  • 31. Data: 2021-12-21 10:53:37
    Temat: Re: inflacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Dec 2021 15:48:45 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > co waży waga szalkowa?

    Porównuje ciężar ważonego przedmiotu z wzorcem (ciężarkiem).

    > a co z 1kg wody na Księżycu?... zagotuje się.

    Internety powiadają, że może się i zagotować, i zamarznąć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 32. Data: 2021-12-21 14:00:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 gru 2021 o 10:53, Olin pisze:

    > Porównuje ciężar ważonego przedmiotu z wzorcem (ciężarkiem).

    'Porównuje' jakoś koresponduje z 'równością'?...

    Jaka tu:

    https://sprzedajemy.pl/waga-szalkowa-balance-beam-ho
    rnady-050109-warszawa-2-062e3e-nr63922030
    <-- ważenie prochu

    https://sprzedajemy.pl/sprzedam-wage-szalkowa-wielic
    zka-2-a1d299-nr63167722
    <-- waga do ważenia świni

    równość?... ;)

    -=-

    Ogólnie chyba taka waga nie waży, lecz ilorazuje... ;)
    W szczególnym wypadku mamy różnicę, ale ogólnie -- iloraz,
    czyli stosunek... ;)

    > Internety powiadają, że może się i zagotować, i zamarznąć.

    Tedy? -- co obstawiamy?
    Zamarznięcie zwraca 10 razy mniej energii niż pochłania wrzenie?
    Łatwiej dać niż zabrać, gdy nie ma skąd zabrać? Może marznięciem
    części daje tyle, by resztę zagotować?... ;) Może zamarznie, aby
    częściowo zsublimować?

    Zacznijmy może te rozważania od:
    - stanu owej wody (sqpienia, temperatury, ciśnienia...)
    - od warunków wokoło tej wody...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 33. Data: 2021-12-21 14:30:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 14:00:29 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Zacznijmy może te rozważania od:
    > - stanu owej wody (sqpienia, temperatury, ciśnienia...)

    Według internetów temperatura na Księżycu waha się od zmienia się od +110°C
    w środku dnia księżycowego do -180°C w środku nocy.

    Jak wyparuje w dzień, to nie będzie miało co zamarznąć w nocy.

    Ale NASA i tak wykryła, że woda na Księżycu jest:
    https://space24.pl/nauka-i-edukacja/doniosle-odkryci
    e-nasa-woda-na-ksiezycu-bardziej-pospolita-niz-sadzo
    no

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2021-12-21 14:52:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 grudnia 2021 o 14:30:45 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Według internetów temperatura na Księżycu waha się od zmienia się od +110°C
    > w środku dnia księżycowego do -180°C w środku nocy.

    Ale temperatura czego, bo chyba nie powietrza?
    Może gruntu? Nic dziwnego, że lądować trzeba było z rana (na szczęście taki ranek
    trwał dłużej niż te 3 dni, podczas których astronauci - a może wtedy już seleonauci
    - tam przebywali).
    I że statek typu apollo musiał się podczas lotu na Księżyc obracać, żeby nie pękł z
    powodu nagrzania jednej strony i wyziębienia drugiej. Ciekawe, jaką prędkość obrotową
    wybrali, żeby astronauci nie dostali kręcka, ale i żeby wystarczająco równo się
    nagrzewał?

    Więc rozważać można wodę rozlaną na księżycowe skały (dla ułatwienia zamiecione z
    pyłu).
    Bo taką ustawioną w naczyniu już trudniej, a jeszcze a naczyniu izolującym, choćby
    tylko od dołu...

  • 35. Data: 2021-12-21 15:05:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 05:52:13 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ale temperatura czego, bo chyba nie powietrza?
    > Może gruntu?

    Zgadza się. Atmosfery praktycznie nie ma.

    https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Ksiezyc;3928465.ht
    ml

    "Temperatura powierzchni Księżyca zmienia się od +110°C w środku dnia
    księżycowego do -180°C w środku nocy; tak duże różnice są spowodowane
    brakiem atmosfery."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 36. Data: 2021-12-21 15:31:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 gru 2021 o 14:30, Olin pisze:

    > Jak wyparuje w dzień, to nie będzie miało co zamarznąć w nocy.

    Czyli wyparuje w dzień i odfrunie w kosmos?...
    Zaś nocą zamarznie i zaczeka do dnia, by wyparować?...

    Więc jest tam bezprawnie?... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 37. Data: 2021-12-21 15:39:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 gru 2021 o 14:52, Dawid Rutkowski pisze:

    > I że statek typu apollo musiał się podczas lotu na Księżyc
    > obracać, żeby nie pękł z powodu nagrzania jednej strony
    > i wyziębienia drugiej.

    Rożen?... ;) Każdy wąż pojmuje wagę (a jakże!) nagrzania
    się bez przegrzania...

    --

  • 38. Data: 2022-01-28 11:21:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Coś Ci sie popie.....ło srana, Olin.
    Nie NASA lecz GieWu, nie na Księżycu lecz w kościele, i nie zamrożona lecz święcona.

    -----