  • Data: 2013-04-01 12:47:39
    Temat: Re: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Lawa" kj6prc$gm1$...@n...news.atman.pl

    > W tym przypadku komuniści mieli rację

    Ogólnie komuniści przejmowali władzę za pomocą
    siły/wojny i traktowali ludzi jak niewolników.

    O ile komuniści Lenin, Stalina i im podobni zdobywali
    ziemię czy środki produkcji walką, o tyle Kościół
    rzymskokatolicki zajmuje te dobra w wyniku demagogii.
    Efekt jest jednak ten sam -- władcy uważają się za
    właścicieli niewolników. KRK nakazuje swym niewolnikom
    życie zgodne z wolą Boga objawianą ustami biskupów.

    Innymi słowy:

    () komuniści dawali szansę -- można było ich zabijać w walce

    () KRK nie daje tej szansy -- najpierw (będąc zdrowym, młodym
    i naiwnym) trzeba dać księdzu na tacę, bo ów ksiądz żebrze
    i prosi o miłosierdzie, zaś później (gdy KRK obłowi się
    i wzmocni) trzeba wykonywać niewolniczo nakazy Kościoła

    (w moim wypadku -- albo zdychać z głodu, albo lizać
    cipkę teolog Łucji Stalenczyk; akurat ja wybrałem
    inną drogą, dzięki której KRK sporo traci, jednak
    moje życie powinno być przestrogą dla tych, którzy
    dobrowolnie wspierają Kościół rzymskokatolicki; ja
    nie mam żadnej przyszłości, straciłem zdrowie, tracę
    czas, nie mam pieniędzy na rzeczywistą rekonwalescencję,
    nie mówiąc już o porządnym wypoczynku w ciepłych krajach
    (kręgosłup najlepiej leczyć ciepłem i masażami) i profilaktyce)

    -=-

    Andrzeju Lawa -- komuniści (Engelsa, Trockiego, Lenina, Stalina,
    Hitlera (narodowego socjalisty?) czy Jana Pawła II bądź innego
    Franciszka) to największe zło, jakie istnieje na świecie. Temu
    złu (lubisz biblię) sprzeciwia się Bóg w ostatnim przykazaniu
    Dekalogu, ale jakoś ludzkość godzi chrześcijańskie praktyki
    religijne z łamaniem tego przykazania -- zwykle zabierając
    innym w imię rzekomo czynionego dobra publicznego, do czego
    przydają się różne dofinansowania, wsparcia, programy badawcze
    i rozwojowe...

    W PRLi rzekomym właścicielem był naród, ale prawdziwymi byli
    dyrektorzy czy towarzysze partyjni. Naród pracował niewolniczo,
    zaś towarzysz decydował -- nierzadko absurdalnie źle.

    Dziś mamy własność prywatną -- właściciel rządzi (nierzadko absurdalnie
    źle) państwo czy gmina współfinansuje przedsięwzięcie a podatnik płaci...

    -=-

    Ostatnimi czasy ,,biznesmen'' ma spore ułatwienia:

    -- nie musi płacić podatków nie tylko dochodowych, ale czasami także podatków od
    nieruchomości
    -- może liczyć na zbudowanie infrastruktury drogowej na koszt podatników
    -- może liczyć na zbudowanie miejsc pracy na koszt podatników

    Czym zatem obecny komunizm różni się od ustroju PRLi?
    Nierzadko nawet ci sami ludzie są na stanowiskach?
    No -- niezupełnie ci sami, bo trudno wymagać
    nieśmiertelności. Nierzadko dzisiejsi biznesmeni
    są dziećmi wczorajszych towarzyszy.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'