  • 1. Data: 2019-12-11 23:20:31
    Temat: Masz jak w banku
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dawno temu to powiedzenie było synonimem solidności.
    Ale to było chyba dawno.

    Mille zgubiło mi dwie operacje obciążeniowe na karcie kredytowej. No po
    prostu ich nie ma, wyciąg do spłaty mniejszy o prawie trzysta złotych.
    Zgłosiłam. Usłyszałam że nie widać operacji w systemie i że mają
    nadzieję, że ta informacja będzie mi pomocna.

    Załapałam się na jakąś drugą promocję? Trzy stówy piechotą nie chodzą,
    miło z ich strony ;-P

    Pierwszą promocję miałam przy poprzednim wyciągu - zwrot 5% moneyback za
    zakup w sklepie, którego nie mają na liście Impresji. Podziękowali za
    zgłoszenie i elegancko "doceniając współpracę" pozostawili mi ten zwrot
    na koncie. Teraz lekką rączką usiłują mi darować nieco więcej kasy.
    Świąteczny okres dobroci dla klientów?

    Podsumowując: zaczynam się bać Mille. Na razie na karcie kredytowej
    dopisują dziwne uznania albo gubią obciążenia, więc nie jest jeszcze
    najgorzej, ale bałabym się trzymać tam pieniądze.

    Nie zginęło komuś 277,53 w Milku? ;)

    A tak poważnie - w jakim czasie od wykonania operacji bank ma prawo
    obciążyć klienta?
    --
    Imka

  • 2. Data: 2019-12-12 00:16:44
    Temat: Re: Masz jak w banku
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    >A tak poważnie - w jakim czasie od wykonania operacji bank ma prawo
    >obciążyć klienta?

    Swego czasu pięć po sobie następujących bezgotówkowych operacji w Tesco
    z dni: 13-24.05.2011 r. spowodowało blokadę środków na karcie na 10 dni.
    Potem blokada puściła i można było wykorzystać te środki.
    A zaksięgowanie operacji nastąpiło 13.05.2011r. czyli po miesiącu
    od pierwszej. operacji. Gdyby wtedy karta była pusta (pre-paid na okaziciela),
    Tesco byłoby w kłopocie.....:).
    Czyli zabłąkane obciążenie może i po miesiącu dotrzeć do rachunku..

    Pozdrawiam Piotr W.

  • 3. Data: 2019-12-12 00:41:43
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Dec 2019 00:16:44 +0100, Piotr W. napisał(a):

> [...]
    > Tesco byłoby w kłopocie.....:).
    > Czyli zabłąkane obciążenie może i po miesiącu dotrzeć do rachunku..

    Ja nawet blokady nie miałam założonej (albo była bardzo krótko).
    I jak do tej pory, od kilkunastu lat, na kilku kartach, w kilku bankach,
    nigdy nie miałam dłuższego czasu oczekiwania na blokadę bądź obciążenie
    niż kilka dni.
    Dzięki, uzbrajam się w cierpliwość :)

    --
    Imka

  • 4. Data: 2019-12-12 01:56:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr W." 5df178dd$0$545$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    blokada puściła i można było wykorzystać te środki.
    > A zaksięgowanie operacji nastąpiło 13.05.2011r. czyli po miesiącu od pierwszej.

    13 maja 11 r. to miesiąc po 13 maja 11 r. -- czy nie umiem czytać?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-12-12 12:35:23
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > 13 maja 11 r. to miesiąc po 13 maja 11 r. -- czy nie umiem czytać?

    He, he ...
    Mój błąd. Winno być 13-24.04.2011 r. data zakupów.
    Bo te operacje mam zapisane w Excelu z datą księgowania (majową) i na marginesie
    info o dacie zakupów (kwietniowa) + data zdjęcia blokady (kwiecień+10 dni).
    Ehhhhhhh ten pośpiech przy pisaniu.

    Pozdrowienia
    Piotr W.

  • 6. Data: 2019-12-13 20:14:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 00:41:46 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

> [...]
    > I jak do tej pory, od kilkunastu lat, na kilku kartach, w kilku bankach,
    > nigdy nie miałam dłuższego czasu oczekiwania na blokadę bądź obciążenie

    Kontrola slipów ważna rzecz.
    Co do braku blokad i niewiedzy o transakcjach w milku - może to były transakcje
    offline? Na slipie może to być widoczne (np. "(3)" obok czegoś w rodzaju
    "autoryzacja").
    To jakieś nowe sklepy?
    Bo "krótkich" blokad nie ma, min. 7 dni.
    A obciążenie może przyjść za długi czas.
    Blokady w ogóle są bez sensu.

    Ostatnio miałem w citku sytuację, że blokada zniknęła, ale potem jednak obciążenie za
    chlebek gruziński 3,50 przyszło (po 10 dniach chyba, blokada schodzi po tygodniu).
    A citek księguje zwykle D+1, również visy.
    "Również", bo taki santander księguje MC D+1 a visy D+2.
    bnp paribas księguje MC (oni chyba w ogóle visy nje mają) D+1 z samego rana -
    debetówka idealna do zwrotów.

  • 7. Data: 2019-12-13 22:28:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Zgłosiłam. Usłyszałam że nie widać operacji w systemie i że mają
    > nadzieję, że ta informacja będzie mi pomocna.
    ja miałem podobnie w biedronce. kasa(fiskalna) się zawiesiła, towar
    dostałem pieniędzy z karty nie zabrało. transakcja wisiała jako blokada.
    poprosiłem o "zdjęcie blokady" i obciążenie karty. zdjęli blokadę,
    kwota zniknęła karty nie obciążyli. Napisałem im że to błąd, bo towar
    dostałem, oni mi odpisali że jeronimo martins nic od banku i ode mnie
    nie chce.
    Citibank. pół roku temu. Wpisujcie Wasze banki :)
    ToMasz

  • 8. Data: 2019-12-14 10:23:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 20:14:51 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Kontrola slipów ważna rzecz.
    Faktycznie sprawdzacie wszystkie slipy w historii rachunku?
    Bo ja nigdy nie sprawdzam i tak na szybko rozpytałem w pracy i rodzinę to nikt tego
    nie sprawdza. Ja do swojego konta w banku loguje się raz w miesiącu najczęściej żeby
    niezbędne opłaty porobić.
    Od jakiegoś czasu już nawet potwierdzeń zapłaty w sklepach nie biorę bo mi to tylko
    po kieszeniach się walało
    Paragony biorę tylko przy grubszych zakupach gdzie ew gwarancja wchodzi w gre.

  • 9. Data: 2019-12-14 10:30:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2019 01:23:45 -0800 (PST), Kris napisał(a):
> [...]
    po kieszeniach się walało
    > Paragony biorę tylko przy grubszych zakupach gdzie ew gwarancja wchodzi w gre.

    Ogolnie robie tak samo.
    Ale czasem jednak sprawdzam te historie, i sie zastanawiam, co ja tu
    niby kupilem - bo ogolnie to panuje jeszcze nad zakupami.

    Ale teraz wiekszosc bankow wysyla przez apke push info na telefon,
    wiec kontrola jest na biezaco.
    Dawniej mozna bylo sobie powiadomienia sms wlaczyc, ale to platne, czy
    email ...i znow telefon mogl szybko sprawdzac, czy nawet wieczorem w
    domu.

    J.

  • 10. Data: 2019-12-14 10:51:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 22:28:30 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Citibank. pół roku temu. Wpisujcie Wasze banki :)

    Córka twierdziła że nie zeszły jej z konta zakupy w punkcie gastronomicznym na
    Polandrock w sierpniu 2019
    Tam faktycznie były momenty że terminale się wieszały i niektórzy płacić nie mogli
    Wygadało to tak jakby transakcje online nie przechodziły a ci którzy mieli karty
    działające offline nie mieli problemów z płatnościami
    Przez kilka dni jak tam byliśmy córka kilka transakcji miała w punkcie
    gastronomicznym na ToiCampie i ponoć nie obciążyli jej. Transakcje robione na
    festiwalu w innych miejscach zeszły
    Ja tez w tej gastronomi kilka transakcji miałem ale prawdę mówiąc nie chciało mi się
    sprawdzać czy zeszły czy nie.