  • 21. Data: 2006-10-08 12:00:21
    Temat: Re: Praca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w polskim banku podatek?
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > jedzie
    > >

    > Taka jest rola US. Jesli ktos dopuszcza sie (i to swiadomie) popeplniania
    > wykroczen/przestepstw to musi sie liczyc z konsekwencjami. W ogole nie
    > bardzo rozumiem czemu takie postepowanie (ukrywanie dochodow/praca na
    > czarno) jest powszechnie akceptowane. Przeciez reszta (osoby uczciwie sie
    > rozliczajace) musza finansowac ubezpieczenia spoleczne/zasilki tych
    > oficjalnie nie pracujacych/nie majacych dochodow.
    >
    > MK

    A czemu ja zarabiaja legalnie poza Polska musze jeszcze doplacac US w Polsce,
    ktora nic mi za to nie daje, nawet emerytury, a ja nawet nie mieszkam w Polsce ?
    studiow mi nie zafundowal kraj, place podatki w Polsce, a nic nie zarabiam w
    Polsce. I czemu mam sie dokladac? Piepsze taki interes.

  • 22. Data: 2006-10-08 13:39:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

    > Taka jest rola US. Jesli ktos dopuszcza sie (i to swiadomie) popeplniania
    > wykroczen/przestepstw to musi sie liczyc z konsekwencjami.

    zgadzam się.

    > W ogole nie
    > bardzo rozumiem czemu takie postepowanie (ukrywanie dochodow/praca na
    > czarno) jest powszechnie akceptowane.

    ze względu na postępowanie i postrzeganie rządu, który "sam się wyżywi", a
    resztę ma gdzieś,
    oraz bardzo wysokie podatki.
    Po prostu jest na to społeczne przyzwolenie.

    Przeciez reszta (osoby uczciwie sie
    > rozliczajace) musza finansowac ubezpieczenia spoleczne/zasilki tych
    > oficjalnie nie pracujacych/nie majacych dochodow.

    Dopóki w Polsce będzie istniał podział miedzy rząd i społeczeństwo dopóty
    ludzie będą oszukiwali.

  • 23. Data: 2006-10-08 13:42:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kjvirtual" <k...@g...com> wrote in message

> [...]
    > studiow mi nie zafundowal kraj, place podatki w Polsce, a nic nie zarabiam
    > Polsce. I czemu mam sie dokladac? Piepsze taki interes.

    Jeśli nie mieszkasz w Polsce (w sensie na stałe mieszkasz za granicą) to nie
    płacisz podatków w Polsce.
    W ogóle nie podlegasz podatkom w Polsce z wyjątkiem pieniędzy zarobionych w
    Polsce lub od polskiej firmy, a i pewnie z tego podatku zostałeś zwolniony
    na podstawie umowy o uinikaniu podwójnego opodatkowania.

    Zastanawiam się dlaczego nei pieprzysz takiego interesu w swoim państwie,
    które robi dokładnie tak samo i każe ci do twoich lokalnych dochodów
    doliczyć pieniądze zarobione za granicą i zapłacić od tego podatek.

    Ciemnogród jest przerażający.

  • 24. Data: 2006-10-08 14:26:04
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > które robi dokładnie tak samo i każe ci do twoich lokalnych dochodów
    > doliczyć pieniądze zarobione za granicą i zapłacić od tego podatek.

    Nie mieszkajac w Polsce trzeba placic podatki od dochod zagraniczncyh i umowa o
    unikaniu podwojnego opodatkowania jest do dupy miedzy USA, a Polska. Trzeba
    doplacac duzo.

    USA nie kaze mi placic zadnych podatkow od zarobkow z Polski, bo ich nie
    zarobilem, wiec nie ma od czego placic podatkow. W w Polsce nic nie zarobilem ,a
    wyciagaja łape!

