  • 1. Data: 2003-04-14 19:46:39
    Temat: Prosba o pomoc
    Od: "Ola" <c...@w...pl>

    Dzien dobry
    Mam dosc duzy problem i nie wiem jak sobie z nim poradzic, wiec prosze o
    pomoc.
    Kilka dni temu mojemy chlopakowi ukradziono karte kredytowa. Zorientowalismy
    sie w
    niedziele, ale juz po fakkcie dokonania zakupów przez zlodzieja.
    Wartosc zakupów opiewa na ok 3000. Oczywiscie bank (PKS SA) umywa rece i
    musimy spłacic dlug.
    (przynajmniej tak to wyglada na dzien dzisiejszy).
    Troche nie wierzymy ze policja cos pomorze (zawiadomienie zostalo juz
    zgloszone).
    Dowiedzielismy sie dzisiaj ze mozemy oskarzyc sklapy, gdyz nie dokladnie
    zostala dokonana identyfikacja
    posadacza karty. Zakupy zostaly zrobione w kilku sklepach.......
    Nie wiemy jednak co robic dalej. Jak wysokie sa oplaty saadowe itd (czy nam
    sie taka operacja oplaca).
    Prosze poradzcie mi jak mamy ewentualnie z tego problemu sie "wygrzebac"
    Ola.

  • 2. Data: 2003-04-15 05:41:19
    Temat: Re: Prosba o pomoc
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Prosze poradzcie mi jak mamy ewentualnie z tego problemu sie "wygrzebac"
    > Ola.
    Przede wszysttkim - reklamować w banku transakcje. Jeśli zostały dokonane
    przy użyciu podpisu - jest duża szansa na powodzenie reklamacji. Jeśli przy
    pomocy PIN - to już po ptokach. Na reklamacje transakcji jest (jeśli dobrze
    pamiętam) 14 dni od otrzymania wyciągu.

    MaciejK

  • 3. Data: 2003-04-19 20:49:20
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Ola" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posadacza karty. Zakupy zostaly zrobione w kilku sklepach.......
    > Nie wiemy jednak co robic dalej. Jak wysokie sa oplaty saadowe itd (czy

    Wpis stosunkowy wynosi 8% w przy wartosci przedmiotu sprawy do 10000 zl, 7 %
    z przedzialu 10000 - 50000 zl, 6% z przedzialu 50000 - 100000 oraz 5%
    powyzej 100000 zl. W postepowaniu upominawym i nakazowym pobiera sie czwarta
    czesc wpisu stosunkowego (niestety w Waszym przypadku sprawa raczej nie
    nadaje sie do trubu upominawczego). Skuteczne dochodzenie roszczenia
    przeciwko "sklepowi" mozliwe jest tylko w szczegolnych wypadkach, napiszcie
    moze jak to wygladalo z ta "identyfikacja posiadacza karty", mam watpliwosci
    czy aktualnie sprzedawca ma obowiazak identyfikowania osoby, ktora dokonuje
    platnosci karta...
    Dobrze, ze to tylko 3000 zl...
    Poza tym moze zdecydowac sie na karte ubezpieczona, zeby takie przypadki nie
    mialy miejsca w przyszlosci.

    Pozdrawiam, Grzegorz (zafascynowany-mozliwosciami-swojej-VE)