  • 11. Data: 2020-07-13 16:57:05
    Temat: Re: Lenistwo umysłowe
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, citek, podobnie jak mille, ma zrobione te "co 90 dni" niezależnie od komputera -
    można wpisać SMS na jednym i potem na każdym innym nie będzie trzeba podawać -
    zapisują to widać w profilu użytkownika na serwerze banku.

    Zaś taki mBąk czy santander mają to zrobione (być może dodatkowo) w oparciu o cookie,
    więc trzeba "rejestrować" czy "zaufać" każde urządzenie oddzielnie - no i jeszcze
    pozwalać na cookie, czyli przylogowaniu w oknie "prywatnym" już "zaufanej"
    przeglądarki też trzeba SMS podać.

  • 12. Data: 2020-07-13 17:26:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]

    >urządzenie oddzielnie - no i jeszcze pozwalać na cookie, czyli
    >przylogowaniu w oknie "prywatnym" już "zaufanej" przeglądarki też

    mbak po udate firefox wymaga na nowo rejestracji, wiec to nie tylko
    cookie.

    J.

  • 13. Data: 2020-07-13 17:30:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 16:22:44 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    > Nie zastanawiaj sie - dzwon albo pisz e-maila, niech oni sie
    > zastanawiaja :-)
    >

    >Myślisz, że nie napisałem?
    >Niestety odpowiedź "nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam
    >zrobi?" - czyli że mają prawo, a nawet w pewnym sensie autoryzować za
    >każdym razem i klient wiedzy o tym, dlaczego w takiej sytuacji SMSa
    >ma wpisać, a w takiej nie, nie potrzebuje.

    Zglos jeszcze raz - moze trafisz na innego.

    A jak nie - to oskarzyc o dyskryminacje - zona nie musi :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-07-13 18:27:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-13 o 15:37, Michal Jankowski pisze:

    > Chyba już o to pytałem - jakie jest uzasadnienie lepszego chronienia
    > danych starszych niż 3 miesiące?

    Jeśli to wynika z jakiejś dyrektywy unijnej to trzeba ją znaleźć.
    Te dyrektywy, które mnie interesują (EMC, LVD, RoHS, R&TTE obecnie RED)
    mają taką postać, że pierwsze kilka stron to jest coś w stylu:
    "Biorąc pod uwagę, że .... "
    i tu następuje kilkadziesiąt punktów w którym można próbować się
    doszukać przesłanek.
    P.G.

  • 15. Data: 2020-07-13 20:43:48
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2020 05:59:02 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Dla mnie kretyńskie w citku jest też to, że chociaż przy każdym logowaniu
    > w przeglądarce na kompie muszę podać SMS (a jak się loguję na tablecie
    > to nigdy nie muszę),

    O logowaniu do Citi z komputera: u mnie od 14-go września 2019 za każdym
    razem SMS.
    Jakoś niedawno (miesiąc temu?) zeźliło mnie to i zapytałam w Citku cóż
    to trzeba mieć ustawione, bo TZ się loguje do Citka bez żadnego SMS-a
    (oboje mamy tam tylko po jednej karcie).
    Odpowiedź w stylu ING ;) - algorytm taki, że niektórzy muszą a inni nie.

    Akurat dojrzałam do zmiany hasła w Citku (co zresztą było powodem
    telefonu do nich, bo się zablokowałam) - zmieniłam hasło z
    dziewięcioznakowego na dwudziestodwuznakowe. I zaczęły się dziać czary -
    przestał ode mnie żądać hasła SMS przy logowaniu.

    Więc jeśli Citi chce od kogoś hasła za każdym razem, to można spróbować
    zmienić hasło na dłuższe (jak długie - nie wiem, max może być
    pięćdziesiąt znaków, taką informację od nich wydusiłam).

    Zapytałam TZ-a jak długie ma hasło w Citi - dziewięć znaków... Nie
    nadążam za tymi "algorytmami" bankowymi.

    --
    Imka

  • 16. Data: 2020-07-13 20:56:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Imka" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]

    >czary -
    >przestał ode mnie żądać hasła SMS przy logowaniu.

    Ja mam 8 znakow. Moze po prostu wystarczy zmienic.

    J.

  • 17. Data: 2020-07-13 22:14:28
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2020 20:56:23 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Imka" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Ja mam 8 znakow. Moze po prostu wystarczy zmienic.

    Ja miałam swoje od 2007. Fakt, zmieniłam chyba po raz pierwszy, ale TZ
    też ma swoje dziewięć znaków od początku.
    No, nie nadążam za tymi bankami i już.
    Zresztą najważniejsze, że przy logowaniu do Citi już nie czepiają się o
    SMS-a :)

    Jakby jeszcze ktoś podrzucił sposób na pozbycie się SMS-ów z mBanku w
    sytuacji zamiatania cookies za każdym razem... ;)

    --
    Imka

  • 18. Data: 2020-07-13 23:11:24
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 13.07.2020 o 18:27, Piotr Gałka pisze:
    > "Biorąc pod uwagę, że .... "
    > i tu następuje kilkadziesiąt punktów w którym można próbować się
    > doszukać przesłanek.

    RODO, NIS czy PSD2 mają tak samo.

    Przeleciałem przez kilka minut i nie znalazłem.
    Jakby ktoś miał więcej czasu:
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?
    uri=CELEX:32015L2366

    --