  • 1. Data: 2004-08-25 00:55:59
    Temat: inwestycja na okres nieznany :)
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Witam,

    takie mnie naszlo rozwazanie: mam zamiar trzymac pewna ilosc pieniedzy np
    na wypadek braku pracy itp. Zalozmy ze np. 10 000 zl. Zalozmy ze moga byc
    mi potrzebne w kazdej chwili bo np nie bede mial pracy itp, a z drugiej
    strony moze sie okazac ze beda lezec latami nietkniete. W co by to
    zainwetowac?

    przy okazji: w co zainwestowac bezpiecznie na niecaly rok od teraz?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Zostales oszukany? Nie chesz dac sie oszukac?
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/ <<<

  • 2. Data: 2004-08-25 13:07:38
    Temat: Re: inwestycja na okres nieznany :)
    Od: "MartaW" <m...@e...pl>

> [...]
    > zainwetowac?
    >
    > przy okazji: w co zainwestowac bezpiecznie na niecaly rok od teraz?

    Witam,
    hm, kazda inwestycja niesie za sobą ryzyko, małe lub większe w zależności od
    angażowanych środków. Przy takiej kwocie, tj. 10.000,00, które mogą byc w
    każdej chwili potrzebne albo i nie, to najlepiej załozyc miesieczną
    odnawialną lokatę. W ten sposób, mozna co miesiąc podjąć środki z rachunku.
    Zaś zerwanie umowy lokaty w tym wypadku pociagnie za soba utrate jedynie
    oprocentowania za ten aktualny miesiąc. Fakt, że w obecnej sytuacji na
    rynku, nie będzie to wielki zarobek, ale zawsze wiekszy niz z
    przechowywanych pieniedzy w domu. Ponadto, ta kwota jest gwarantowana przez
    BFG, gdyby tak na przykład doszło do upadłości Banku.
    A co do bezpiecznej inwestycji na niecały rok? Niestety nie znam. Trzeba by
    to rozptarywać w zalezności od wysokości środków. Nieruchomości zawsze
    dobrze się sprzedają, zwłaszcza w dobrych lokalizacjach.
    Powodzenia
    Marta

  • 3. Data: 2004-08-25 16:05:49
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2004 02:55:59 +0200, "l.e:h"
    <l...@...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >mi potrzebne w kazdej chwili bo np nie bede mial pracy itp, a z drugiej
    >strony moze sie okazac ze beda lezec latami nietkniete. W co by to

    Skoro zakładasz kwotę 10 000 zł, to możesz też założyć, że w razie czego nie
    będzie ci ona potrzebna w całości. Powiedzmy, że chcesz mieć 3000 dostępne "od
    ręki" - zakładasz lokatę miesięczną na 3000 w takim banku, żeby przy jej
    zerwaniu nie stracić całości odsetek, a tylko część. W razie czego możesz
    zlikwidować lokatę i masz środki dostępne od zaraz.

    Pozostała część, czyli 7000 zł możesz podzielić tak:
    - 2000 - fundusz rynku pieniężnego (wycofanie środków trwa zwykle do kilku dni)
    - 5000 - lokata 6, 9 lub 12 miesięczna w zależności od twojej oceny ryzyka
    "wypadku" - im wyższe, tym krótsza lokata. Tutaj też taka lokata, gdzie przy
    zerwaniu nie tracisz całości odsetek, np. roczna z kwartalną kapitalizacją
    odsetek; przy zerwaniu tracisz tylko część odsetek z ostatniego kwartału.

  • 4. Data: 2004-08-26 12:10:35
    Od: "żart" <z...@l...pl>

    Witam
    Ja kupiłbym obligacje np dwuletnie, zawsze ( po miesiącu ) mogę je sprzedać
    płacąc 1 zł kary od 1 szt ( 100 zł ) - oprocentowanie 7% stałe. Powiedzmy,
    że sprzedam je po 6 miesiącach to otrzymane odsetki urocznione będą 5%
    jeżeli uda mi się przeytzumać je dłużej to wyższe - wg mnie jest to jakieś
    wyjście.
    Nie muszę kupować za całą kwotę tylko za część i dokupować co jakiś okres -
    wtedy można manipulować, które sprzeda się wcześniej tracąc jak najmniej.
    Pozdrawiam gantek

  • 5. Data: 2004-08-28 16:14:37
    Od: "ROBBO3" <r...@o...pl>

> [...]
    > że sprzedam je po 6 miesiącach to otrzymane odsetki urocznione będą 5%
    > jeżeli uda mi się przeytzumać je dłużej to wyższe - wg mnie jest to jakieś

    Lepsze 4 letnie bo:
    a) po roku oprocentowanie CPI+3,5%
    b) wrzesniowe beda na 7,2%

  • 6. Data: 2004-08-28 17:18:09
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "l.e:h" <l...@...pl> napisał w
    wiadomości news:4noni0dga1hk2t0p7v7fj2h2dbgl25lmbs@4ax.com...
    > na wypadek braku pracy itp. Zalozmy ze np. 10 000 zl. Zalozmy ze moga byc
    > przy okazji: w co zainwestowac bezpiecznie na niecaly rok od teraz?

    To mała kwota i krótki okres Nie kombinuj zbytnio.
    Po roku spodziewaj się zysku na poziomie 5% (uwzględnij podatek) czyli 500

    Za zerwanie lokaty, opłaty manipulacyjne sporo możesz stracić z tych 500 zł.

    Aby mieć to łatwo dostępne zanieś do banku w którym już posiadasz konto
    Możesz zrobić z tego kilka lokat o różnych okresach i kwotach (bo zwykle
    naraz nie będzie ci potrzebne)
    Gdybyś miał "po drodze" atrakcyjny może być któryś e-bank , ING OKO
    http://www2.ing.pl/u235/navi/105969
    Jakąś alternatywą może być fundusz inwestycyjny SEB 2
    http://www.seb.pl/index.php?strona=fun1_2 lub UniKorona Rynek Pieniężny FIO
    http://www.union-investment.pl/fonds/pifs/kormm/korm
    m.html , itp.

  • 7. Data: 2004-08-28 18:22:49
    Od: "ROBBO3" <r...@o...pl>

> [...]
    > zł
    > Za zerwanie lokaty, opłaty manipulacyjne sporo możesz stracić z tych 500

    Obligacje wrzesniowe 4 latki 7.2% - 1zl za odkup przed terminem za 1szt (o
    wartosci 100zl)

  • 8. Data: 2004-08-28 18:38:24
    Od: "Aśka" <j...@o...pl>

    Przy kwocie 10.000 tysiecy i inwestycji na kilka misiecy mozliwość jest tylko
    jedna - fundusz pieniężny. Super bezpieczny, ale zyskowność zbliżona do lokat.
    Przewaga nad lokatą - całkowita dostepność do zgromadzonych srodków w dowolnym
    terminie bez ponoszenia jakiejkolwiek straty. Nie jest istotne az tak bardzo
    TFI w jakim wykupisz fundusz / wiekszość z tych funduszy pozbawiona jest
    jakichkolwiek opłat manipulacyjnych/, bo pienięzne przynosza wszedzie podobne
    zyski.
    W długim okresie czasu inwestuje się zupełnie inaczej - można nastawić sie na
    większe ryzyko.
    Można przyjąć taktykę np. inwestowania w bardziej ryzykowne instrumenty tylko
    osiągniętym zyskiem.
    Pozdrawiam. Aśka