  • 25. Data: 2006-10-08 14:50:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > umowa o
    > unikaniu podwojnego opodatkowania jest do dupy miedzy USA, a Polska.

    To zdecyduj się gdzie mieszkasz.
    Jeśli mieszkasz na stałę za granicą to nie płacisz niczego w Polsce.
    Jak pracujesz za granicą tymczasowo, to de facto twoim miejscem zamieszkania
    jest Polska i tam płacisz podatki.

    > USA nie kaze mi placic zadnych podatkow od zarobkow z Polski, bo ich nie
    > zarobilem, wiec nie ma od czego placic podatkow.

    A jakbyś zarobił to byś grzecznie zapłacił podatek od tego w USA.
    Więc dlaczego uważasz, że w Polsce ma tak nie być?

    > W w Polsce nic nie zarobilem ,a
    > wyciagaja łape!

    Gdzie mieszkasz?
    Nikt nie wyciąga łapy jak mieszkasz za granicą na stałe.

  • 26. Data: 2006-10-08 18:04:00
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 8 Oct 2006 09:50:34 -0500, witek napisał(a):

    > A jakbyś zarobił to byś grzecznie zapłacił podatek od tego w USA.

    Jakoś nigdy nie słyszałem o tym, by ktoś w GB lub USA płacił podatek od
    dochodów uzyskanych w Polsce.
    A swoją drogą, normalnym kurewstwem jest domaganie się podatku od
    zarobku uzyskanego za granicą przez ludzi, którzy wyjechali tam nie
    mając możliwości zarobić na życie tutaj.
    Takie postępowanie przypomina mi kontrybucje nakładane na podbite kraje.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 27. Data: 2006-10-08 18:25:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    > Jakoś nigdy nie słyszałem o tym, by ktoś w GB lub USA płacił podatek od
    > dochodów uzyskanych w Polsce.

    Ze nie slyszales to nie znaczy, ze nie ma takich przypadkow. Nalezy pamietac
    o tym, ze sa tzw. umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania.

    > A swoją drogą, normalnym kurewstwem jest domaganie się podatku od
    > zarobku uzyskanego za granicą przez ludzi, którzy wyjechali tam nie
    > mając możliwości zarobić na życie tutaj.

    Sa umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania.
    Najsmieszniejsze jest to, ze gdy taka osoba zachoruje to wraca do kraju aby
    korzystac ze sluzby zdrowia oplacanej przez reszte. Smieszniejsze jest
    rowniez to, ze obywatel EU moze w Polsce zarejestrowac sie jako bezrobotny i
    dostawac zasilek 2krotnie przekraczjacy srednia krajowa osob pracujacych (z
    ktorych skladek jest wyplacany).
    Zaczelismy dyskusje o przestrzeganiu prawa, a nie o kwestiach politycznych.

    MK

  • 28. Data: 2006-10-08 20:22:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message
    > Dnia Sun, 8 Oct 2006 09:50:34 -0500, witek napisał(a):
    >

    > Jakoś nigdy nie słyszałem o tym, by ktoś w GB lub USA płacił podatek od
    > dochodów uzyskanych w Polsce.

    To zapoznaj się przepisami prawa podatkowego w USA.
    Obywatel/rezydent USA płaci podatki od całości swojego dochodu, również tego
    uzyskanego za granicą.

    > A swoją drogą, normalnym kurewstwem jest domaganie się podatku od
    > zarobku uzyskanego za granicą przez ludzi, którzy wyjechali tam nie
    > mając możliwości zarobić na życie tutaj.

    A swoją drogą uważam normalnym kurestwem dzownienie na policję, pogotowie
    przez osoby, które pracują za granicą a mieszkają w Polsce i uważają, że
    jak Kali korzystać z usług to dobrze, a jak Kalemu każą za to płacić to źle.
    Powinno się pobierać opłaty od takich osób przekraczających granicę na
    poczet usług z których korzystają mieszkając w Polsce.
    Jak widziesz każdy kij ma dwa końce. Nie da się powiedzieć, że coś jest
    albo białe, albo czarne. To jest po prostu szare i jedyne o co można mieć
    pretensje to nie o sam fakt płacenia podatków, bo takie płaci się wszędzie,
    tylko o ich wysokość.
    Jak zaprotestujesz, że w Polsce płacisz podatek rzędu 38%, a za grancą rzędu
    20%, to cię popre, antomiast jak protestujesz, przeciwko temu, że w ogóle
    się płaci to oznacza tylko tyle, że nie masz pojęcia przeciwko czemu
    protestujesz.

    Wyjedź z polski na stałe i nikt nie będzie się od ciebie domagał, ani grosza
    podatku. (Z wyjątkiem kraju do któego wyjedziesz).

    > Takie postępowanie przypomina mi kontrybucje nakładane na podbite kraje.
    To w takim razie musisz wyprowadzić się na księżyc.

  • 29. Data: 2006-10-09 23:21:53
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 8 Oct 2006 20:25:39 +0200, MK napisał(a):

    > Sa umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania.

    A co najzabawniejsze, wbrew swojej nazwie te umowy właśnie wprowadzają
    podwójne opodatkowanie! Bo jak inaczej określić fakt, że ktoś kto w
    Stanach już zapłacił podatek od swoich dochodów w pełnej wysokości, po
    przyjeździe do kraju musi płacić dodatkowy podatek od tych samych
    dochodów?

    > Najsmieszniejsze jest to, ze gdy taka osoba zachoruje to wraca do kraju aby
    > korzystac ze sluzby zdrowia oplacanej przez reszte.

    Korzysta z polskiej służby zdrowia, ale płaci za wszystko sam z własnej
    kieszeni, bo darmowe leczenie go nie obejmuje! A do kraju wraca dlatego,
    że koszty leczenia w Polsce są śmiesznie niskie w porównaniu z USA czy
    GB.
    Zresztą nie tylko Polacy leczą się w naszym kraju - w Zachodniej Europie
    istnieją już biura turystyczne, które specjalizują się w organizowaniu
    turystyki stomatologicznej do Polski.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 30. Data: 2006-10-09 23:57:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 8 Oct 2006 15:22:05 -0500, witek napisał(a):

    > Obywatel/rezydent USA płaci podatki od całości swojego dochodu, również tego
    > uzyskanego za granicą.

    Tyle, że podatek federalny wynosi 10%, a kwota wolna od podatku 3200
    USD, czyli na nasze ok. 10 000 zł.
    Przypominam, że u nas podstawowa stawka to 19%, a kwota wolna od podatku
    to ok. 2800 zł. Fajnie, co?

> [...]
    > jak Kali korzystać z usług to dobrze, a jak Kalemu każą za to płacić to źle.

    Jeśli nie mają aktualnego ubezpieczenia zdrowotnego, to muszą za to
    płacić i płacą.

    > Powinno się pobierać opłaty od takich osób przekraczających granicę na
    > poczet usług z których korzystają mieszkając w Polsce.

    Jeśli mieszkają w Polsce, to płacą VAT i akcyzę za wszelkie zakupione
    tutaj towary, a także podatki lokalne, więc jeśli istnieją w Polsce
    jeszcze jakieś darmowe usługi, to im sie za to należą.

    > Wyjedź z polski na stałe i nikt nie będzie się od ciebie domagał, ani grosza
    > podatku. (Z wyjątkiem kraju do któego wyjedziesz).

    Ja już nie wyjadę bo jestem na to za stary, ale 2 mln młodych już
    wyjechało, a w przyszłym roku pewnie wyjedzie następne 2 mln, nawet bez
    zachęcania z Twojej strony.

    > To w takim razie musisz wyprowadzić się na księżyc.

    Powiedz to tym, co wyjechali do GB, Irlandii lub USA.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof