  • 1. Data: 2002-04-21 08:01:29
    Temat: VW Bank/Lukas Bank a prezlewy zagraniczne
    Od: "Lockheed" <m...@i...pl>

    Czy ww banki obsluguja prezlewy z i do bankow zagranicznych?

  • 2. Data: 2002-04-21 14:48:20
    Temat: Re: VW Bank/Lukas Bank a prezlewy zagraniczne
    Od: "Seba " <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Cześć,

    Lukas Bank przyjmuje przelewy zagraniczne.
    Nie można natomiast przelać z ROR-u w Polsce pieniędzy za granicę.

    Cześć

  • 3. Data: 2002-04-22 12:53:32
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Seba " <s...@N...poczta.gazeta.pl>
    (news:a9ujfk$2ac$1@news.gazeta.pl):
    > Lukas Bank przyjmuje przelewy zagraniczne.
    No nie za bardzo. Ja dostałem taką odpowiedź 18 marca:

    Odpowiedź:
    Są dwie drogi jakimi klient w Polsce może otrzymać pieniądze z zagranicy:

    Jedna to bank wysyłający ma korespondenta w Polsce i wysyła przez niego
    pieniądze. Należy
    informować klientów, że wpłacając na swoje konto w LB za granicą muszą w
    banku zgłosić ten
    fakt "chcę wpłacić pieniądze na konto banku w Polsce nr..., czy państwa bank
    ma
    korespondenta w Polsce...itd"

    Druga to klient wskazuje w poleceniu wypłaty za granicę korespondenta
    naszego banku a jest
    nim RAIFFEISEN CENTROBANK S.A. Centrala w Warszawie ul. Nowodworska 50
    00-695 Warszawa,
    telefon (022) 657-46-00, 622-30-30, 625-04-40.

    Powienien być Pan świadomy, że taka operacja jest kosztowna i długotrwała bo
    każdy bank,
    który uczestniczy w łańcuszku pobierze prowizję.
    LUKAS Bank

  • 4. Data: 2002-04-22 23:13:26
    Od: "Seba " <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam,

    To że musi uczestniczyć w tym bank korespondent było dla mnie oczywiste.
    Chyba, że chcielibyśmy korzystać z innych alternatywnych sposobów
    (np.MoneyGram)ale wtedy pieniądze nie trafią bezpośrednio na konto w LB.

    Druga rzecz. Żaden klient nie musi informować kto jest korespondetem LB. Bank
    zagraniczny i tak musi to sprawdzić w 2 wykazach(kody swiftowe+almanac).
    Może to jedynie przyspieszyć(krótsze szukanie).

    Cześć