  • 1. Data: 2007-07-30 15:44:03
    Temat: raiffeisen, db, cos innego?
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    Musze wybrac bank. Pekao SA po ok. 10 latach wspolpracy mam dosc.
    Odpadaja wszelkiem mutacje BRE Banku, BPH (z wiadomych wzgledow) oraz
    WBK. Citi tez nie nalezy do moich faworytow...
    Zastanawiam sie nad Raiffeisenem, ale chcialym zasiegnac porady grona
    ekspertow :)
    --
    Taryk
    Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

  • 2. Data: 2007-07-30 16:18:14
    Temat: Re: raiffeisen, db, cos innego?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Taryk Abu-Hassan" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nie musi być "najtaniej" to Raiffeisen wydaje się przeciętnie rzecz
    biorąc najlepszym wyborem po wykluczeniu tych, które wykluczyłeś.
    Alternatywnie można wziąć pod uwagę Nordeę, no ale to już zależy do czego
    ten bank ma głównie służyć. No i Polbank ostatnio w modzie. DB bym
    zdecydowanie wykluczył, chyba że nie jesteś w ogóle wrazliwy na standard
    obsługi.

    marekz

  • 3. Data: 2007-07-30 16:30:29
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2007-07-30 18:18:14 +0200, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> said:

> [...]
    > ten bank ma głównie służyć. No i Polbank ostatnio w modzie. DB bym
    > zdecydowanie wykluczył, chyba że nie jesteś w ogóle wrazliwy na standard

    Najtaniej to nie musi byc. Tanie mieso, to psi jedza, jak mawiali.
    Nordea jakos bardzo tak 'supermarketowo' do mnie dociera.
    Obsluga? Nie lubie ogladac, ale jesli musze, to lubie jak sie mnie
    traktuje jak czlowieka, a nie jak kretyna.
    A czym podpadl DB?

  • 4. Data: 2007-07-30 16:53:29
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Najtaniej to nie musi byc. Tanie mieso, to psi jedza, jak mawiali.
    > Nordea jakos bardzo tak 'supermarketowo' do mnie dociera.

    Czemu? Nordea wydaje mi się bardzo dobrym wyborem. Dobry interfejs
    internetowy, bogaty zasób produktowy (za wyjątkiem KK, która nie nadaje się
    do uzytku, no ale KK i tak warto w innym banku). Zalety Nordei mają szansę
    się uwidocznić szczególnie w przypadku zintegrowanego korzystania z oferty
    dla fizycznych oraz dla firm, a także przy transakcjach na wyższe kwoty w
    walutach skandynawskich (minusem jest prehistoryczna opłata za przelew
    przychodzący).

    > Obsluga? Nie lubie ogladac, ale jesli musze, to lubie jak sie mnie
    > traktuje jak czlowieka, a nie jak kretyna.

    Reiffeisen na podstawie doświadczeń z Krakowa polecam. Poza tym to najwyższy
    poziom obsługi przez kanał telefoniczny z jakim się w PL spotkałem
    (naturalnie piszę tu o segmencie standardowym).

    > A czym podpadl DB?

    Tragiczną kulturą obsługi w oddziale, nędznym interfejsem internetowym,
    brakiem rozwoju. Także dziwnymi zasadami, oto przykłady: przelewowi do ZUS
    zlecanemu w oddziale o godzinie 14:00 zostaje przyporządkowana data
    obciążenia rachunku z dnia nastepnego i nie da się tego w żaden sposób
    obejść, podobnie przelewowi podatkowemu. Za rozmienienie 100 zł na
    drobniejsze od_klienta_banku chcą prowizji.

    Być może to lokalne cechy oddziału, ale w każdym razie odradzam.

    marekz

  • 5. Data: 2007-07-30 17:02:48
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2007-07-30 18:53:29 +0200, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> said:

> [...]
    > dla fizycznych oraz dla firm, a także przy transakcjach na wyższe kwoty w
    > walutach skandynawskich (minusem jest prehistoryczna opłata za przelew

    Propozycja warta rozwazenia. Niestety nie mam zadnych kontaktow ze
    Skandynawia :)

    > Reiffeisen na podstawie doświadczeń z Krakowa polecam. Poza tym to najwyższy
    > poziom obsługi przez kanał telefoniczny z jakim się w PL spotkałem
    > (naturalnie piszę tu o segmencie standardowym).

