  • 1. Data: 2003-08-22 21:49:40
    Temat: TFI akcji - które kupic dziś ???
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    stopa zwrotu n/w za ostatni kwartał jest ponad 100% w stosunku rocznym
    Arka Akcji FIO
    ING Akcji
    Pioneer Agresywnego Inw.

    Tego nie da żaden bank, ani obligacja

    Czy warto wymienić wszystkie zbędne stratne oszczędności np. obligacji na
    akcji ????

    Kto tak zrobił w ostatnich dniach ???

  • 2. Data: 2003-08-22 22:53:16
    Temat: Re: TFI akcji - które kupic dziś ???
    Od: "Andriej Uljanow" <a...@p...fm>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Kto tak zrobił w ostatnich dniach ???

    Ja tak zrobilem 13.08.03 i jestem okolo4,5% do przodu.Mysle,ze to nie
    koniec:)

    --
    Pzdr
    Andriej Uljanow

  • 3. Data: 2003-08-23 10:46:20
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >[...]
    > Czy warto wymienić wszystkie zbędne stratne oszczędności np. obligacji na

    Jest już mocno za późno.
    Niestety zapewne wiele osób może wpaść w najbliższych tygodniach na taki
    pomysł jak Ty, co raczej skończy się dla nich stratami.
    Fundusze akcji nie mają wyjścia i ten pociąg (WGPW) zajedzie za daleko, a co
    będzie wtedy to łatwo przewidzieć...

    Jeżeli chcesz zaryzykować to wybierz któryś z funduszy bez prowizji, łatwo i
    pewnie obsługiwany zdalnie (mBank SFI / MultiBank Centrum Oszczędzania).
    Obsługa przez e-fund to tragedia.
    Wybieraj tylko fundusze akcji. I nie nastawiaj się na dłuższą inwestycję
    tylko wysiadaj błyskawicznie we właściwym momencie.

    TomekD

  • 4. Data: 2003-08-23 11:19:04
    Od: "danny__p" <d...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > pomysł jak Ty, co raczej skończy się dla nich stratami.
    > Fundusze akcji nie mają wyjścia i ten pociąg (WGPW) zajedzie za daleko, a

    Niekoniecznie, fundusze inwestycyjne tak samo jak ofermy (OFE) mają jeszcze
    sporo miejsca w portfelach właśnie na akcje i nawet taki wzrost nie
    zwiększy dostatecznie wagi w portfelach. Jeżeli ludziska wpadną na ten sam
    pomysł co inicjator wątku to kasa do funduszy nadal będzie płynąć szerokim
    strumieniem i co wtedy ? Z pewnością należy się jakaś korekta i wtedy może
    być jeszcze czas na jakieś zakupy...

  • 5. Data: 2003-08-23 17:25:21
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "danny__p" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > strumieniem i co wtedy ? Z pewnością należy się jakaś korekta i wtedy może

    Danny, w wątku od początku mowa o funduszach akcyjnych, a te w zależności od
    statutu mają najczęściej minimalny udział akcji w portfelu 60-70%.
    Patrząc na wyniki akcyjnych TFI wydaje się że raczej nie przespały one (w
    przeciwieństwie OFE) tego co się dzieje.
    Nie było to trudne bo poza funduszami papierów dłużnych pozostałe miały dość
    symboliczne aktywa.
    Tym bardziej że lipiec ze wzrostem o 6% aktywów funduszy inwestycyjnych był
    rekordowy i wydaje się że pieniądze te trafiły na WGPW, nawet w TFI
    hybrydowych.

    Biorąc pod uwagę opóźnienie w nabywaniu jednostek (+ 1 dzień wycena + min.1
    dzień od daty zakupu) i giełdę gdzie rządzi już psychologia a nie AT to
    trudno będzie kupić 'w dołku' po drodze.
    No chyba że stara, dobra zasada inwestowania stałej kwoty.

    Nasza giełda odbiega od tego co się dzieje na innych rynkach regionu i
    skłonny jestem przypuszczać że nastąpi moment w którym ostro pójdziemy w dół
    kiedy zagranica zdecyduje się na realizację zysków. Na pytanie czy nastąpi
    to za tydzień, miesiąc czy kwartał chyba nikt nie zna odpowiedzi. I wtedy
    będzie ostra jazda w dół, na której 'ci co gaszą światło' z lekka się
    rozczarują.
    Tak więc, jak pisałem, jeżeli wskakiwać teraz, to pamiętać aby wyskoczyć w
    porę a nie nastawiać się na inwestycję na lata.

