eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikrotka historia o poleceniu zaplaty - epizod Ikrotka historia o poleceniu zaplaty - epizod I
  • Data: 2003-11-06 08:50:15
    Temat: krotka historia o poleceniu zaplaty - epizod I
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dzisiejsza opowieść będzie o uruchamianiu Direct Debit, czyli polecenia
    zapłaty.


    Posiadając konto w inteligo, a także w Volkswagen Bank Direct postanowiłem
    upoważnić VWBD do obciążania konta inteligo.

    Wypeniłem na samokopijącym się druczku upoważnienie. Przy okazji ostrzegam
    :-) i przypominam, żeby rozdzielić upoważneinie od odwołania upoważnienia -
    bo kopiuje się na wszystkie kartki. ;-)

    Troszkę czasu zajęło ustalenie co właściwie wpisać w polu identyfikator
    płatności. Chodzi tu o numer rachunku - cały, łącznie ze spacjami,
    myślikami. Ale bez numeru odziału. Co z tego, że nigdzie nikt o tym nie
    informuje - a niech się klient sam trudzi. Tym bardziej, że kratek jest o
    jedną za mało... :-)

    No ale wysyłam. Był to początek października. Dotarło, VWBD zarejestrował
    przyjęcie upoważnienia i wysłał je do inteligo. Nastąpiło to 16-go
    października.

    Teraz zaczyna się najlepsze.

    Regularnie dzwoniłem do VWBD. Zawsze informowano mnie, że bank oczekuje na
    zgodę przesłaną przez inteligo, której do tej pory nie ma. Dzwoniłem do
    inteligo - zarejestrowaliśmy to polecenie zapłaty 16-go października i w tym
    dniu wyraziliśmy zgodę...

    No i dziś - po prawie miesiącu - postanowiłem wgryźć się w temat. Dzwonię do
    inteligo. Widzą, że 16-go października zarejestrowali PZ. To ja się
    dopytuję - i wtedy wysłaliście państwo potwierdzenie wyrażenia zgody do VWBD
    ? Na to usłyszałem, że nie, inteligo nic nie odsyła. I już. Po prostu
    zarejestrowali i czekają na obciążenia, które zrealizują. Ale za cholerę nic
    nie słali, ani słać nie będą... Mam zadzwonić do VW i powiedzieć, że chcę,
    żeby ktoś z VWBD do nich zadzwonił.

    Dzwonię do VWBD. Trafiłem na osobę, która już na starcie wiedziała w czym
    problem. VWBD z upoważnieniem przesyła prośbę o potwierdzenie przyjęcia.
    Dopiero wtedy umożliwia wysyłanie obciążeń. Zgoda ta powinna być wysłana
    faksem, albo pisemnie. Jednak inteligo po prostu zlewa te prośby. Na moje
    pytanie - co robić - usłyszałem, żebym ich męczył - żeby albo wysłali faks,
    albo jeśli 'tak bardzo im się nie chce' - żeby przynajmniej zadzwonili do
    VWBD.

    Jedni zasłaniają się drugimi i spychają odpowiedzialność na drugą stronę...
    A ja mam tego powoli dość...

    CDN...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1