  • 1. Data: 2004-04-29 09:02:55
    Temat: Pytanie 1
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    spoźniona wpłata raty za TV. Bank przysyła przypomnienie z działu
    windykacyjnego + UWAGA 125 zł kosztów upomnienia. Skąd banki różnie
    naliczają takie kwoty ? mogli napisać przeci że np. 2000 zł kosztów.

    pozdrawiam

    Jędrek

  • 2. Data: 2004-04-29 09:31:48
    Temat: Re: Pytanie 1
    Od: Tashi <k...@p...WYTNIJTO.onet.pl>

    Czytaj umowę. Jeśli był to telewizor kupiony np. w promocji Lukasa raty 0%
    to spóźnienie z automatu przekreśla jej warunki i od tej pory płącisz jak
    za "normalne" raty.
    T.

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 3. Data: 2004-04-29 12:41:11
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Jędrek <J...@w...pl> wrote:
    > spoźniona wpłata raty za TV. Bank przysyła przypomnienie z działu
    > windykacyjnego + UWAGA 125 zł kosztów upomnienia.

    No nieźle przywalili. Jaki to bank?

    > Skąd banki różnie
    > naliczają takie kwoty ?

    Z kosmosu. Jak się klient spóźnia, to przyp...

    > mogli napisać przeci że np. 2000 zł kosztów.

    Mogli.
    Np. taki Fortis za realizację egzekucji komorniczej z konta bije klienta
    płaską prowizją 260 PLN.

    Nie ma niestety wyjścia - trzeba czytać umowy.
    Może kiedyś zawita tu cywilizacja, bo na razie to w tym względzie dziki
    zachód.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 4. Data: 2004-04-29 13:54:02
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    Nie do końca dziki zachód. Po prostu mentalność i ignoracja klientów. Gdyby
    klienci czytali warunki i nie otwierali rachunków w bankach, które mają
    takie podejście do klientów. Ale większość patrzy na reklamę i podstawowe
    prowizje. Może jednak czasami wyższa opłata za prowadzenie rachunku jest
    warta rozważenia. Nie mówię oczywiście, że zawsze idzie to w parze.

  • 5. Data: 2004-04-29 16:26:55
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    rsa127 <r...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Nie do końca dziki zachód. Po prostu mentalność i ignoracja klientów.

    Tak, a to bardzo chętnie wykorzystują m. in. banki.
    A jakbym ja chciał w TOiP umieścić pozycję: "za niezrealizowanie dyspozycji
    zgodnie z pisemnym żądaniem - opłata ponoszona przez bank: 125 PLN" - to
    bank poszedłby na to? Nie sądzę.

    Skubać można tylko klienta. Jak coś nie gra z drugiej strony --> bank się
    tak chętnie kasą nie podzieli. I takie opłaty motywuje kosztami
    operacyjnymi. A na dobrą sprawę, jak bank coś spartaczy albo się pomyli, to
    klient też ponosi "koszty operacyjne" - strata czasu, dzwonienie, pisanie,
    znaczki pocztowe, co tam jeszcze... Więc tak samo mógłby się domagać
    "prowizji". Jeśli nie może - to jest to w tym sensie dziki zachód.

    Bank to nie dobry wujek - skoro nie musi grać fair, to nie gra. A zmusić go
    do tego może tylko dojrzały, cywilizowany i uregulowany rynek konsumencki.

    > Gdyby klienci czytali warunki i nie otwierali rachunków w bankach,
    > które mają takie podejście do klientów. Ale większość patrzy na
    > reklamę i podstawowe prowizje.

    Owszem, dokładnie tak jest i zawsze będzie. Jeśli bank chce być uczciwy, to
    konsumentowi powinien podać wszystkie dane jak wół krowie na miedzy. A nie
    chować drobnym druczkiem lub w załącznikach podlegających jednostronnej
    zmianie.

    > Może jednak czasami wyższa opłata za
    > prowadzenie rachunku jest warta rozważenia. Nie mówię oczywiście, że
    > zawsze idzie to w parze.

    Też jestem tego zdania.

    PS. pisz pod postem.

  • 6. Data: 2004-04-29 19:23:23
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > znaczki pocztowe, co tam jeszcze... Więc tak samo mógłby się domagać
    > "prowizji". Jeśli nie może - to jest to w tym sensie dziki zachód.

    To mi się udało. Jeden bank odmówił mi uznania reklamacji. Wysłałem skargę
    do UOKiK. Po pozytywnej reakcji ponowiłem reklamację w banku z żądaniem
    zwrotu kosztu poleconego i jakiś drobiazgów. W ciągu 2 dni pojawiły się na
    koncie. W tym samym banku po ogromnej ilości błędów po stronie banku
    napisałem reklamację z wyliczeniem straconego czasu na wielokrotne telefony,
    wizyty w banku, benzynę itp. Obniżyli mi prowizję za kredyt i zyskałem ok.
    1000 PLN.

  • 7. Data: 2004-04-30 13:37:50
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    rsa127 <r...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Obniżyli mi
    > prowizję za kredyt i zyskałem ok. 1000 PLN.

    Fuksiarz :)

  • 8. Data: 2004-05-01 20:28:39
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

> [...]
    > znaczki pocztowe, co tam jeszcze... Więc tak samo mógłby się domagać
    > "prowizji". Jeśli nie może - to jest to w tym sensie dziki zachód.

    Po problemach z odnowieniem debetowej VC w Multi napisalem reklamacje, ze
    mnie to kosztowalo (czas, dojazd do oddzialu, telefony etc) i w wyniku tego
    dali mi ją za darmo. Wiec nie demonizuj tak.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 9. Data: 2004-05-03 22:03:38
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net> wrote:

    > Po problemach z odnowieniem debetowej VC w Multi napisalem
    > reklamacje, ze mnie to kosztowalo (czas, dojazd do oddzialu, telefony
    > etc) i w wyniku tego dali mi ją za darmo. Wiec nie demonizuj tak.

    A to mnie zaskoczyłeś.