  • 1. Data: 2004-07-07 15:36:49
    Temat: problemy z przelewami do ZUS, US z ROR ?
    Od: Daniel Karasek <P...@t...moj.adres>

    temat był wałkowany tysiące razy ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi
    więc:

    *czy ktoś z was płaci ZUS, robi przelewy do US za jednoosobową działalność
    gospodarczą z konta dla indywidualnego klienta? i czy są w związku z tym
    jakieś komplikacje?*

    wiem że w myśl ustawy każda działalność... ble ble ble - wiec mam konto
    "dla firm" ,ale mam też konto indywidualne w mBanku i VW i wygodnie było by
    mi robić przelewy z tych kont, są tam w końcu odpowiednie zakładki itd.
    Mogę dodać że nazwa DG jest moim imieniem i nazwiskiem wieć nie chodzi tu
    raczej o identyfikację płatnika.

    Daniel
    "Każdy kij ma dwa końce, ale proca ma trzy."

  • 2. Data: 2004-07-07 15:55:44
    Temat: Re: problemy z przelewami do ZUS, US z ROR ?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 7 Jul 2004 17:36:49 +0200, w <qojo9wt0xhcg$.dlg@q.w.e.r.t.y>, Daniel
    Karasek <P...@t...moj.adres> napisał(-a):

> [...]
    > jakieś komplikacje?*
    >
    > wiem że w myśl ustawy każda działalność... ble ble ble - wiec mam konto

    Można płacić z osobistego.
    W końcu ZUS, PIT (a czasem nawet VAT) są podatkami osobistymi.

  • 3. Data: 2004-07-07 16:29:05
    Od: "krab" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Daniel Karasek" <P...@t...moj.adres>
    napisał w > *czy ktoś z was płaci ZUS, robi przelewy do US za jednoosobową
    działalność
    > gospodarczą z konta dla indywidualnego klienta? i czy są w związku z tym
    > jakieś komplikacje?*

    placilem przez kilka lat - zero komplikacji, powiem nawet więcej, że 1os dg
    powinna placic składki zus z konta osobistego, jesli w nazwie firmy nie
    umieszczono imienia i nazwiska (znam takich), wowczas bowiem dochodzi klopot
    np przed pania rejestratorka w byle jakiej przychodni, by udownic jej, ze
    przedstawiony wyciag bankowy faktycznie zawiera skladke za osobe okazujaca
    swistek, oczywiscie w swoim interesie lepiej dopilnowac by nazwisko znalazlo
    sie na takim wyciagu, ale np w takim folfagenie - mają / mieli - tak uroczy
    system, że czasem mieści się na wyciągu ledwie pół nazwy - nie wspominając o
    nazwiisku (cos poprawiali - wiec moze jest juz ok, ale z tego powodu
    zlikwidowalem konto dla dg w vw)

> [...]
    by
    > mi robić przelewy z tych kont, są tam w końcu odpowiednie zakładki itd.

    osobiscie JEDNAK ;-)))) polecam obecnie placenie zusu i pod z konta
    firmowego, bo to JEST po prostu wygodniejsze wbrew pozorom, mimo, że czasem
    trzeba zrobić o 1 operację bankową więcej- ze wzgledu na fakt istnienia
    czegos takiego jak kontrola, nie zeby sie ona tego mocno czepiala, ale
    przebiega ona wowczas znacznie ! sprawniej ! :-) a czasami dosc duzo czasu
    może zająć przekopanie tony papierow (jesli się je ma!) aby pokazac taki
    dokument,
    Od ostatniej kontroli z us, w ktorej to musialem pokazywac m.in. wyciagi z
    firmowego - wiem, ze przebiega to wowczas po prostu sprawnie, dobrze ze nie
    zadali moich wyciagow zusowych, bo placilem dawniej z roznych kont (w tym
    osobistych) i pewnie dzisiaj (czyli po kilku latach) nie potrafilbym juz
    udowodnic, ze taka skladke zaplacilem :-)))))

