  • 1. Data: 2005-05-16 21:57:04
    Temat: kredyty - zlote mysli, swiete zasady.
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Witam,
    Jak widzicie decyzja o kredycie nie jest latwa ;-(
    Prosze Panstwa o podanie zasad jakimi nalezy sie kierowac przy tej decyzji.
    Mam na mysli np:

    Bierz kretyt w walucie w ktorej zarabiasz.
    Nie wkladaj wszystkich jaj do jednego koszyka (to akurat nie jest o
    kredycie)
    Raty rowne - gdy jest szansa wczesniejszej splaty (sprzedaz mieszkania itp)
    Nie bierz kredytu tam gdzie wplywaja dochody.
    Nie bierz kredytu w XYZQV SA ;-))))

    W ostatnim pytaniu prosze o 2 zdania uzasadnienia ...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-16 22:08:17
    Temat: Re: kredyty - zlote mysli, swiete zasady.
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    chodzi oczywiscie o przypadek kredytu hipotecznego/mieszkaniowego (na
    znaczaca kwote dla kredytobiorcy)

  • 3. Data: 2005-05-17 05:41:00
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "tarpan" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > decyzji.
    > Mam na mysli np:
    >
    > Bierz kretyt w walucie w ktorej zarabiasz.

    Ja tak robię, ale jak ktoś lubi ryzyko, to może brać w walucie i nawet
    czasem moze na tym wyjść na + :)
    Przy walucie trza sobie doliczyć do oprocentowania różnicę w
    kupnie-sprzedaży danej waluty, a ta różnica może wynosić 2-4%.

    > Raty rowne - gdy jest szansa wczesniejszej splaty (sprzedaz mieszkania
    > itp)

    Ja biorę raty malejace - jasno widać ile spłacasz kapitału i ile odsetek.

    > Nie bierz kredytu tam gdzie wplywaja dochody.

    To czasem zaciemnia obraz, gdy bank sam sobie pobiera raty. Chyba lepiej
    płacić z innego banku osobiście - ale to moje subiektywne odczucie

    > Nie bierz kredytu w XYZQV SA ;-))))

    Bierz kredyt tam gdzie dają najlepsze warunki - u mnie jakoś zawsze wychodzi
    PKO BP ;]

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-05-17 08:20:28
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    > Nie bierz kredytu tam gdzie wplywaja dochody.
    > Nie bierz kredytu w XYZQV SA ;-))))
    >
    > W ostatnim pytaniu prosze o 2 zdania uzasadnienia ...

    nie bierz kredyty gdy NA PRAWDE nie musisz tego robic :)

    PiotR

  • 5. Data: 2005-05-17 10:05:37
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *tarpan* wrote in <news:d6b58f$kbb$4@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > Raty rowne - gdy jest szansa wczesniejszej splaty (sprzedaz mieszkania itp)
    > Nie bierz kredytu tam gdzie wplywaja dochody.

    Nie sugeruj sie promocjami które sie i tak kończą.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 6. Data: 2005-05-17 12:37:51
    Od: KJ <K...@n...com>

    Dodalbym:

    Nie bierz zbyt malego kredytu.

> [...]
    > Nie bierz kredytu tam gdzie wplywaja dochody.
    > Nie bierz kredytu w XYZQV SA ;-))))

    > W ostatnim pytaniu prosze o 2 zdania uzasadnienia ...

    A to nie CHWDPXYZQ SA ?

    Pytam no bo nie wiem.

    KJ Siła Słów

  • 7. Data: 2005-05-17 13:31:01
    Od: "JB" <j...@t...to.o2.pl>

    > Nie bierz kredytu tam gdzie wplywaja dochody.

    dlaczego ??

  • 8. Data: 2005-05-17 14:11:24
    Od: KJ <K...@n...com>

    JB wrote:

    > dlaczego ??

    BO TAK !
    :-)

    Tez nie widze jakies "twardego" powodu, ale byc tak w calosci na sznurku
    jednego banku ?

    KJ Siła Słów

  • 9. Data: 2005-05-17 22:12:40
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    > nie bierz kredyty gdy NA PRAWDE nie musisz tego robic :)
    >
    > PiotR

    Zgadzam sie calkowicie, szczegolnie jesli chodzi o konsumpcje.
    Natomiast mieszkanie to oprocz tego ze koniecznosc ;-) to jest to rowniez
    inwestycja ...

  • 10. Data: 2005-05-17 22:58:51
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    > dlaczego ??

    Cytat z regulaminu:

    " W przypadku utraty lub przewidywanej - według oceny XYZQV banku - utraty
    zdolności kredytobiorcy do spłaty zadłużenia (...) bank może wypowiedzieć
    umowę w części dotyczącej warunków spłaty (...) a w przypadku, gdy kredyt
    jest wypłacany w transzach - wstrzymać dalsze wypłaty kredytu."