  • 1. Data: 2002-05-23 14:47:11
    Temat: Promocja Inteligo Pizza Hut i władca pierścieni
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    Poszukuję osób które brały udział w promocji Inteligo i Pizza Hut, a
    szczególnie osób które brały udział w SMS'owym konkursie w tej promocji.
    Może ktoś ma zachowane jakieś SMS'y w telefonie z tego okresu ?

    Sprawa jest bardzo pilna, czekają nagrody... :)
    Proszę o kontakt na priv.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 2. Data: 2002-05-23 15:05:44
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawa jest bardzo pilna, czekają nagrody... :)

    A gdzie dostępny jest regulamin Twojego konkursu? ;)))))

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 3. Data: 2002-05-23 19:31:48
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie dostępny jest regulamin Twojego konkursu? ;)))))

    Regulamin przedstawia się tak:
    1. Trzeba było uczestniczyć w dniu 28 lutego 2002 w Specjalnym SMS'owym
    Quzie Tolkiena.
    2. W telefonie należy posiadać treść SMS'a z tego konkursu o następującej
    treśći:

    "Oto Reguly Urodzinowego Quizu Tolkiena:zaraz wyslemy Ci 1
    pytanie.Odpowiedz na nie poprawnie i jak najszybciej do 24:00.Do
    wygrania:7000z3.Czekaj na pytanie :)"

    lub:
    "Odpowiedziales poprawnie. Jutro dowiesz sie czy wygrales. Nagroda 7000z3.
    Pamieta ze mozesz rowniez grac w konkursie dziennym."

    3. Byłby w stanie przedstawić treść takiego SMS'a w sądzie lub po prostu
    sprzedać kartę SIM z taką treścią SMS'a

    Chodzi konkretnie o "7000z3" i dowiedzenie że nagród w tym konkursie tak
    jak powiedzmy we wszystkich zawodach sportowych było trzy sztuki.

    Chodzi o to że firma obsługująca te SMS popełniła błąd bo wpisała w treści
    SMS'a "7000zł" Litera "ł" jest reprezentowana przez kod szesnastkowy B3h
    binarnie 10110011b, otóż w standardzie GSM wszystkie znaki w standardowych
    SMS'ach 160 znakowych są kodowane na 7 bitach, a nie na 8. Jeżeli z tego
    kodu utniemy 8 bit to otrzymamy 0110011 szesnastkowo jest to 33h co
    odpowiada kodowi ASCII cyfry "3".
    Zająłem w tym konursie 3,4,6 i jakieś dalsze miejsca. W każdym treść SMS'a
    7000z3 na pewno w jakiś sposób wpłynęła na to ile razy w tą grę grałem(8
    czy 9, a nie na przykład 1 czy 2) bo skoro w tej promocji wszystkie
    nagrody aktywnym poisdaczom konta Inteligo mnożyły się razy dwa, no tą mam
    do wywalczenia tylko z tego tytułu 14000zł, a zapewniam, że, to jest
    większa sprawa niż tylko te 14000zł :)

    Chodzi mi o to żeby mieć dowód na to, że ten błąd nie dotyczył tylko
    mojego telefonu i w ten sposób były nabijane również inne osoby.

    ewentualnie jeżeli nie z tego konkursu, to z konkursów dziennych taką
    treść SMS'a:

    "Oto Reguly Gry Tolkiena: zaraz wyslemy Ci 3 pytania.
    Wygrana zalezy od Twojej szybkosci+trafności.Do
    wygrania:1000z3/dzien+10000z3/tydzien. Czekaj na pytania :)"

    lub taką:
    "Oto Reguly Gry Tolkiena: zaraz wyslemy Ci 3 pytania. Wygrana zalezy od
    Twojej szybkosci+trafności. Do wygrania:500z3/dzien+5000z3/tydzien. Czekaj
    na pytania :)"

    znowu chodzi o te 1000z3, 10000z3 itd.

    W myśl kodeksu Cywilnego:

    Art. 385.
    § 2. Wzorzec umowy powinien być sformułowany jednoznacznie i w sposób
    zrozumiały. Postanowienia niejednoznaczne tłumaczy się na korzyść
    konsumenta.

    również :

    Tytuł XXXVI.
    PRZYRZECZENIE PUBLICZNE
    Art. 919. § 1. Kto przez ogłoszenie publiczne przyrzekł nagrodę za
    wykonanie oznaczonej czynności, obowiązany jest przyrzeczenia dotrzymać.

    I inne takie.

    Kamil
    c...@h...pl
    Nagroda do dogadania :)

  • 4. Data: 2002-05-23 23:22:36
    Od: Marek Strzelecki <p...@p...onet.pl>

    Ej, łebski z Ciebie gość!
    BTW Czy wystawienie faktury VAT bez podpisu odbiorcy (czyli mnie) i bez
    uprzedniego wyrażenia zgody przeze mnie do wystawiania faktur bez
    podpisu zmusza mnie do płacenia?
    --
    Lord, have mercy on the people in England
    For the terrible food these people must eat

  • 5. Data: 2002-05-24 06:12:48
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Marek Strzelecki" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ej, łebski z Ciebie gość!
    > BTW Czy wystawienie faktury VAT bez podpisu odbiorcy (czyli mnie) i bez
    > uprzedniego wyrażenia zgody przeze mnie do wystawiania faktur bez
    > podpisu zmusza mnie do płacenia?

    Nie za bardzo czaję o co ci chodzi ?
    1. Był sobie piękny czwartek 28.02.2002
    2. Rozesłali do ludzi SMS z błędną informacją co do ilości nagród które
    można wygrać z zaproszeniem do udziału w grze (ogłoszenie publiczne).
    3. zgarnęli kasę za SMS'y (były po 6 zł, a żeby zagrać jeden raz trzeba
    było dwie sztuki wysłać).
    4. Kręcą, motają, dwa miesiące nie informują o nagrodach (chociaż według
    regulaminu powinni to zrobić następnego dnia) itp.itd.

    Więc chyba nadszedł w końcu czas żeby zapłacili, a że nie chcą to sprawa
    niestety ale trafi do sądu, bo kwota jest za duża żeby im to odpuścić.

    O szczegółach niebawem będzie głośno w prasie ;-)

    Kamil
    c...@h...pl

  • 6. Data: 2002-05-24 20:33:35
    Od: "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl>

    "camokiller" <c...@h...pl> wrote at pl.biznes.banki:

    > Poszukuję osób które brały udział w promocji Inteligo i Pizza Hut, a
    > szczególnie osób które brały udział w SMS'owym konkursie w tej promocji.
    Ech, próbowałem, ale jak się zbłaŸnili i wysłali cztery pytania zamiast
    trzech a potem odpowiedzieli że Ÿle (a były na tyle trywialne że nie sposób
    się pomylić) to kilka następnych wezwań olałem.

    --
    Alf/red/ czytacz Tolkiena

  • 7. Data: 2002-05-24 20:51:56
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl> wrote in message
> [...]
    sposób
    > się pomylić) to kilka następnych wezwań olałem.

    Może miałeś zainicjowane dwie gry równolegle ?

    Chociaż niczym się już nie zdziwię, bo ten ich system któregoś dnia
    zmierzył mi czas 470000 sekund w ciągu jednej doby (doba ma 86400 sekund),
    a więc w ciągu 24h system zmierzył czas 5,3 dnia ......

    Nie masz jakiś SMS'ow z tego okresu ?

    Kamil
    c...@h...pl

  • 8. Data: 2002-05-25 19:10:03
    Temat: Re: Promocja Inteligo Pizza Hut (sorki za HTML-długi link)
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    Jak ktoś sobie chce poczytać więcej na ten temat to tu się rozwinęła dosyć
    ciekawa dyskusja :)

    http://groups.google.com/groups?dq=&hl=pl&lr=&thread
    m=aco03a%24sgs%241%40kor
    weta.task.gda.pl&prev=/groups%3Fhl%3Dpl%26lr%3D%26gr
    oup%3Dpl.misc.telefonia.
    gsm.sms

    Kamil
    c...@h...pl

  • 9. Data: 2002-05-28 18:33:50
    Od: "B.K." <b...@b...gnet666.pl>

    "camokiller" <c...@h...pl> wrote in message
    > "Oto Reguly Urodzinowego Quizu Tolkiena:zaraz wyslemy Ci 1
    > pytanie.Odpowiedz na nie poprawnie i jak najszybciej do 24:00.Do
    > wygrania:7000z3.Czekaj na pytanie :)"

    Nie w kazdym telefonie tak jest. W niektorych jest normalnie zł. Jak ja
    sobie wymysle jakis system (tak jak twoj w "standardzie" GSM, udowodnij ze
    to standard ;-))) ze np. moj telefon bedzie z 7 robil 1000 to bede sie mogl
    wg Ciebie sadzic z nimi o 1.000.000? Zejdz na ziemie... Pozatym moze oni Ci
    wyplaca, ale po roszczeniu regresowym w stosunku do operatora, ze ich bramka
    to zamienila (jezeli zamienila, bo wg mnie to jest "wina" twojego telefonu,
    bramki od jakiegos czasu maja kodowanie ze pl.znaczkami. Nie jestem
    prawnikiem, ale mysle ze pierwszy lepszy smieszny powolany ekspert sadowy
    osmieszy Twoje roszczenia...

    Pozdrawiam i zycze powodzenia, ale radze nie popadac w koszty, ani nie
    opluwac w prasie bo nagrod na odszkodowania moze nie starczyc... ;-))
    BK
    usun 666 z mojego mejladresu

  • 10. Data: 2002-05-30 09:00:25
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "B.K." <b...@b...gnet666.pl> wrote in message

> [...]
    > bramki od jakiegos czasu maja kodowanie ze pl.znaczkami. Nie jestem
    > prawnikiem, ale mysle ze pierwszy lepszy smieszny powolany ekspert

    Ośmieszasz to ty się w tym momencie ;-)))))))

    Wejdź sobie na www.forum.nokia.com załóż konto, zaloguj się i w dziale
    dokuments ściągnij sobie dokument o nazwie:
    Smart Messaging Specification, Revision 3.0.0
    File name: sms3_0_0.pdf

    Ja masz dostęp to sobie możesz również poczytać na ten temat w normach
    dotyczących telefonii GSM 03.38 GSM 03.40 w tym dokumencie powyżej jest
    odniesienie do tych norm.

    Jeżeli nadal uważasz że w SMS'ie 160 znakowym (standardowym-żeby to nie
    była jakaś nokia gdzie jeden SMS' może składać się z kilku wiadomości)
    można umieścić "zł" w treści SMS, i pokażesz mi to, to masz u mnie
    skrzynkę browca :)

    Sprawa wygląda tak (fragment korespondencji wysłany do nich):

    To aplikacja konkursowa w firmie Avantis odpowiedzialna jest za poprawne
    zakodowanie treści SMS'ow, a nie operator GSM który te SMS'y tylko
    przesyła.
    Więc błąd powstał nie w momencie wysyłania tylko w momencie kodowania.
    Kilka testów:
    proszę wejść na stronę internetową ERA GSM i wysłać standardowego SMS o
    długosci 160 znaków składającego się z samych liter "ł"
    http://boa.eragsm.pl/sms/sendsms.asp

    Aplikacja na tej stronie wie że takiej treści zwykłym SMS'em wysłać się
    nie
    da (jest to fizycznie niemożliwe)w związku z tym wszystkie litery "ł"
    automatycznie są konwertowane na "l"
    a nie cyfrę "3", i dopiero wysyłany tak przekodowana treść SMS'a jest
    wysyłana do abonenta. Zatem w treści SMS'a otrzymujemy
    "llllllllllllllll...."

    Inny test tym razem w Plus GSM:
    http://www.text.plusgsm.pl/sms/

    Efekt działania jest ten sam.

    Zatem próbujemy gdzie indziej:
    http://sms.gt.com.ua/ (Strona internetowa jakiegoś Ukraińskiego operatora
    GSM, która pozwala wysyłać SMS'y prawie do wszystkich krajów i wszystkich
    sieci GSM (niestety Dostęp dla użytkowników ideii jest zablokowany, ale w
    Erze i Plusie działa świetnie.)

    Wpisujemy w treści SMS'a "łłłłłłłąćźżó", numer telefonu podajemy w
    formacie
    międzynarodowym +48xxxxxxxxx, zaznaczamy kodowanie UCS2, i po wysyłce
    otrzymujemy SMS'a z polskimi znakami. Taki SMS może liczyć maksymalnie 70
    znaków.
    Ten sam test na tej samej stronie z zaznaczoną opcją kodowania liter za
    pomocą standardowego alfabetu GSM daje w treści SMS'a coś takiego:
    SMS wysłany: "ł"
    SMS otrzymany w telefonie"&#322" 322 jest to 16 bitowy kod w kodowaniu
    USC2
    (unicode) kod tego znaku szesnastkowo to 142h, i w drugim załączniku można
    empirycznie sprawdzić, że rzeczywiście ten kod odpowiada literze "ł" Pełen
    opis kodowania unicode znajduje się na stronie www.unicode.org w tym
    standardzie, można wysyłać SMS'y we wszystkich językach świata (chiński,
    arabski, rosyjski, Pełen spis języków:
    http://www.unicode.org/charts/

    Wiec w standardzie GSM nie da się fizycznie wysłać treści SMS'a którą
    próbowali Państwo wysłać

    Dodatkowo dodam że najnowsza wersje ICQ kodują SMS właśnie z polskimi
    znakami i maksymalna długość takiego SMS'a to właśnie 70 znaków

    Poza tym dochodzi do tego kodeks cywilny:
    Art. 384. § 1. Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w
    szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą
    stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawarciu umowy.

    § 2. W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego rodzaju
    zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona mogła się z
    łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak umów zawieranych
    z udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie zawieranych w
    drobnych, bieżących sprawach życia codziennego.

    § 3. Za konsumenta uważa się osobę, która zawiera umowę z przedsiębiorcą w
    celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.

    Art. 384 [1]. Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
    charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania
    określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w najbliższym
    terminie wypowiedzenia.
    Art. 385. § 1. W razie sprzeczności treści umowy z wzorcem umowy strony są
    związane umową.

    § 2. Wzorzec umowy powinien być sformułowany jednoznacznie i w sposób
    zrozumiały. Postanowienia niejednoznaczne tłumaczy się na korzyść
    konsumenta.

    Na temat tej specjalnej edycji konkursu SMS'owego, nie ma żadnej
    informacji w regulaminie (umowie), nie ma również żadnej informacji w
    ulotkach promocyjnych. Jedynym wzorcem umowy z którym konsument miał
    okazję się zapoznać to właśnie treść SMS z tym 7000z3. Więc sprawa wcale
    moim zdaniem nie jest taka oczywista.

    Kamil
    c...@w...pl