  • 4. Data: 2004-07-07 16:49:42
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 7 Jul 2004 17:36:49 +0200, Daniel Karasek
    <P...@t...moj.adres> wrote:

    >*czy ktoś z was płaci ZUS, robi przelewy do US za jednoosobową działalność
    >gospodarczą z konta dla indywidualnego klienta? i czy są w związku z tym
    >jakieś komplikacje?*

    tak, nie

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-07-18 10:39:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    napisał w wiadomości news:qojo9wt0xhcg$.dlg@q.w.e.r.t.y...
> [...]
    > mi robić przelewy z tych kont, są tam w końcu odpowiednie zakładki itd.
    > Mogę dodać że nazwa DG jest moim imieniem i nazwiskiem wieć nie chodzi tu

    ZUS za siebie - mozna z ROR
    PIT-5, VAT-7 miesiecznie - tylko z konta dla DG, to sa platnosci "zwiazane z
    DG" i zgodnie z Prawem Bankowym oraz (zapewne) regulaminem twojego ROR nie
    moga byc wykonywane ROR.
    PIT-36/37 itp - roczne - mozna z ROR.

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-07-18 12:25:02
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sun, 18 Jul 2004 12:39:24 +0200, na pl.biznes.banki, Slawek Kos w
    wiadomości <news:cddk0r$t21$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > DG" i zgodnie z Prawem Bankowym oraz (zapewne) regulaminem twojego ROR nie

    Bzdura!
    PIT-5 jest podatkiem osobistym, wcale nie musi być związany z DG i jak
    najbardziej może być płacony z konta osobistego.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 7. Data: 2004-07-18 14:45:36
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 18 Jul 2004 12:39:24 +0200, w <cddk0r$t21$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...com> napisał(-a):

    > PIT-5, VAT-7 miesiecznie - tylko z konta dla DG, to sa platnosci "zwiazane z
    > DG" i zgodnie z Prawem Bankowym oraz (zapewne) regulaminem twojego ROR nie
    > moga byc wykonywane ROR.

    Nie jest to prawda.

  • 8. Data: 2004-07-18 17:11:48
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:1k36g5bitfkhf$.dlg@krak.eu.org...

    > Bzdura!

    Nie podniecaj sie tak i nie wyrokuj bez zastanowienia ;-)

    > PIT-5 jest podatkiem osobistym,

    PIT-5 jest formularzem, a nie podatkiem ;-)
    A naleznosc wyliczona w tym formularzu jest zaliczka na PDOF

    > wcale nie musi być związany z DG i jak
    > najbardziej może być płacony z konta osobistego.

    Moze byc z ROR, o ile nie jest zwiazany z DG...;-)
    Ale to byla odpowiedz dla Daniela, ktory pytal o podatek ZWIAZANY z DG. W
    jego przypadku nie wolno z ROR.
    Tyle.

    --
    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2004-07-18 17:25:35
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 18 Jul 2004 19:11:48 +0200, w <cdeb0l$ijk$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...com> napisał(-a):

    > Ale to byla odpowiedz dla Daniela, ktory pytal o podatek ZWIAZANY z DG. W
    > jego przypadku nie wolno z ROR.
    > Tyle.

    Nie szkodzi -- może z ROR.

  • 10. Data: 2004-07-18 20:22:28
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sun, 18 Jul 2004 19:11:48 +0200, na pl.biznes.banki, Slawek Kos w
    wiadomości <news:cdeb0l$ijk$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Moze byc z ROR, o ile nie jest zwiazany z DG...;-)
    > Ale to byla odpowiedz dla Daniela, ktory pytal o podatek ZWIAZANY z DG. W
    > jego przypadku nie wolno z ROR.

    Płacony przez niego PDOF ma mniej więcej taki sam związek z prowadzoną
    przez niego DG, jak ewentualna wizyta w domu publicznym lub u
    stomatologa.
    Bo taka wizyta (identycznie jak PDOF) byłaby pokrywana z dochodu
    uzyskanego z DG.
    A gdyby było tak jak mówisz, to za stomatologa też nie wolno by było
    płacić z ROR-u.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj