  • 31. Data: 2007-12-24 09:13:51
    Temat: Re: Termin platnosci 1 styczen 2008
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    pwk pisze:

    > No prawda, bo nie ma tu wątpliwości i można opuścić kropeczkę.
    > Ale kolega wskazał na liczebniki porządkowe w ogóle - nie było już mowy
    > o datach w jego poście. Poza tym w datach MOŻNA acz nie trzeba. (Postawić)
    > Oczywista oczywistość :)

    moj poprzedni link dotyczyl wlasnie liczebnikow porzadkowych w polsce,
    gdzie mozna, aczkolwiek nie trzeba stawiac kropki. o kropkach w datach
    dlugich nawet nie slyszalem, by ktos to to chcial stosowac.

  • 32. Data: 2007-12-24 09:14:57
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    pwk pisze:

    > W TYM przypadku czyli w którym?

    w przypadku liczebnikow porzadkowych w polsce

  • 33. Data: 2007-12-24 09:18:39
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    witek pisze:

    > No tak jakoś ci wyszło.

    tez takie wrazenie odnioslem.

    tym samym proponuje zakonczyc ten dyskurs nt. kropek i odmiany w datach
    i liczebnikach. jeszcze nas posadza za trollowanie :) wniosek jest
    jeden: zapis "1 styczen" w dacie dlugiej jest bledny, z czym chyba sie
    wszyscy zgadzaja.

    EOT

  • 34. Data: 2007-12-24 14:51:21
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 24 Dec 2007 00:57:20 +0100, "K.K."
    <z...@h...oraz.pl> wrote:

    >Tak, ale tylko wtedy, gdy nie ma zastosowania art. 110, a właśnie w takich
    >umowach najczęściej jest opisany sposób obliczania na sztywno wiążąc
    >termin z datą wpływu na rachunku wierzyciela. Tak jest na przykład w
    >umowach TP SA, co wyklucza zastosowanie art. 115.

    to chyba nie ma związku. Regulamin TP mówi o 14 dniach od wystawienia
    faktury i tyle. Nie ma powodów, żeby uważać, że art. 115 nie ma
    zastosowania.

    KC:
    http://bap-student.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/64.16.
    93.htm

    Regulamin TP:
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/357283/regulamin_uslu
    g_telekom__8pkt_365858783.pdf
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 35. Data: 2007-12-25 14:18:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    <z...@h...oraz.pl> wrote:
> [...]
    >termin z datą wpływu na rachunku wierzyciela. Tak jest na przykład w
    >umowach TP SA, co wyklucza zastosowanie art. 115.

    Nie. tylko wtedy, kiedy strony postanowią inaczej i w umowie jest
    explicite podane, że jeśli zachodzi warunek z art. 115, to należy
    postąpić inaczej, niż wedle treści tego artyukułu. Wiąże się to z tym,
    że umowa na świadczenie niemożliwe jest nieważna.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 36. Data: 2007-12-25 14:47:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sarpedon <f...@b...cy> writes:

    > moj poprzedni link dotyczyl wlasnie liczebnikow porzadkowych w polsce,
    > gdzie mozna, aczkolwiek nie trzeba stawiac kropki. o kropkach w datach
    > dlugich nawet nie slyszalem, by ktos to to chcial stosowac.

    To nowa moda czy stara?
    Jak ja chodzilem do szkol, to (poza jez. niemieckim) nikt slowem
    nie wspomnial o kropkach po liczebnikach porzadkowych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2007-12-25 14:56:24
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > To nowa moda czy stara?
    > Jak ja chodzilem do szkol, to (poza jez. niemieckim) nikt slowem
    > nie wspomnial o kropkach po liczebnikach porzadkowych.

    a mnie uczono tak, jak jest w podanym przeze mnie odnosniku - dla
    porzadku lub unikniecia niezrozumienia - mozna, jednak jak odmiana
    wyraznie wskazuje na liczebnik porzadkowy, to nie trzeba

  • 38. Data: 2007-12-25 20:44:39
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    > to chyba nie ma związku. Regulamin TP mówi o 14 dniach od wystawienia
    > faktury i tyle.
    Jednak jest coś więcej niż §37 ust. 2.
    > Nie ma powodów, żeby uważać, że art. 115 nie ma
    > zastosowania.
    A §37 ust. 5 ?? "Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na
    rachunek TP."
    > http://www.tp.pl/b/binaries/PL/357283/regulamin_uslu
    g_telekom__8pkt_3658
    > 58783.pdf
    co jest powtórzone na ostatniej stronie faktury i to IMHO w wystarczającym
    stopniu (wraz z tymi 14 dniami) jest sposobem wyliczenia terminu ze
    wskazaniem na konkretny dzień, a to eliminuje pozostałe artykuły KC z
    działu 'Terminy', także art. 115.

  • 39. Data: 2007-12-26 00:45:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 25 Dec 2007 21:44:39 +0100, "K.K."
    <z...@h...oraz.pl> wrote:

    >A "Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na
    >rachunek TP."

    ten punkt mówi jedynie, że TP nie uznaje za dzień zapłaty dnia
    zlecenia przelewu, tylko dzień wpływu na ich konto (dla odróżnienia od
    podatków - tam wystarczy obciążenie naszego rachunku odpowiedniego
    dnia). A art. 115 KC potwierdza, że jeśli kasa będzie u nich w
    pierwszy dzień roboczy po święcie, to termin został zachowany.

> [...]
    >stopniu (wraz z tymi 14 dniami) jest sposobem wyliczenia terminu ze
    >wskazaniem na konkretny dzień, a to eliminuje pozostałe artykuły KC z

    IMHO nie. Umowa mówi o 14 dniach od wystawienia faktury a nic o
    wyłączeniu artykułów 110-116.
    --
    Jarek Andrzejewski