    TomekD

  • 6. Data: 2003-08-23 18:32:39
    Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid>

    bi881l$kao$...@n...onet.pl,
    TomekD <t...@p...onet.pl>:

> [...]
    > nie AT to trudno będzie kupić 'w dołku' po drodze.
    > No chyba że stara, dobra zasada inwestowania stałej kwoty.

    Moglbys krociutko przyblizyc?

    --
    Robert
    Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

  • 7. Data: 2003-08-23 18:53:30
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > bi881l$kao$...@n...onet.pl,

    > Moglbys krociutko przyblizyc?

    W normalnych warunkach przyjmując że możesz odłożyć np. 400 PLN miesięcznie,
    kupujesz regularnie co tydzień jednostki wybranego funduszu za stałą kwotę
    100PLN.
    Czasem pewnie kupisz na górce, ale czasem też w dołku. Jak pokazuje praktyka
    (sam się o tym przekonałem) średnio powinno to wyjść lepiej niż próba
    złapania dołka :-)

    Na dziś, szczególnie biorąc pod uwagę temat wątku czyli zmianę inwestycji,
    to pewnie lepiej kupować codziennie... Problem tylko jak wyliczyć posiadaną
    kwotę i czas...
    Pod względem technicznym, biorąc pod uwagę możliwość wpłat bezpośrednich do
    TFI czy skorzytanie z SFI mBank / Multibank oraz zlecenia stałe nie jest to
    zbyt kłopotliwe.

    TomekD

  • 8. Data: 2003-08-23 19:22:10
    Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid>

    bi8d6u$16r$...@n...onet.pl,
    TomekD <t...@p...onet.pl>:

    > Pod względem technicznym, biorąc pod uwagę możliwość wpłat
    > bezpośrednich do TFI czy skorzytanie z SFI mBank / Multibank oraz
    > zlecenia stałe nie jest to zbyt kłopotliwe.

    Dzieki: tak myslalem, ze o to Ci chodzilo, tylko nie bylem pewien.

    Klopotliwe bedzie dopiero wyjmowanie tych wszystkich kopert ze skrzynki ;)

  • 9. Data: 2003-08-23 20:19:16
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:bi8etg$a1g$1@topaz.icpnet.pl

    > Dzieki: tak myslalem, ze o to Ci chodzilo, tylko nie bylem
    > pewien.
    >
    > Klopotliwe bedzie dopiero wyjmowanie tych wszystkich kopert ze
    > skrzynki ;)

    Zwróć uwagę że twój przedpiszca napisał "w normalnych warunkach"
    a obecnie z takimi nie mamy do czynienia. Drobny przyklad: taki
    Skarbiec-Akcja wykonał wzrost wartosci j.u. o 2,23% w ciągu tylko
    jednego dnia, a w ciągu mięsiąca j.u. skoczyła od 24.07 z 120.09
    do 132,69 (stan na 22.08)

    Zakładając że ta fala wzrostu będzie trwać w najbliższym czasie,
    to "pocięcie" wpłaty na ileś porcji może zmniejszyć ilość j.u.
    w stosunku do ilości którą mogłbyś uzyskać w wariancie 1-krotnej
    wpłaty.

    Z drugiej strony możesz źle trafić z datą wpłaty ładując się w
    sam szczyt górki po którym nastąpi spadek wartosci j.u funduszu
    który wybrałeś.

    Decyzje dotyczącą wyboru strategii musisz podjąć sam, znając "za
    i przeciw" obu wariantów, ewentualnie modyfikując założenia tak
    by próbować uzyskać optymalny wariant inwestowania pieniędzy.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 10. Data: 2003-08-23 20:43:12
    Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid>

    bi8i8j$bel$...@n...onet.pl,
    Maciej "AbrahaM" Piotrowski <m...@p...onet.pl>:

    > Decyzje dotyczącą wyboru strategii musisz podjąć sam, znając "za
    > i przeciw" obu wariantów, ewentualnie modyfikując założenia tak
    > by próbować uzyskać optymalny wariant inwestowania pieniędzy.

    Wszystko słuszne uwagi, tylko oczywiscie nie do mnie, a do SP9LWH.