  • 1. Data: 2005-09-09 11:52:37
    Temat: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
    Od: "Paulina Rutkowska" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
    .biznes.banki&tid=1098677

    Odnosząc się do artykułu&#8222;mKradzież z łódzkiego banku&#8221;, który ukazał się w

    dniu 08.09.2005r na łamach Dziennika Łódzkiego autorstwa Mariusza Gossa,
    pragnę przedstawić stanowisko mBanku w tej sprawie.
    Opisywany przez DŁ przykład nie dotyczy bezpieczeństwa systemu bankowego, a
    przekroczenia przepisów prawa przez człowieka. W dotychczasowej historii nie
    wystąpiły udane próby ingerencji w system mBanku. Proszę jednak pamiętać, że
    za bezpieczeństwo pieniędzy i danych odpowiadają wszystkie strony biorące
    udział w transakcjach: Klient, Bank i jego pracownicy oraz dostawca usług
    internetowych. Niestety jednym z najwrażliwszych elementów całego systemu
    bezpieczeństwa jest człowiek.
    Chcemy zaznaczyć, iż kwestią opisaną przez DŁ, mBank zajął się natychmiast po
    tym, jak Klient złożył reklamację dotyczącą nieprawidłowości na jego koncie.
    Stanowisko mBanku oraz wszelkie materiały, które mogły przyczynić się do
    rozwiązania tej sprawy zostały przekazane do prokuratury w Łodzi, włącznie ze
    wskazaniem osoby, która mogła być współodpowiedzialna za popełnione
    przestępstwo.

    mBank dwukrotnie odwoływał się od decyzji umarzającej postępowanie karne.
    Należy podkreślić, iż tuż po zgłoszeniu, cała kwota została zwrócona
    Klientowi, a on sam korzysta z usług mBanku do dnia dzisiejszego. Tym
    bardziej zależy nam na tym by policja wykryła i ukarała sprawcę, który
    wyłudził znacząca kwotę pieniędzy.

    Należy podkreślić, iż od początku istnienia staraliśmy się kłaść szczególny
    nacisk na kwestie związane z bezpieczeństwem. Przykład opisany w dzisiejszym
    dzienniku jest przypadkiem jednostkowym i odosobnionym, który dodatkowo miał
    miejsce 2 lata temu. Od tego czasu mBank zwiększył wewnętrzne normy
    bezpieczeństwa oraz wprowadził jeszcze bardziej rygorystyczne zasady
    rekrutacji. Ciągły nadzór funkcjonowania sieci i wewnętrzny monitoring mają
    za zadanie możliwie wczesne wykrycie jakichkolwiek, zarówno faktycznych jak i
    potencjalnych problemów. Jednak to nie wszystko - regularnie przeprowadzane
    są wewnętrzne testy bezpieczeństwa z uwzględnieniem najnowocześniejszych
    technik informatycznych.
    Chcemy zapewnić, iż robimy wszystko by opisany przypadek nie powtórzył się w
    przyszłości.
    Paulina Rutkowska
    rzecznik mBanku

  • 2. Data: 2005-09-09 14:49:36
    Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Paulina Rutkowska wrote:
    > http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
    .biznes.banki&tid=1098677

    A kiedy mBank (i multi też) wprowadzi
    - potwierdzanie hasłem jednorazowym opercji przez telefon
    - listę kontrahentów, do których każdorazowo przy dokonywaniu przelewów
    będzie należało podać hasło jednorazowe ?

    Kj

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y

  • 3. Data: 2005-09-09 15:03:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > A kiedy mBank (i multi też) wprowadzi
    > - potwierdzanie hasłem jednorazowym opercji przez telefon

    Mam nadzieje, ze nigdy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-09-09 15:13:16
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos wrote:

    > Mam nadzieje, ze nigdy.

    Dlaczego ?
    KJ

  • 5. Data: 2005-09-09 15:52:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Dlaczego ?

    Nie zawsze mam przy sobie hasla jednorazowe, a czasem moze byc konieczne
    przeprowadzenie jakiejs operacji bez nich.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-09-09 16:09:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos wrote:

    > Nie zawsze mam przy sobie hasla jednorazowe, a czasem moze byc konieczne
    > przeprowadzenie jakiejs operacji bez nich.
    No to niestety, albo bezpiecznie, albo wygodnie.

    KJ

  • 7. Data: 2005-09-09 17:21:04
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > No to niestety, albo bezpiecznie, albo wygodnie.

    A nie prościej przesyłać hasło jednorazowe na komórkę sms-em?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 8. Data: 2005-09-09 17:26:56
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > A nie prościej przesyłać hasło jednorazowe na komórkę sms-em?

    Może i prościej, ale z pewnością nie taniej...

  • 9. Data: 2005-09-09 17:47:59
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Może i prościej, ale z pewnością nie taniej...

    Bramki nie są znowu takie kosztowne :)

    Abonenci Plusa mają z górki ;)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2005-09-09 20:19:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > No to niestety, albo bezpiecznie, albo wygodnie.

    A w jaki sposob ktos ma poznac moj numer klienta (to niby jest jeszcze
    mozliwe w jakis sposob) oraz moj telekod (to juz raczej mozliwe nie jest) ??

    --
    pozdrawiam
    Mithos