  • 1. Data: 2007-03-01 17:48:13
    Temat: Re: PeKaO SA -dziadowski bank!;-(
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    WItam,
    Jesli dobrze podales nr konta, to nie mozliwe, bo transakcje kasowe
    ksiegowane sa on-line w tej samej sekundzie. Wiem, bo pracuje w tym banku i
    wiele rzeczy moza krytykowac, ale na pewno nie opoznienia wewnatrzbankowe,
    bo z chwila kiedy klikam "enter" pieniadze sa juz na innym koncie w Pekao,
    oczywiscie mowie o przelewach i ksiegowaniach w banku, a nie na zewnatrz.
    Rafal

  • 2. Data: 2007-03-02 06:35:59
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    jak w kazdym banku i nie tylko w banakch zdarzaja sie pracownicy, ktorzy nie
    sa kompetentni. kilka lat temu bylo tak faktycznie, ze transakcje z
    bankomatow ksiegowan byly na koncie z opoznieniem i wynikalo to z
    niedoskonalosci systemu IT, wygladalo to tak, ze w piatek mozna bylo
    wyplacic z bankomatu kase, a w poniedzialek dopiero bylo ksiegowane.
    Dotyczylo to bankomatow, ktore nie byly w placowkach banku, bo nie dzialaly
    on-line i fizycznie pracownicy jechali z jakim nosnikiem inforamcji do
    bankomatu, podlaczali sie, sciagli logi i potem to przegrywali do sysytemu w
    banku. Od co najmniej 2002 roku wszytskie bankomy sa on-line i operacje sa
    ksiegowane od razu. Wtedy pracownik powinien byl poinformowac, ze tak jest i
    dlatego konto zamknie sie dopiero miesiac po zakonczeniu obecnego okresu
    rozliczeniowego. Jesli chodzi o zamykanie konta, to nadal tak jest, ze
    skladajac dyspozycje zamkniecia np. dzis (08/03/2007) konto tak naprawde
    zamknie sie 30/04/2007 i nie wynika to ze zlej woli banku, tylko z praktyki.
    bankomty z obcych bankow splywaja z opoznieniem, jak wyplaty dokonywano za
    granica w mniej cywilizowanym kraju, gdzie nie maja on-linowych bankomatow,
    to zdarzyc sie moze, ze taki bank przysyla rozliczenie do Polski raz w
    miesiacu. Dlatego istnieje prawdopodobienstwo splyniecia transakcjie nawet
    po 30 dniach. oczywiscie klient ma wstrzymywane oplaty z dniem zlozenia
    dyspozycji i prosi sie go o podanie nr konta, gdzie mozna przelac ewentualne
    nadwyzki, jesli sie pojawia (czasem ZUS lub pracodawcy dzialaja z
    opoznieniem i przeleja jeszcze emeryture lub wynagordzenie na zamkniete
    konto, pomimo zlozenia u nich odpowieniej dyspozycji). Prosi sie rowniez
    klienta o numer telefonu i wyjasnie ewentualne watpliwosci. A co do pisma,
    to moze nie sie myslisz, ze do windykacji skierowano Twoja sprawe. Po
    prostu, pracownicy obslugujacy klientow nie maja w zakresie swoich czynnosci
    sprawdzania, czy cos wplywnelo na konto, ktoro oczekuje na zamkniecie, czy
    nie. oni tylko przyjmuja dyspozycje klienta i przekazuja sprawe dalej. Tym
    czy cos sie dzieje na koncie przezanczonym do zamkniecia czy nie zajmuje sie
    komorka ktora nazywa sie Monitoring i Windykacja, wiec kazde pismo z niej
    wygladac moze jak windykacja, W rzeczywistosci oni po prostu monitoruja co
    sie dzieje, a ze w nazwie maja rowniez slowo "windykacja", to juz inna
    sprawa.
    co do sprawy wplaty na konto w placowce banku i braku srodkow, to po prostu
    nie chce mi sie wierzyc, ze wplacicles srodki na konto w pekao w placowce
    pekao i nie ma ich. to po prostu nie jest mozliwe, bo wiem jak to dziala.
    Mozliwy jest balad pracownika dotyczacy numeru konta i dlatego kasy nie
    widac. ona na pewno zostala zaksiegowana w tym samaym czasie, tylko jesli
    pracownik wstukal zle numer konta, to poszla gdzies indziej i teraz moga
    lokalizowac gdzie i bedzie zwrot (oczywscie z data wsteczna waluty- czyli
    nic nie stracisz). Tylko takie widze wytlumaczenie, dlaczego oddzial, mowi,
    ze to normalne. po prostu moga sie bac przyznac do bledu. Wszytsko zalezy od
    ludzi. W miescie w ktorym pracuje jest 6 oddzialow pekao i faktycznie tak
    jest, ze klienci uwazaja jeden oddzial za wyjatkowo malo przyjazny dla nich,
    a inny lubia. po prostu pracuja tam ludzie, ktorzy moga byc jakos mniej mili
    czy jakos tak. ja nie moge tego oceniac, bo na wlasnej skorze tego nie
    sprawdzilem. po prostu slucham opinii klientow.
    jesli chodzi o interent, to Pekao24 jest bardzo dobre. korzystam z niego i z
    sytemu INGa przez interent i mam porownanie. nie wiem jak bylo kiedys, ale
    wlasnie kojarze,z echyba pekao mialo pierwsze w Polsce sysytem telepekao,
    wiec nie wiem jak mogles miec wczesniej w innym banku.
    pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2007-03-07 17:02:37
    Temat: PeKaO SA -dziadowski bank!;-(
    Od: "p47" <p...@b...list.ru>

    Wczoraj o godz 12, tj ok 30 godzin temu wpłaciłem na swoje konto, w oddziale
    tego banku pewną kwotę w USD na posiadane tam od dziesięcioleci konto
    prowadzone w tej walucie.
    Do tej chwili nie ma tych pieniędzy na koncie, a w centrum obsługi banku
    tłumaczą mi, ze to normalne!!!??

