  • 1. Data: 2002-04-15 17:04:37
    Temat: Przelew Inteligo -> mBank
    Od: "Grzesieq" <g...@...pa.m.k.i.l.l.e.r>

    Witajcie,

    O godzinie 12:30 zrobilem zlecenie przelewu sporej kasy z Inteligo do mBanku
    liczac ze zalapie sie na najblizsza sesje Elixir-a (ta o 13:00). Przed
    godzina 14:00 zalogowalem sie ponownie na Inteligo. Sprawdzilem ze zlecenie
    przelewu zostalo zrealizowane wiec loguje sie do mBanku aby zobaczyc nowe
    saldo.
    W mBanku oczywiscie nie zobaczylem nowego salda. Zwiekszy sie ono pewnie
    dopiero jutro.
    W zwiazku z zaistniala sytuacja mam kilka pytan:
    1) Czy to jest normalne aby bank przetrzymywal moje pieniadze zanim
    "fizycznie" nie zostana przypisane do mojego konta (pisze ten post o
    godzinie 19:00 czyli conajmniej 5 godzin od wykrycia tego zdarzenia)?
    2) Skoro pierwsze pytanie bylo twierdzace to jak duzo zarabiaja banki na
    krotkotrwalym obracaniu nie swoimi pieniedzmi w skali np. jednego roku?

    Czekam na Wasza odpowiedz,

    Grzesieq

  • 2. Data: 2002-04-15 17:15:14
    Temat: Re: Przelew Inteligo -> mBank
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Grzesieq" <g...@...pa.m.k.i.l.l.e.r> napisał w wiadomości
    > 2) Skoro pierwsze pytanie bylo twierdzace to jak duzo zarabiaja banki na
    > krotkotrwalym obracaniu nie swoimi pieniedzmi w skali np. jednego roku?

    Sam policz i oszacuj :-)
    Ile "Kowalski" przelewa w ostatniej chwili średnio dziennie ? Złotówkę ?
    Jeśli tak by było i takich przelewających jest milion, a odsetki O/N na
    poziomie 8% to wychodzi z tego astronomiczna kwota 80 tysięcy złotych
    rocznie do podziału na wszystkie banki.:-)
    Obrót "ludności" jest nieistotny
    Obrót "korporacji" to są pieniądze, ale tylko ignorant w korporacji zleca
    przelew "za pięć dwunasta" bez klauzuli expresu (o ile się jeszcze da)

  • 3. Data: 2002-04-15 17:35:19
    Od: "Grzesieq" <g...@...pa.m.k.i.l.l.e.r>

    > Ile "Kowalski" przelewa w ostatniej chwili średnio dziennie ? Złotówkę ?
    To nie byla zlotowka tylko kilkadziesiat tysiecy zlotych. Jak ta kwote sobie
    podzielisz przez wszystkie dni w roku to wyjdzie nie zlotowka a
    kilkadziesiat zlotych.

    Grzesieq - "nie-Kowalski"

  • 4. Data: 2002-04-15 19:17:49
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > To nie byla zlotowka tylko kilkadziesiat tysiecy zlotych. Jak ta kwote
    sobie
    > podzielisz przez wszystkie dni w roku to wyjdzie nie zlotowka a
    > kilkadziesiat zlotych.

    Ale ja jako "stary wyga" takich zagrywek nie robię.
    Ty już więcej takiego "wybryku" nie zrobisz.
    Każdy myli się tylko raz:-))

    Bywalec tej grupy zna mankamenty banków i stara się je omijać nie dając się
    bankom oskubać.
    Zleca zatem przelewy we właściwym czasie, najlepiej z wielogodzinnym
    wyprzedzeniem, aby wykonały się w przyszłości, albo zleca je na jutro,
    świadom tego, że dziś nie zdążą

  • 5. Data: 2002-04-16 23:35:23
    Od: jahckal <j...@p...onet.pl>

    Witam, w wiadomości z dnia Mon, 15 Apr 2002 19:04:37 +0200, od
    "Grzesieq" <g...@...pa.m.k.i.l.l.e.r> napisano:

    >Witajcie,
    >
    >O godzinie 12:30 zrobilem zlecenie przelewu sporej kasy z Inteligo do mBanku
    >liczac ze zalapie sie na najblizsza sesje Elixir-a (ta o 13:00). ,

    sesje wychodzące inteligo 8; 12 i 15 trochę za późno zleciłeś
    >godzina 14:00 zalogowalem sie ponownie na Inteligo. Sprawdzilem ze zlecenie
    >przelewu zostalo zrealizowane wiec loguje sie do mBanku aby zobaczyc nowe
    >saldo.

    pewnie nie zostało zrealizowane jeszcze (bo przed 15) zostały tylko
    zablokowane środki
    >W mBanku oczywiscie nie zobaczylem nowego salda. Zwiekszy sie ono pewnie
    >dopiero jutro.
    w mBanku powinny być o 19, KIR wystawia je od 17.30, inteligo księguje
    właśnie od 17.30, mB od 19