  • 11. Data: 2002-05-20 21:11:55
    Temat: Re: Uwaga! Wazne
    Od: "Zuzia" <k...@p...gazeta.pl>

    Post 15.04 2002 w ok. godz. 23
    Chodzilo o firme TeFI

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl.no.spam> napisał w
    wiadomości news:3CE9637F.9040406@poczta.gazeta.pl.no.spam...

  • 12. Data: 2002-05-20 21:19:16
    Od: "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl>

> [...]
    > serwerze news, czy z grupy? (wydawalo mi sie, ze serwery news sa
    > autonomiczne), w przypadku 2: kto pociaga za sznurki na pbb?

    I tego nie jestem juz pewien (jak sie mysle niech ktos poprawi) ale
    wydaje mi sie ze dziala to podobnie jak na ircu, grupa osob z odpowiednimi
    uprawnieniami moze prawdopodobnie wycofac posta z obiegu.
    Poszperam troche jak cos konkretnego znajde to sie odezwe.

    Pzd Travis

  • 13. Data: 2002-05-20 21:20:57
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Zuzia napisala:

    > Post 15.04 2002 w ok. godz. 23
    > Chodzilo o firme TeFI

    Nic w przyrodzie nie ginie:
    http://groups.google.com.pl/groups?q=TeFI+group:pl.b
    iznes.banki&hl=pl&lr=&selm=OQGu8.92320%24YZ.1268788%
    40news.chello.at&rnum=4&filter=0

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 14. Data: 2002-05-20 21:25:03
    Temat: Re: Uwaga!^^^ problem chyba rozwiazany.... ^^^
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Zuzia wrote:

    > Post 15.04 2002 w ok. godz. 23
    > Chodzilo o firme TeFI

    czy chodzi o ponizszy post ?

    ============
    Subject:
    Czy ktos wie co to jest TeFI?
    Date:
    Mon, 15 Apr 2002 20:35:58 GMT
    From:
    "Zuzia" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups:
    pl.biznes.banki

    Działa firma pod nazwa Towarzystwo Finansowo Inwestycyjne lub I
    Otwarty Fundusz Mieszkaniowy. Czy ktos wie co to jest?
    =============

  • 15. Data: 2002-05-20 21:39:59
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    k...@p...gazeta.pl (Zuzia) wrote in <OqdG8.91066$oG6.913807@news.chello.at>:

    /ciach../

    >Takie insynuacje sa nie na miejscu. Jestem stuprocentowa kobieta :-)
    > Chce ustalic fakty. Wyslalam posta na ta wlasnie grupe i co dziwne
    >dostalam na priva odpowiedz. Chodzilo o o nieuczciwa firme. Po jakims
    >czasie chcialam sprawdzic czy ktos jeszcze odpowiedzial. I co... Posta
    >nie ma. Tak wiec zaniepokojolo mnie to i szukam drogi, ktora mogl
    >wyparowac.

    Zacznij Kasiu(Zuziu) dochodzenie od swojego serwera News zanim zaczniesz
    podejrzewac administratorow (sa ludzie, ktorzy maja prawo usuwac wiadomosci
    - ale oni maja co robic) czy tez samych zainteresowanych :-)
    News to siec powiazanych ze soba serwerow, ktore sie - w uproszczeniu
    - replikuja (feed) miedzy soba. Czasami jednak zdarza sie, ze dany serwer
    nie wypuszcza posta dalej lub inny go "gubi".

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 16. Data: 2002-05-20 22:00:59
    Od: "Zuzia" <k...@p...gazeta.pl>

    Dziekuje grupowiczom za zaangazowwanie w sprawe. Ale i tak tego dalej
    nie rozumiem

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2002-05-21 07:07:32
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 20 May 2002 22:25:58 +0200), bromden
    <b...@p...gazeta.pl.no.spam> był(a) napisał(a):

    >jakos nie wyobrazam sobie rowniez admina serwera news (takiego jak
    >onet, tpi, etc.) czytajacego i usuwajacego posty z grup
    >utrzymywanych na jego serwerze, a ktore i tak mozna przeczytac
    >na innych serwerach,

    czasami działają roboty usuwające np. listy w unikodzie... Ale one
    wtedy najczęściej wysylają wiadomość pocztą elektroniczną. Choć jak
    ktoś ma adres <b...@p...gazeta.pl.no.spam> czy podobny, to
    oczywiście nic nie dostanie i może uznać, że zniknęło bo tak.

    Są również inne powody znikania, ale nie wspomnę o nich w obawie przed
    samospełniającą się przepowiednią...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 18. Data: 2002-05-21 09:25:31
    Od: cefek <c...@n...pl>

    On Mon, 20 May 2002 22:44:05 +0200, "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl>
    wrote:

    >To masz mala wyobraznie w takim razie. Chcesz to sprawdz napisz posta w
    >ktorym napiszesz mnustwo
    >bzdur i innych tego typu ciekawych sformulowan, wyslnij na grupe nie
    >moderowana i zobaczymy czy nie zostanie skasowany.
    >Najlepiej dla wiekszej skutecznosci powiedz ja co to zli sa admini, to
    >wtedy napewno post zniknie b. szybko.

    ...a informacje o usuniętych postach można znaleźć na grupie
    control.cancel albo samej control.

  • 19. Data: 2002-05-21 09:29:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "cefek" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ...a informacje o usuniętych postach można znaleźć na grupie
    > control.cancel albo samej control.

    Wszystkie posty mozna znalezc na
    [ http://news-archive.icm.edu.pl ]

    Maciej

  • 20. Data: 2002-05-21 20:37:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Asia Jedrychowska <a...@a...net> writes:

    > możliwe

    Choc w przypadku normalnych postow niezbyt prawdopodobne.

    > prawo -- w zasadzie nikt (prócz dwóch osób w pl.*)

    Nie ma zadnych specjalnych dwoch osob. Te osoby, o ktorych piszesz,
    maja raczej zwiazek z czyms zupelnie innym - kasowaniem i zakladaniem
    grup.

    Istnieje kilka regul dotyczacych prawa do kasowania cudzych artykulow,
    w szczegolnosci takie prawo ma zawsze admin serwera, z ktorego wyslano
    list, a takze inne osoby na zasadzie rozmaitych uzgodnien. W kazdym
    razie jest bardzo nieprawdopodobne, by owe osoby istotnie skasowaly
    normalny list, tzn. taki, ktory w ciezki sposob nie narusza zasad
    Usenetu.

    > możliwość -- każdy (ale nieautoryzowane kasowanie cudzych postów jest
    > karane odcięciem od niusów).

    "Kazdy" to duza przesada. Owszem, praktycznie kazdy moze wygenerowac
    "cancel message", ale taki cancel zostanie zignorowany przez wiele
    serwerow. Skutecznie skasowac list moze tylko admin, oraz zwykle autor.

    Mysle, ze znacznie czesciej brak listu na danym serwerze (albo po prostu
    fakt, ze autor tego listu nie widzi) wynika z techniki - np. news reader
    moze nie wyswietlac listu uznanego jako stary, list mogl nie zostac
    jeszcze przeslany do danego serwera, mogla nastapic jakas awaria
    na ktoryms z serwerow - rozne rzeczy sie zdazaja.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator