  • 71. Data: 2005-06-09 08:12:49
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jacek Osiecki wrote:[...]

    > Po pierwsze: w tokenie masz jeden podpis na transakcję. Jeśli trojan ma Twój
    > pin do karty kryptograficznej, to sobie natrzaska ile bądź przelewów. Przy
    > tokenie może wykonać tylko jeden przelew.
    No to jest argument, choć dalej byłoby mu trudno, przy wyjętej karcie.
    Może karta też powinna sie o różne piny pytać :-)

    [...]
    > Swoją drogą: w takim BPH zmiana danych przelewów zdefiniowanych i
    > kontrahentów niczym nie jest zabezpieczona - nie trzeba jej dodatkowo
    W ING też. Co ciekawe kiedyś _było_ to zabezpieczone kluczem - nie mam
    pojęcia dlaczeg z tego zrezygnowali.:-(

    KJ

  • 72. Data: 2005-06-09 08:37:51
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jurek Zielinski napisał:

    > Również nikt nie podał ataku na klinta BPH przykładnie klikającego hasło w
    > wirtualnej klawiaturce(potrafisz to podsłuchać?) i trzymającego klucz u
    > siebie.

    I dobrze. Ale z jakiegos powodu wlamano sie do BePeHahahaha, a nie
    Inteligo, mBanku, czy gdzie indziej, gdzie sa tokeny/hasla jednorazowe.

    > Ale ty nie lubisz BPH i jeśłi fakty przeczą teori - tym gorzej dla faktów.

    A Ty jestes napastliwy zupelnie bez powodu.

    Bartol

  • 73. Data: 2005-06-09 08:38:22
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Kamil Jonca napisał:

    > Jak zgubi/straci wszystko naraz to raczej będzie miał inny problem.:-)

    Hehehe, dokladnie.

    Bartol

  • 74. Data: 2005-06-09 08:39:26
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik PshemeK napisał:

    > Jak posiejesz zdrapkę to lipa.
    >
    > A hasło maskowane, nawet jeśli nie lubisz podawać na wyrywki, to zawsze
    > możesz sobie na chwilę zapisać policzyć literki i zniszczyć.

    Wszystko mozna to oczywiste. Ja jednak wole rozwiazania, ktore sa
    _dla_mnie_wygodniejsze_.

    Bartol

  • 75. Data: 2005-06-09 08:44:00
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jacek Osiecki napisał:

    > Bankowość na telefon to w ogóle bezsens i wielka dziurwa w bezpieczeństwie :)

    No yo. Tym bardziej ze tam mowia wyraznie: podaj 4 cyfre hasla. ;-)

    > A hasło maskowane zdecydowanie bezsensem nie jest! Jest świetnym
    > zabezpieczeniem przez keyloggerami. Jeśli masz problem z "wyrywkowym"
    > wypełnieniem hasła to chyba coś nie tak z pamięcią ;)

    OK. Zgadzam sie. Na pewno jest lepsze niz walenie calego hasla na raz.

    > Tokeny kosztują.

    Toz place za konto.

    > Hasła jednorazowe zdecydowanie wygodne NIE SĄ, w dodatku zabezpieczają dużo
    > słabiej niż tokeny.

    Sa o tyle wygodniejsze, ze bez problemu mieszcza sie w portfelu. A jesli
    sie ich pilnuje, to szansa na srate kasy praktycznie nie istnieje.

    > Zaś zlikwidowanie hasła maskowanego było debilizmem, bo całkowicie świadomie
    > POGORSZYLI jakość zabezpieczeń.

    Tu sie zgodze.

    > Jest, tylko trzeba umieć literki składać :>

    Mozg juz nie ten, niestety. :-D

    Bartol

  • 76. Data: 2005-06-09 08:48:12
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Nowakowski napisał:

    > Włamiesz się na moje konto w BPH? Sugerujesz że większego nakładu wymaga
    > fizyczne wyciągnięcie od ciebie zdrapek niż skopiowanie ode mnie flash'a
    > klucza, tak?

    Nie bede sie wlamywal, bo nie jestem bandyta. Poza tym zlodziejowi
    obojetne jest kogo okradnie, byle korzysci byly mozliwie najwieksze.
    Jakos BePeHahahaha zczyscili troche. I oczywiscie winni sa troche
    uzytkownicy, ale rowniez bank, ktorego systemy zabezpieczen pozwalaja
    uzytkownikom na olewanie bezpieczenstwa.

    A jak sprytny zlodziej wlezie Ci do kompa, to pewnie nawet klucz na
    dyskietce nie pomoze.

    Bartol

  • 77. Data: 2005-06-09 08:50:43
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):
    > Jeśli na komputerze juzera jest trojan - to żaden problem... Zesniffować dwa
    > hasła, zapisać sobie gdzieś plik z kluczem... a potem wysłać wszystko do
    > swojego twórcy.

    Analogicznie można przechwycić hasła jednorazowe...(było to tym już).

    > Ponownie: token, gdzie skrótem jest 8 ostatnich cyfr konta. Try this :>

    I zamiast informatyków do dzieła przystąpią elektronicy...:)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 78. Data: 2005-06-09 08:53:00
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Bartol Partol napisał(a):
    > I dobrze. Ale z jakiegos powodu wlamano sie do BePeHahahaha, a nie
    > Inteligo, mBanku, czy gdzie indziej, gdzie sa tokeny/hasla jednorazowe.

    Bo znaleźli się pewnie tacy, co to mieli dwa takie same hasła i takie
    tam inne rzeczy.
    BTW - skąd wiesz, że do Inteligo, mBanku nikt się nie włamał?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 79. Data: 2005-06-09 08:54:21
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):
    > 2. Zmiana danych kontrahenta w BPH nie wymaga niczego poza zalogowaniem się
    > na konto. Złodziej może sobie wejść, pozmieniać dane najważniejszych
    > przelewów i spokojnie czekać na kasę :(

    Hm, tego nie sprawdzałem...

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 80. Data: 2005-06-09 08:57:18
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Bartol Partol napisał(a):
    > A jak sprytny zlodziej wlezie Ci do kompa, to pewnie nawet klucz na
    > dyskietce nie pomoze.

    Tzn jak ma przelać kasę (nie mam listy stałych odbiorców itp.) bez
    fizycznego użycia pliku, który jest na nośniku dla Ciebie niedostępnym?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl