  • 1. Data: 2011-11-14 23:16:58
    Temat: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Spore zakupy w najczęściej odwiedzanym zwykle sklepie. Próba płatności
    kartą kredytową, środki na koncie są - błąd połączenia, nie mogę czekać,
    więc płacę gotówką.
    Na wydruku z kasy o anulowaniu transakcji na skutek braku połączenia
    ukazuje się PEŁNY NUMER mojej karty kredytowej! - zauważyłam to kilkanaście
    dni po fakcie.
    Zwykle na wydrukach są gwiazdki i tylko 4 ostatnie cyfry, a tutaj pełny
    numer.

    Czyli: moim numerem karty kredytowej dysponuje pani w kasie (kopia kwitu z
    kasy jest w jej rękach) tudzież ew. jej koleżanki (kilkanaście osób), jak
    również przypuszczalnie firma, która dostarczyła oprogramowanie do
    terminali w tym sklepie.

    Pan w telefonicznym BOK banku mówi, ze to nie wina banku, tylko terminala i
    właśnie oprogramowania. Sugeruje zastrzeżenie karty i wydanie nowej z nowym
    pinem.

    Tylko że to nie załatwia sprawy, bo sytuacja może sie powtórzyć. I co,
    znowu 15 zł za nową kartę? I zdenerwowanie?

    Co z tym fantem?
    Mało mi się to wszystko podoba.

    Kartę już zastrzegłam, a póki co nie będe robiła zakupów w tym sklepie. To
    na pewno.

    Chodzi o to, że system/oprogramowanie zainstalowane w tym sklepie jest złe,
    gdyż naraziło mnie na utratę danych karty - i nie wiem, jak spowodować,
    żeby go uszczelniono!
    A bank się wypina, jak widać z cytatów i z rozmowy telefonicznej.

    Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się
    dowiedzieć, kto im instalował system - a jeśli się nie dowiem, zwrócę się z
    oficjalnym pismem w tej sprawie.
    Jeśli się dowiem, zwrócę się z kolei z zawiadomieniem do owej firmy i
    żądaniem wyjaśniającej odpowiedzi w trybie urzędowym.
    I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

    Jeśli nie zabezpieczą systemu, nie odpuszczę i zwrócę się wyżej. Bo się
    wkurzyłam na maksa.

    Ktoś miałby jakiś lepszy pomysł?

  • 2. Data: 2011-11-15 05:43:48
    Temat: Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Od: "Serb" <S...@w...pl>

    >ukazuje się PEŁNY NUMER mojej karty kredytowej! - zauważyłam to kilkanaście

    zastrzegłaś kartę?

    SB

  • 3. Data: 2011-11-15 08:39:17
    Od: Kamil Jońca <n...@U...invalid>

    Ikselka <i...@g...pl> writes:

> [...]
    > dni po fakcie.
    > Zwykle na wydrukach są gwiazdki i tylko 4 ostatnie cyfry, a tutaj pełny

    Słusznie, na wydrukach. Terminal i tak musi dysponować pełnym numerem.

    KJ

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 4. Data: 2011-11-15 09:11:49
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 09:39:17 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > [...]
    > Słusznie, na wydrukach. Terminal i tak musi dysponować pełnym numerem.

    No coś Ty? Naprawdę?
    ;)
    Ale zgodzisz się z tym, że będąc stałą klientką sklepu i posługując się często KK,
    jest się znanym z imienia i nazwiska.
    Jeśli, więc, personel otrzymuje prezent w postaci pełnego numeru KK, to zachodzi
    niebezpieczeństwo wyczyszczenia konta bankowego. Wszak okazja czyni złodzieja! -
    prawda to najprawdziwsza.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 5. Data: 2011-11-15 09:19:26
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 00:16:58 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
    > Spore zakupy w najczęściej odwiedzanym zwykle sklepie. Próba płatności
    > (...)
    > Ktoś miałby jakiś lepszy pomysł?

    Zapomnij o dotychczasowych rozmowach i normalnie zareklamuj pisemnie usługę
    płatnością KK. Zeskanuj ten wydruk i załącz go do reklamacji (względnie podaj link do
    niego, gdy dany bank nie przyjmuje załączników). W końcu Twój bank też musiał
    podpisać umowę z tym operatorem/właścicielem terminala, by zachodził proces
    wirtualnej zapłaty.

  • 6. Data: 2011-11-15 09:30:41
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Spore zakupy w najczęściej odwiedzanym zwykle sklepie. Próba płatności
    > kartą kredytową, środki na koncie są - błąd połączenia, nie mogę czekać,
    > więc płacę gotówką.

    Każdy sklep na dziennym zestawieniu sprzedaży otrzymuje wydruk pełnych numerów
    kart, z datami ważności. Więc musisz swoją kartę wyrzucić do kosza na śmieci,
    bo ten system tak działa, że Twoja karta jest znana każdemu u którego płaciłaś.

    Masz zadanie, kup i zapłać kartą w supermarkecie. Kasjerka wydrukuje dwa
    wydruki, jeden dla Ciebie, drugi dla siebie. Teraz zobacz na swoim wydruku,
    będziesz miała ukochane gwiazdki. Poproś też kasjerkę by zobaczyć jej wydruk.
    Obyś nie dostała zawału :)

  • 7. Data: 2011-11-15 09:54:26
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 10:30:41 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
> [...]
    > będziesz miała ukochane gwiazdki. Poproś też kasjerkę by zobaczyć jej wydruk.

    No pięknie, q*wa, no pięknie...
    A mój bank rżnie głupa i twierdzi, że płatności telefoniczne KK są niemożliwe...

  • 8. Data: 2011-11-15 10:05:20
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    JaMyszka <f...@g...com> napisał(a):

    > No pi=EAknie, q*wa, no pi=EAknie...
    > A m=F3j bank r=BFnie g=B3upa i twierdzi, =BFe p=B3atno=B6ci telefoniczne KK=
    > s=B1 niemo=BFliwe...

    Może jeszcze jestem zaspany, ale co do tego wszystkiego mają płatności
    telefoniczne KK?

  • 9. Data: 2011-11-15 10:58:24
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 11:05:20 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
    > [...]
    > Może jeszcze jestem zaspany, ale co do tego wszystkiego mają płatności
    > telefoniczne KK?

    Trudno uwierzyć, prawda?
    Ale zaraz po otrzymaniu pierwszej KK, zostałam ostrzeżona przed takim wykorzystaniem
    KK przez osoby trzecie. Powiedział mi o tym człowiek, który testowo dokonał takiej
    transakcji - wystarczą dane osobowe i nr KK.

  • 10. Data: 2011-11-15 11:25:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-15 11:58, JaMyszka pisze:

> [...]
    wykorzystaniem KK przez osoby trzecie. Powiedział mi o tym człowiek, który testowo
    dokonał takiej transakcji - wystarczą dane osobowe i nr KK.

    Ale w razie reklamacji sklep nie dostanie pieniędzy, takie transakcje są
    zatem dokonywane ja jego (sklepu) ryzyko, a nie na ryzyko posiadacza karty.

    --
    Liwiusz