    Zona miala z nimi wspolnego pare razy i bardzo milo wspomina. Dlatego
    zwrocilem uwage na ten bank.

> [...]
    > drobniejsze od_klienta_banku chcą prowizji.
    >
    > Być może to lokalne cechy oddziału, ale w każdym razie odradzam.

    Ech, obawiam sie, ze tak moze byc, niestety wszedzie :(

    Coraz bardziej jestem przekonany do Reiffeisena. Karty maja ok, za
    granica maja bankomatow wiele.
    --
    Taryk
    Safety note: Don't put all your enriched uranium hexafluoride in one bucket.

  • 6. Data: 2007-07-30 17:48:02
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Coraz bardziej jestem przekonany do Reiffeisena. Karty maja ok, za granica
    > maja bankomatow wiele.

    Ja ogólnie daleki jestem od koncepcji jednego banku do wszystkiego, ale
    gdyby mnie postawili pod ścianą i kazali wybierać jeden, to byłby to właśnie
    Raiffeisen. Choć brakowałoby mi w nim onlajnowości klasy BRE. Jednakże
    uważam, że poprawa jakości interfejsu internetowego jest bardziej
    prawdopodobna niż poprawa ogólnie rozumianej "kultury bankowej" danego
    banku - dlatego też jako jedyny bank wybrałbym Rajfaissena a nie któryś z
    BRE-mcbanków. :-)

    Dodatkowo Rajfi jest nienachalny. To czego można doświadczyć w ING albo w
    Citi jak "wyrazisz zgodę na przesyłanie ofert" to dramat. :-))

    BTW. Jesli nie zamierzasz korzystać z oferty kredytowej w szerszym zakresie,
    to Multibank mimo wszystko też może być dobrym wyborem (przy czym KK
    zdecydowanie Rajfiowe).

    marekz

  • 7. Data: 2007-07-30 18:49:40
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Taryk Abu-Hassan napisał(a):
    > Coraz bardziej jestem przekonany do Reiffeisena. Karty maja ok, za
    > granica maja bankomatow wiele.

    Poza ta jedna wpadka, gdzie klientowi nie uznali reklamacji i stracil
    iles tam PLN z KK za zakup online, ktorego nie dokonal :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2007-07-30 18:52:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > prawdopodobna niż poprawa ogólnie rozumianej "kultury bankowej" danego
    > banku - dlatego też jako jedyny bank wybrałbym Rajfaissena a nie któryś z

    Niestety musze przyznac racje. Multi stal sie tak sam macBankowy (to
    moje haslo :P ) jak mBank.

    > BTW. Jesli nie zamierzasz korzystać z oferty kredytowej w szerszym zakresie,
    > to Multibank mimo wszystko też może być dobrym wyborem (przy czym KK
    > zdecydowanie Rajfiowe).

    Mozesz wyjasnic w czym karty Raiffeisen sa lepsze od Multi ? Maja mniej
    opcji dodatkowych, gorszy podglad online.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2007-07-30 19:13:56
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Mozesz wyjasnic w czym karty Raiffeisen sa lepsze od Multi ? Maja mniej
    > opcji dodatkowych, gorszy podglad online.

    Proszę bardzo:
    1) dostępne dłuższe grace-periody;
    2) bezprowizyjne przelewy gotówkowe co jest bez porównania LEPSZĄ opcją jak
    się jej umiejętnie używa, niż te ściemy Multi z jakimiś tam ratami na
    kartach;
    3) sensowne promocje (obecnie 5% cashback, przy przenoszeniu z innego banku
    z automatu +30% limitu, a niech ktoś spróbuje do Multi przenosin, hahaha);
    4) większy wybór kart, ładniejsze i jakościowo lepsze plastiki;
    5) nie wiem jak tam teraz w Multi, ale w Rajfim od dawna jasna polityka
    zwalniania z opłat (24k VG, 18k VC, 12k reszta), same opłaty niskie (za
    wyjątkiem VC oraz MC-DŚ ale są tanie alternatywy i dla Visy i dla MC) ;
    6) wysoki poziom obsługi w oddziałach oraz w kanale telefonicznym (także
    szybkość), brak histerycznej papierkologii i uniemozliwiających wszystko
    "procedur" jak w przypadku Multi.

    Przewaga kart Multi jest jedna:
    1) onlajnowość na najwyższym poziomie.

    No chyba że o jakiejś innej przewadze nie wiem, bo ostatni raz miałem karte
    Multi około 2 lata temu i nie wybieram się ponownie. :-) A z Multi w
    ogólności (oprócz kredytów hipotecznych i być może funduszy) to pozostała
    wyłącznie żenada. A ta ich karta to jest na poziomie BPH może. Albo tego co
    HSBC chce zaproponować w PL -
    http://www.hsbc.pl/pl/credit_card/credit_card_hsbc_s
    ubmenu_02.html - kolejna
    żenada.

    marekz

  • 10. Data: 2007-07-30 19:23:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > Proszę bardzo:
    > 1) dostępne dłuższe grace-periody;

    ? Czy kilka dni (nie pamietam ile mam w Raiffeisen na MC ale pewnie
    podobnie co na kartach w innych bankach) robi jakas roznice ?

    > 2) bezprowizyjne przelewy gotówkowe co jest bez porównania LEPSZĄ opcją jak
    > się jej umiejętnie używa, niż te ściemy Multi z jakimiś tam ratami na
    > kartach;

    Bezprowizyjne to one sa, ale traktowane jako gotowkowe i bez grace period.

    > 3) sensowne promocje (obecnie 5% cashback, przy przenoszeniu z innego banku
    > z automatu +30% limitu, a niech ktoś spróbuje do Multi przenosin, hahaha);

    Owszem, ale jak juz tam karte przeniesiesz to te bonusy sa malo istotne.
    A co do Multi to zgoda. Ja tam wplywy mam spore, obroty na karcie prawie
    na max limitu, a pomimo to w zaden sposob nie moge sie doprosic
    podwyzszenia limitu. Niebawem sie od nich zwijam, bo nie mam zamiaru
    prosic o cos co mi sie nalezy i co gdzie indziej dostane "od reki".

    > 4) większy wybór kart, ładniejsze i jakościowo lepsze plastiki;

    No tutaj zdecydowanie masz racje.

    > 5) nie wiem jak tam teraz w Multi, ale w Rajfim od dawna jasna polityka
    > zwalniania z opłat (24k VG, 18k VC, 12k reszta), same opłaty niskie (za
    > wyjątkiem VC oraz MC-DŚ ale są tanie alternatywy i dla Visy i dla MC) ;

    W Multi tez tak jest. 12k za zwykla karte, 24k za Golda.

    > 6) wysoki poziom obsługi w oddziałach oraz w kanale telefonicznym (także
    > szybkość), brak histerycznej papierkologii i uniemozliwiających wszystko
    > "procedur" jak w przypadku Multi.

    Co do obslugi telefonicznej nie mam zastrzezen ale tez nie wiele
    "obslugiwalem". Za to Multi ostatnimy czasy to faktycznie DNO. A ich
    procedury to faktycznie gleboki PRL i mentalosc ekspedientki z miesnego
    (powyzsze na podstawie serialy z "tamtej" epoki, bo czasow tych nie
    pamietam :)

> [...]
    > wyłącznie żenada. A ta ich karta to jest na poziomie BPH może. Albo tego co

    Niestety sie zgadzam. Ja tam jeszcze mam konto (i to o zgrozo konto
    glowne!) ale juz pewnie niedlugo. Tyle, ze nie bardzo wiem gdzie sie
    przeniesc. Aczkolwiek wole pozostac (chyba) przy Citi i darmowym mBanku
    (obsluga taka sama jak w Multi).

    --
    pozdrawiam
    Mithos