transakcje".

    W tej sprawie rozmawiałem z działem reklamacji. Dowiedziałem się, że jeżeli
    na wydruku z POSu nie będzie mojego podpisu, to i tak nie zwalnia mnie to z
    odpowiedzialności za tę transakcję. Mogę conajwyżej otrzymać kopię
    potwierdzenia i załatwiać to na policji, jako przestępstwo... Ale bank i tak
    mnie za to policzy...

    Mnie się już nie chce do nich pisać - jeśli tak nie powinno byc, niech ktoś
    bardziej wprawiony w tej dziedzienie to zrobi...

    Mógłby mi to ktoś wyjaśnić?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-01-11 13:57:25
    Temat: Re: regulamin inteligo
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    I mam jeszcze jedną wątpliwość - jeżeli ktoś dokonał trnsakcji w internecie,
    bez moje wiedzy i zgody, moją kartą

    a) z użyciem CVC2
    b) bez użycia CVC2

    mogę składać reklamację i czy będzie ona uznana? Bank twierdzi, że raczej
    nie...
    Sorki za banały, ale naprawdę troszkę mnie ten temat z kradzieżą kart
    zainteresował...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 3. Data: 2002-01-11 14:49:32
    Temat: Odp: regulamin inteligo
    Od: "Bogdan Kwietniak" <b...@k...net.pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a1mr1p$ipn$...@n...onet.pl...
    > I mam jeszcze jedną wątpliwość - jeżeli ktoś dokonał trnsakcji w
    internecie,
    > bez moje wiedzy i zgody, moją kartą
    >
    > a) z użyciem CVC2
    > b) bez użycia CVC2

    a) z CVC2 to znaczy, ze mial twoja karte w reku, albo zdobyl CVC2 inaczej.
    IMHO to jak potwierdzenie PINem - twoja glowa, zeby nikt sie do tego nie
    dobral.

    b) bez CVC2 to moze prawie kazdy przechodzien, bo w okolicy bankomatow
    zawsze poniewieraja sie sterty slipow, a tam zdaje sie podaja numer karty
    (nie mam slipu pod reka).

  • 4. Data: 2002-01-11 14:56:22
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > a) z CVC2 to znaczy, ze mial twoja karte w reku, albo zdobyl CVC2 inaczej.
    > IMHO to jak potwierdzenie PINem - twoja glowa, zeby nikt sie do tego nie
    > dobral.

    a co za problem zeby sprzedawaca porownujac podpis spojrzal na numerek??

  • 5. Data: 2002-01-11 21:58:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 02:28:16PM +0100, o...@n...pl wrote:

> [...]
    >
    > Mnie się już nie chce do nich pisać - jeśli tak nie powinno byc, niech ktoś
    > bardziej wprawiony w tej dziedzienie to zrobi...

    Niestety dla Ciebie jest wiazaca umowa z bankiem. Jesli bank tam mowi
    i podpisujesz to, to sie zgadzasz na takie warunki. Na pocieszenie
    powiem ze wiekszosc bankow ma taki punkt w umowie ;-)

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-01-11 21:58:04
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 02:57:25PM +0100, o...@n...pl wrote:

    > mogę składać reklamację i czy będzie ona uznana? Bank twierdzi, że raczej
    > nie...
    > Sorki za banały, ale naprawdę troszkę mnie ten temat z kradzieżą kart
    > zainteresował...

    jesli dostal zgode (a pewnie dostal, bo chyba inteligo czyli euronet
    daje zgode na wszystkie cvv) to jest marnie.

    A czy bedzie uznana to zalezy od wielu czynnikow.

    --

    --w

  • 7. Data: 2002-01-11 22:07:44
    Od: "Grzegorz Szymczak" <g...@p...com.pl>

    A który bank nie ma takiego punktu w umowie?
    Greg

  • 8. Data: 2002-01-14 15:27:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 11:07:44PM +0100, Grzegorz Szymczak wrote:

    > A który bank nie ma takiego punktu w umowie?

    Nie znalazlem tego w DC ;-)

    Ale powazniej to tez nie znam.

    --

    --w