    Dziadowski bank!!;-(

    P47

  • 4. Data: 2007-03-07 17:27:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:
> [...]
    > prowadzone w tej walucie.
    > Do tej chwili nie ma tych pieniędzy na koncie, a w centrum obsługi banku

    to zamknij konto i nie płacz.

  • 5. Data: 2007-03-07 18:39:43
    Od: "p47" <p...@b...list.ru>

    > to zamknij konto i nie płacz.

    Widac miałes nieodpartą konieczność (tak jak przy rozwolnieniu:-) napisania
    czegokolwiek, -nieważne, czy mądrze, czy głupio!..;-)

    Taką, pożal się Boże, "radę" można bowiem zastosować do WSZELKICH wypowiedzi
    krytycznych wobec banków, -zawsze mozna zamknąc konto!.
    A mimo to pisze sie je tu z wielu powodów, m. in. po to, aby dostarczyc
    szerszej publiczności informacje "'z pierwszej reki" i z realnej praktyki
    innym, byc może też potencjalnym klientom, a także do przemyslenia
    pracownikom danego banku..
    No, ale żeby na to wpaść to trzeba być w stanie choc chwile pomysleć;-)

    p47

  • 6. Data: 2007-03-07 18:45:43
    Od: "p47" <p...@b...list.ru>

    Użytkownik "Ag" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczywiscie mowie o przelewach i ksiegowaniach w banku, a nie na zewnatrz.

    Podobno dżentelmeni nie dyskutują o faktach, więc ograniczę się do tego, ze
    dziś kasjerka na moją prośbę sprawdziła w "dzienniku" (cokolwiek miałoby to
    znaczyć) prawidłowośc operacji i stwierdziła brak błędu przy wprowadzaniu
    wpłaty, a ponadto odbyłem rozmowę telefoniczną z centrum rozliczeniowym
    banku (sądzac po kierunkowym,- w Łodzi) gdzie poinforowano mnie, ze
    pieniędzy na koncie nie ma i z oburzeniem (sic!!!) dalej dodano, ze mam
    prawo interweniowac dopiero po 2 dobach .
    A przypominam, ze wpłacałem pieniądze w jednym z warszawskich oddziałów
    PeKaO na własne konto w tym samym banku!!!

    p47

  • 7. Data: 2007-03-07 19:31:51
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    p47 wrote:
> [...]
    > prowadzone w tej walucie.
    > Do tej chwili nie ma tych pieniędzy na koncie, a w centrum obsługi banku

    Popieram. Ja uciekłem od nich dobrych kilka lat temu. Chciałem mieć
    dostęp przez www a u nich jeszcze nie było. Likwidowałem konto
    oczywiście z przygodami. Dzień prędzej wypłaciłem z bankomatu jakąś
    kwotę nie pamiętam 70 zł bodajże. Na drugi dzień likwiduje. Pani
    wszystko posprawdzała, przecięła kartę debetową i kazała iść do kasy po
    resztki z konta. Jeszcze się jakiś odsetek zrzekłem co to miały się
    pojawić na koniec miesiąca. Kasę zabrałem i Pani mnie poinformowała, że
    konto jest *zamknięte* pamiętam bo się zapytałem. Jakież było moje
    zdziwienie kiedy za miesiąc czasu przyszło pismo z windykacji groźne i
    ponure, że mam długi wobec nich 70 zł i lepiej żebym oddał. Po telefonie
    do banku okazało się, że moje konto nie jest zamknięte a przy zamykaniu
    Pani czegoś tam nie dopatrzyła etc. Oczywiście nikt nie raczył
    poinformować a tak banalnym fakcie tylko od razu uruchomiono windykację.
    Jeżeli masz możliwość to radzę omijać ich z daleka. Raczej drogo i
    raczej mało profesjonalnie.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 8. Data: 2007-03-07 22:45:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "p47" <p...@b...list.ru> wrote in message

> [...]
    > pracownikom danego banku..
    > No, ale żeby na to wpaść to trzeba być w stanie choc chwile pomysleć;-)

    Ty jesteś dupa.
    Coś nie zadziałało, złóż reklamację, a nie płacz jaka jakas sierota
    obrzygana na grupach dyskusyjnych.

  • 9. Data: 2007-03-07 22:47:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz 'bart' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > Popieram. Ja uciekłem od nich dobrych kilka lat temu. Chciałem mieć dostęp
    > przez www a u nich jeszcze nie było.

    Czego nie było?
    Pekao chyba było pierwsze, które oferowało dostep do konta przez interent.
    O Centrum bankowości elektronicznej i telepekao słyszałeś kiedykolwiek?

  • 10. Data: 2007-03-07 22:57:04
    Od: "p47" <p...@b...list.ru>

    > "p47" <p...@b...list.ru> wrote in message

    > Ty jesteś dupa.

    Trzymajac się Twojej poetyki to jestes fiut i to złamany,-

    > Coś nie zadziałało, złóż reklamację, a nie płacz jaka jakas sierota
    > obrzygana na grupach dyskusyjnych.

    Nie podoba się Ci moja wypowiedź, to nie płacz jaka jakas sierota obrzygana
    na grupach dyskusyjnych, tylko nie czytaj jej, wsadź mnie do KF, a nie
    pouczaj (bo jakie masz do tego prawo!) co mam tu pisac!

    p47