    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Terminy poinformowania o zmianach oprocentowania
    Date: Tue, 28 Mar 2006 20:19:19 +0200

    Użytkownik "Darek" <0...@n...poczta.onet> napisał w wiadomości
    news:e0bjk4$ijg$1@news.onet.pl...

    > Zazwyczaj jest tak - zmienia się oprocentowanie - wysyłają zawiadomienie.
    > Nie da się przewidziec jakie będzie oprocentowanie za miesiąc. Jezeli
    > zarzad ustala oprocentowanie to zazwyczaj oglaszane jest na dzień, dwa (no
    > moze kilka dni) przed zmianą i obowiązuje od zaraz. Jezeli zmiana
    > oprocentowania ustalona jest od stawki Wibor to tą stawkę zmienia się w
    > konkretnym dniu i od tego dnia jest zmienione oprocentowanie.
    > Co nie zmienia faktu ze o zmianie powinien klient wiedzieć przed następną
    > ratą kredytu.
    >
    > Moze to rozjaśniło

> [...]

    Ja to widzę inaczej. Oprocentowanie jak i opłaty są istotnym elementem
    umowy. Bank ma obowiązek powiadomić klienta z wyprzedzeniem o zmianach, tak
    aby miał możliwość zareagować (np. zmienić bank). Takie stanowisko
    prezentuje w swoich orzeczeniach UOKiK (np. vs PKO BP czy Millennium).
    Jeszcze inną kwestią jest od kiedy uznaje się powiadomienie jako skuteczne.
    Tutaj kłania się art. 61 KC "Oświadczenie woli, które ma być złożone innej
    osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła
    zapoznać się z jego treścią." Liczy się zatem data dostarczenia pisma, a nie
    wysłania.