  • 1. Data: 2004-04-28 17:05:00
    Temat: konto stowarzyszenia
    Od: "Zdrufko" <z...@i...pl>

    gdzie mogę założyć najtaniej (najlepiej free) konto stowarzyszenia.
    założyliśmy UKS (nie jest to ogran kontroli skarbowej tylko Uczniowski Klub
    Sportowy ;-)
    i potrzebne nam konto dla potencjalnych sponsorów. Zaczynamy od 0 więc za
    bardzo
    nie ma sensu zakładać konta za które trzeba jeszcze bulić.
    Sprawdzałem w mBanku - nie ma takiej możliwości. Ciekawe dlaczego, skoro
    można bez problemu założyć konto biznesowe
    za froko (mBiznes) to dlaczego nie można dla stowarzyszenia, fundacji etc.
    --
    pozdrawiam
    Mariusz Witczak

  • 2. Data: 2004-04-28 17:53:00
    Temat: Re: konto stowarzyszenia
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zdrufko <z...@i...pl> wrote:
> [...]
    > więc za bardzo
    > nie ma sensu zakładać konta za które trzeba jeszcze bulić.

    Wal do VW Banku direct- sprawdzone :)

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-04-29 08:03:56
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    Istotne jesttakże czy jest to stowarzyszenie zwykłe (rejestrowane w
    starostwie bez osobowości prawnej) czy też stowarzyszenie "pełne"
    rejestrowane w rejestrze i posiadające osobowość prawną, NIP, REGON itp. W
    drugim przypadku chyba wszędzie założysz rachunek. W pierwszym jest ciężko.
    Sam przerabiałem. Uda się w BISE (tanie konto, ale funkcjonalność nie na
    dzisiejsze czasy) lub w Kredyt Banku (świetne konto, ale 25 PLN/m-c i
    niekompetentna obsługa wymagająca 5 wizyt w oddziale wszystkich członków
    zarządu). Co ciekawe nie wszystkie oddziały KB chcą otworzyć rachunek na
    takie stowarzyszenie.

  • 4. Data: 2004-04-29 12:49:17
    Od: "Zdrufko" <z...@i...pl>

    Art. 7. 1. Szczególnym rodzajem klubu sportowego jest uczniowski klub
    sportowy.

    2. Uczniowski klub sportowy działa na zasadach przewidzianych w ustawie z
    dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r. Nr 79,
    poz. 855), z wyłączeniem przepisów dotyczących rejestracji.

    3. Członkami uczniowskiego klubu sportowego mogą być w szczególności
    uczniowie, rodzice i nauczyciele.

    4. Uczniowskie kluby sportowe podlegają wpisowi do ewidencji, prowadzonej
    przez starostów właściwych ze względu na siedzibę klubów.

    5. Uczniowskie kluby sportowe posiadają osobowość prawną.

  • 5. Data: 2004-04-29 13:50:16
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    To wygląda to na jeszcze inny typ stowarzyszenia. Jeśli ma osobowość prawną
    to nie ma problemu z NIPem i REGONem, a wtedy nie widzę powodu, aby bank nie
    chciał otworzyć rachunku "firmowego".

  • 6. Data: 2004-04-29 15:10:11
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    rsa127 <r...@n...gazeta.pl> wrote:
    > To wygląda to na jeszcze inny typ stowarzyszenia. Jeśli ma osobowość
    > prawną to nie ma problemu z NIPem i REGONem, a wtedy nie widzę
    > powodu, aby bank nie chciał otworzyć rachunku "firmowego".

    Wystarzy REGON w VW Banku direct.
    Ewentualnie konto w PKO BP - jest specjalne dla stowarzyszeni - bodaj 14zl/
    miesiac