  • 1. Data: 2005-02-16 13:22:39
    Temat: Ubezpieczenie
    Od: "Piter" <b...@p...onet.pl>

    Moze troche NTG ale sprawa jest nastepujaca. Dostalem kredyt i teraz bank
    zada zabezpieczenia w formie polisy na zycie i ubezpieczenia mieszkania,
    wszystko z cesja praw na bank. Co do ubezpieczenia nieruchomosci to kwota
    nie jest zbyt duza i wynosi srednio 100zl (dane z kilku towarzystw),
    natomiast rozpietosc oplat za ubezpieczenie na zycie waha sie od 300zl do
    1300.
    Najtansze ubezpieczenia ma Compensa ale nie wiem maja korzystne warunki i na
    co nalezy zwracac uwage. Srednio wypada rowniez PZU.
    Macie jakies sugestie???Mozecie cos polecic lub odradzic???
    Z gory dziekuje za informacje.
    Pozdrawiam serdecznie
    Piter

  • 2. Data: 2005-02-16 13:33:01
    Temat: Re: Ubezpieczenie
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Piter" <b...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > co nalezy zwracac uwage. Srednio wypada rowniez PZU.
    > Macie jakies sugestie???Mozecie cos polecic lub odradzic???

    Wrednie zauważę, że skoro to ubezpieczenie jest potrzebne bankowi a
    nie Tobie, to bierz najtańsze na jakie bank się zgodzi (bo
    prawdopodobnie nie na każde - pewnie mają swoją listę kogo akceptują).

  • 3. Data: 2005-02-16 13:36:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piter wrote:
> [...]
    > co nalezy zwracac uwage. Srednio wypada rowniez PZU.
    > Macie jakies sugestie???Mozecie cos polecic lub odradzic???

    Jak to ma być dla banku to bierz najtańsze.

  • 4. Data: 2005-02-16 14:48:57
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Piter* wrote in <news:cuvhhc$l5m$1@panorama.wcss.wroc.pl> :

> [...]
    > nie jest zbyt duza i wynosi srednio 100zl (dane z kilku towarzystw),
    > natomiast rozpietosc oplat za ubezpieczenie na zycie waha sie od 300zl do

    po pierwsze nie bierz inwestycyjnego ubezpieczenia na życie (lepiej
    zawsze standardowa życiówka + jakiś fundusz powierniczy ;). Weź jakieś
    kapitałowe na dożycie, to bedzie cos jak lokata (można wykupić albo po
    skończeniu umowy dostajesz sume ubezpieczenia). Mozesz tez wziąść
    terminowe, jest troche tańsze ale to tylko opłata za ryzyko
    ubezpieczeniowe wiec po okresie umowy nic nie dostaniesz ;)

    > Najtansze ubezpieczenia ma Compensa ale nie wiem maja korzystne warunki i na
    > co nalezy zwracac uwage. Srednio wypada rowniez PZU.

    temat rzeka jakiś wiekszych różnic chyba nie ma. Możesz sprawdzić czy
    u ciebie w firmie nie ma jakis grupowych wtedy powinny być tańsze.

    Nie polecam opcji ubezpieczenia opłacania składek na wypadek utraty
    możliwości zarobkowania bo raczej (z tego co mi mówił znajomy) ciezko
    udowodnic ze nie można wykonywac pracy (mozesz np. spiewac).

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 5. Data: 2005-02-16 15:30:37
    Od: "bastian" <s...@n...bauer.pl>

    > Wrednie zauważę, że skoro to ubezpieczenie jest potrzebne bankowi a
    > nie Tobie, to bierz najtańsze na jakie bank się zgodzi (bo
    > prawdopodobnie nie na każde - pewnie mają swoją listę kogo akceptują).

    a sam nie wiem czy do konca to jest dobre myslenie...
    wiesz wedlug twojego rozumowania to wynika ze nie dociagniesz do konca
    splacania
    kredytu i bank wezmie to co jest z polisy :) ....
    fakt jesli sie tak mysli to faktycznie najtansze.
    ale jesli zlamiesz sobie reke i bedziesz chcial odszkodowanie to chyba bank
    nie zabierze
    ci tej kasy :) a jak bedziesz mial kiepskie odszkodowanie to mimo placenia
    skladki dostaniesz
    malo kasy (za zlamanie reki).

    pozdrawiam

    bastian

  • 6. Data: 2005-02-16 20:21:42
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2005 15:48:57 +0100, _ValteR_ <s...@n...thx> wklepał(-a):

> [...]
    >terminowe, jest troche tańsze ale to tylko opłata za ryzyko
    >ubezpieczeniowe wiec po okresie umowy nic nie dostaniesz ;)

    Najpierw mu nie polecasz inwestycyjnego, a potem polecasz kapitałowe. Gdzie tu
    sens? Przecież to na jedno wychodzi, tylko się inaczej nazywa.

  • 7. Data: 2005-02-16 20:38:03
    Od: " okey" <o...@g...pl>

    Możesz sprawdzić czy
    u ciebie w firmie nie ma jakis grupowych wtedy powinny być tańsze.

    Z mojego doswiadczenia wynikia, ze banki nie godza sie na grupowe bo podobno
    nie da sie ustanowic cesji

    czy komus sie to udalo??

    pozdrawiam

    okey

  • 8. Data: 2005-02-16 22:57:45
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Sławomir Szyszło* wrote in
    <news:cv0dh7.17s.1@slaszysz.poczta.onet.pl> :

    > Najpierw mu nie polecasz inwestycyjnego, a potem polecasz kapitałowe. Gdzie tu
    > sens? Przecież to na jedno wychodzi, tylko się inaczej nazywa.

    to nie jest to samo, zwykle kapitalowe jest tansze - przypomina lokatę
    wiesz od razu ile dokładnie dostaniesz po zakończeniu umowy.

    Jeśli sie bawić w inwestycje to już lepiej kupić kapitałowe + jakiś
    normalny fundusz powierniczy (po pierwsze wiesz ile masz, bo wycena
    jest dostepna codziennie i łatwo wyciągnąc kase w potrzebie)

  • 9. Data: 2005-02-16 22:58:53
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *okey* wrote in <news:cv0avb$160$1@inews.gazeta.pl> :

    > Z mojego doswiadczenia wynikia, ze banki nie godza sie na grupowe bo podobno
    > nie da sie ustanowic cesji

    dziwne, ale warto sprawdzic bo potrafi być o wieeeeele taniej.

  • 10. Data: 2005-02-16 23:00:24
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *bastian* wrote in <news:cuvp0a$f2n$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > nie zabierze
    > ci tej kasy :) a jak bedziesz mial kiepskie odszkodowanie to mimo placenia

    złamanie reki w życiówce??? lepiej kupić oddzielne NNW np. z progresją
    świadczenia.