  • 1. Data: 2019-11-25 19:56:45
    Temat: Złoto wróciło
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ale o co chodzi?

    "Zakończyliśmy procedurę sprowadzania złota do Polski. [...] Mamy 123 ton
    złota w Anglii i 100 ton w Polsce" - powiedział Glapiński podczas
    konferencji prasowej. Zapowiedział również, że nasze rezerwy złota mogą
    wzrosnąć za kilka lat."

    "Szef banku centralnego przyznał, że operacja przenoszenia złota była bardzo
    skomplikowana, wymagała pracy kilkuset pracowników NBP o wysokich
    kwalifikacjach. Cała operacja - jak wskazał - została m.in. wykonana drogą
    lotniczą, poprzez lotniska w Poznaniu i Warszawie. Cały proces wymagał
    szczegółowego przygotowania i zachowania całkowitej dyskrecji - mówił
    Glapiński."

    Kilkuset pracowników NBP ile razy musiało podróżowac, żeby 100 ton
    przerzucić?
    400 po 250 kilo -- a sztabka ma jakieś 12.5kg
    Ładnie se chłopcy i dziewczynki wycieczki dla całych rodzin zorganizowali...

    Aha:
    "Najwyższa jakość złota NBP oraz wysokie standardy jego przechowywania
    zostały dodatkowo potwierdzone podczas inspekcji przeprowadzonej przez
    pracowników NBP w Bank of England w czerwcu br.,"

    Da się miedzy wierszami wyczytać, że w PL złoto wyparuje szybko...

    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Sztabka_z%C5%82ota>
    <https://www.money.pl/gielda/glapinski-nbp-zakonczyl
    -procedure-sprowadzania-zlota-do-polski-644993756610
    3681a.html>

    CROSS: pl.pregierz,pl.biznes.banki
    --
    'Tom N'

  • 2. Data: 2019-11-25 20:26:36
    Temat: Re: Złoto wróciło
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2019 o 19:56, 'TomN' pisze:
> [...]
    > złota w Anglii i 100 ton w Polsce" - powiedział Glapiński podczas
    > konferencji prasowej. Zapowiedział również, że nasze rezerwy złota mogą

    Te 70 ton to zmieścili starą tradycją dywersyfikacji ryzyka do jednego
    samolotu? No i gdzie będę te 50 ton trzymać? A tak w razie gdyby było
    rzeczywiście potrzebne - ile to będzie te 20 ton w przeliczeniu na
    polskie, oczywiście uwzględniając, że jak sprzedamy wszystkie 10 ton na
    raz to cena może trochę spaść. Choć w sumie może te 5 ton to nie tak
    dużo, żeby rynek rozbujać?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-11-25 21:57:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.191125.invalid...
> [...]

    >przerzucić?
    >400 po 250 kilo -- a sztabka ma jakieś 12.5kg
    >Ładnie se chłopcy i dziewczynki wycieczki dla całych rodzin

    Myslisz, ze jako bagaz podreczny ? :-)

    patrzac rozsadnie po tonie dziennie, to w sam w 100 dni dadza rade.
    Nie wiem - w 100 lotach czy w 400 ...

    A czy takie wycieczki ... trzeba to jakos wyciagnac z BoA, zapakowac,
    wynajac transport, dopilnowac na lotnisku, dopilnowac w kraju,
    przygotowac stosowne skarbce ... jest zajecie.

    J.

  • 4. Data: 2019-11-26 00:10:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Myslisz, ze jako bagaz podreczny ? :-)

    Z biletem wypisanym na nazwisko Irena Ochódzka.
    Inaczej by w banku nie wydali.

    Jarek

    --
    Nie ma takiego miasta -- Londyn! Jest Lądek,
    Lądek Zdrój, tak...

  • 5. Data: 2019-11-26 00:21:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

> [...]
    > podczas konferencji prasowej. Zapowiedział również, że nasze
    > rezerwy złota mogą wzrosnąć za kilka lat."

    Przywieźli żeby Wołodzia miał bliżej ;)

    Kiedy będzie poświęcenie sztab?

> [...]
    > przechowywania zostały dodatkowo potwierdzone podczas inspekcji
    > przeprowadzonej przez pracowników NBP w Bank of England w czerwcu

    acha znaczy nie zardzewiało od londyńskiej mgły.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 6. Data: 2019-11-26 02:43:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "'TomN'" 1...@i...dyndns.org.invalid.191
    125.invalid

    > ile razy musiało podróżowac, żeby 100 ton przerzucić?

    Ciekawe, ile z tego złota wcześniej podróżowało w zębach
    rwanych przez stomatologów z Birkenau itp....

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-11-26 08:00:42
    Od: LFC <l...@m...com.pl>

    W dniu 2019-11-25 o 20:26, Shrek pisze:

    > Te 70 ton to zmieścili starą tradycją dywersyfikacji ryzyka do jednego
    > samolotu? No i gdzie będę te 50 ton trzymać?

    A będą je trzymać? A my się martwiliśmy skąd wezmą na dalsze
    rozdawnictwo i obietnice.

    LFC

  • 8. Data: 2019-11-26 08:28:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 listopada 2019 22:00:36 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Myslisz, ze jako bagaz podreczny ? :-)
    >
    > patrzac rozsadnie po tonie dziennie, to w sam w 100 dni dadza rade.
    > Nie wiem - w 100 lotach czy w 400 ...

    Po 12,5 tony transportowali ponoć.

  • 9. Data: 2019-11-26 09:21:22
    Od: Elektronicky Mordulec <n...@n...bramborky.ua>

    LFC pisze:

    > A będą je trzymać? A my się martwiliśmy skąd wezmą na dalsze
    > rozdawnictwo i obietnice.
    >
    > LFC

    Jeden ukręci kulkę z nosa, obliże palucha, palnie głupotę, drugi
    powtarza, a trzeci dopowiada swoje.
    I się dziwicie, ze nie jesteście w stanie wygłać wybołów, bo wybiełacie
    jeszcze głupszych od siebie. he he he

  • 10. Data: 2019-11-26 10:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Po 12,5 tony transportowali ponoć.

    Tak uslyszalem - 8 samolotow.

    Ciekawe - wojsko Casami polecialo, czy wygospodarowali cos z LOT.

    A moze rzadowy benek ?

    J.