  • 1. Data: 2008-02-27 08:11:28
    Temat: Nowy bank z systemem inf. podobnym jak BPH
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Chyba dobra wiadomosc?

    http://www.idg.pl/news/141680.html

    Jest to, nowo tworzony bank, finansowany przez grupę funduszy
    inwestycyjnych Carlo Tassara International. Jako system centralny
    zastosowany zostanie Profile firmy Fidelity. "Trwają przygotowania do
    prac wdrożeniowych prowadzone z firmą HP" - mówi Henryk Baniowski
    odpowiedzialny za IT w nowej instytucji.
    Poprzednio był dyrektorem zarządzającym obszarem informatyki w Banku
    BPH, który również stosuje Profile. Rekrutacja pracowników do działu
    IT nowego banku wciąż trwa. "Aktualnie zatrudniamy osoby, które będą
    aktywnie uczestniczyły w procesie rozwojowym systemów IT oraz będą
    odpowiedzialne za budowę własnego ośrodka obliczeniowego i
    przetwarzania danych banku w Krakowie" - mówi Henryk Baniowski.
    Powstał już jednak trzon departamentu IT. W zespole znalazło się kilka
    osób znanych chociażby z BPH: m.in. Tomasz Motyl; Mariusz Piturecki,
    Maciej Kornaś, Leszek Persona, Krzysztof Niziołek, Krzysztof Smyrak i
    Bolesław Lubecki.

    Jaki model organizacyjny w zakresie IT przyjmie nowy bank? "Mamy być
    instytucją innowacyjną, elastyczną i szybko odpowiadającą na potrzeby
    rynku. W takiej sytuacji nie da się iść 'łatwą i przyjemną' ścieżką
    outsourcingu. W niektórych przypadkach będzie to żmudny i trudny
    proces wdrażania dedykowanych rozwiązań, aby system był dostosowany do
    naszego modelu operacyjnego. Oczywiście liczy się również rachunek
    ekonomiczny. Dlatego od outsourcingu nie zamierzamy stronić. Niektóre
    funkcje oraz procesy będą oddawane firmom zewnętrznym. Model
    selektywny to pewnie najbardziej odpowiednie określenie modelu rozwoju
    systemów IT nowego banku" - opowiada Henryk Baniowski.

    W najbliższym czasie zespół IT nowego banku zakłada przygotowanie,
    wdrożenie i przetestowanie systemów na potrzeby uruchomienia centrum
    operacyjnego, począwszy od elementów infrastruktury centralnej -
    infrastruktury sieciowej i oddziałowej - przez systemy bankowe -
    system centralny, CRM, kanały elektroniczne, systemy sprawozdawcze,
    systemy gospodarki własnej, HR, systemy wsparcia sprzedaży, procesów
    kredytowych - po wewnętrzne systemy automatyzacji pracy banku -
    poczta, intranet i obiegi dokumentów. To nie koniec planów. Nowa
    instytucja chce już wkrótce uruchomić własne Biuro Maklerskie z
    nowoczesnym modelem współpracy z klientami.

  • 2. Data: 2008-02-27 08:33:23
    Temat: Re: Nowy bank z systemem inf. podobnym jak BPH
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Chyba dobra wiadomosc?
    >
    > http://www.idg.pl/news/141680.html

    Info o każdym nowym banku to dobra wiadomość ;-)
    Lepiej jak jest więcej!

  • 3. Data: 2008-02-27 09:06:24
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    RobertS pisze:
    > Info o każdym nowym banku to dobra wiadomość ;-)
    > Lepiej jak jest więcej!
    widać będzie Polbank bis; oby tylko nie powielali standardów obsługi
    Greków...

  • 4. Data: 2008-02-27 09:09:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lut, 10:06, Radek Wroclawski <r...@n...pl> wrote:
    > RobertS pisze:>> Chyba dobra wiadomosc?
    >
    > widać będzie Polbank bis; oby tylko nie powielali standardów obsługi
    > Greków...

    Widziales kiedys system BPH?

  • 5. Data: 2008-02-27 09:13:56
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    krzysztofsf pisze:
    > Widziales kiedys system BPH?
    miałem kiedyś tylko kartę kredytową - AFAIR był niezły, pokazywał m.in.
    transakcje dla kwoty zablokowanej; a Tobie się nie podoba?

  • 6. Data: 2008-02-27 09:35:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lut, 10:13, Radek Wroclawski <r...@n...pl> wrote:
    > krzysztofsf pisze:> Widziales kiedys system BPH?
    >
    > miałem kiedyś tylko kartę kredytową - AFAIR był niezły, pokazywał m.in.
    > transakcje dla kwoty zablokowanej; a Tobie się nie podoba?

    Podoba - dlatego zaskoczylo mnie porownanie do Polbanku.

  • 7. Data: 2008-02-27 10:58:47
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    krzysztofsf pisze:
    > Podoba - dlatego zaskoczylo mnie porownanie do Polbanku.
    miałem na myśli - nowy bank uniwersalny z konkurencyjną ofertą (czyli
    jak Polbank)...

  • 8. Data: 2008-02-29 19:29:15
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    krzysztofsf wrote:
    > Chyba dobra wiadomosc?

    nie wiem czy taka dobra, z tego co pamietam to bph nieonline'owosc
    swojego sezama tlumaczyl wlasnie ograniczeniami centralnego systemu

  • 9. Data: 2008-02-29 21:20:03
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Lut, 20:29, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > nie wiem czy taka dobra, z tego co pamietam to bph nieonline'owosc
    > swojego sezama tlumaczyl wlasnie ograniczeniami centralnego systemu

    Ale przy budowie baz od podstaw moze to omina?