  • 1. Data: 2007-12-07 11:44:24
    Temat: LUKAS Bank - rewelacyjny przez Internet
    Od: summ <s...@g...com>

    Przeniosłem się z ING i mam wrażenie, że przesiadłem się z Trabanta na
    Mercedesa :-) Lukasa wybrałem po dwóch miesiącach szperania w necie -
    czytałem opinie klientów, testowałem wersje demonstracyjne. Opłacanie
    rachunków w ING było złem koniecznym - już samo logowanie przyprawiało
    o mdłości, to wybieranie literek z hasła, a potem hasło do klucza, a
    klucz na moim komputerze :-) W ING nie widać salda po operacji nie
    mówiąc już o możliwości wstrzymania zlecenia stałego - można je
    najwyżej zlikwidować, a potem wprowadzać wszystko od nowa.

    W Lukasie dane wprowadza się tylko raz - definiuje się ODBIORCĘ, a
    potem można go sklonować i zmienić numer konta itd. np. gdy opłacamy
    energię dla dwóch mieszkań. Mając odbiorcę definiujemy zarówno
    zlecenia stałe jak i jednorazowy przelew, zresztą można wejśc do
    zlecenia stałego i wykorzystać je do natychmiastowego przelewu. Lukas
    jest elastyczny do bólu :-)
    Wstrzymanie zlecenia stałego to kwestia zmiany daty początkowej -
    przesunięcia jej w przyszłość. Wreszcie wspomnę o HARMONOGRAMACH,
    których nie znalazłem w żadnym innym banku, a są nieocenione przy
    płatnościach za gaz i energię - wystarczy wklepać kwoty i terminy (w
    jednym zleceniu) i na kilka miesięcy spokój. Gdyby jednak okazało się,
    że gazownia przysłała rachunek z identyczną kwotą na każdy kolejny
    miesiąc to jednym ruchem zmieniamy harmonogram na tradycyjne zlecenie
    stałe. Powrót do harmonogramów również dokonujemy jednym kliknięciem.
    Wszystkie zlecenia z przyszłą datą oglądamy w *płatnościach
    oczekujących*, co znakomicie ułatwia kontrolę konta.

    Logowanie do Lukasa to max 8 znaków hasła i 6 cyfr z tokena. W razie
    awarii komputera można skorzystać z kawiarenki internetowej - nie
    żartuję. Nawet gdyby ktoś filmował nasze poczynania, a w komputerze
    zainstalowany był key-logger to i tak nie włamie się na nasze konto bo
    hasło z tokena zmienia się co minutę i nie można go użyć ponownie.

    Odnośnie spraw finansowych - w e-konto pro są 3% na RORze, a na
    specjalnym rachunku oszczędnościowym 4%. W ING ROR jest
    nieoprocentowany, a w PKO BP jakieś 0.1% :-)

    Żeby jednak zarządowi i akcjonariuszom Lukasa w głowach się nie
    poprzewracało, a mnie nie posądzono o kryptoreklamę to do tego miodu
    doleję łyżkę dziegciu...

    1. Doradcy z infolinii twierdzą, że w haśle ważne są duże/małe litery,
    a tymczasem można logować się zarówno z hasłem "pantera" jak i
    "PaNtErA". Pani Monika z infolinii, wręcz się na mnie obraziła -
    cytuję:
    "Jeśli system pana wpuszcza przy zmianie wielkości liter to gratuluję
    panu - czy ma Pan jeszcze jakieś pytania?", a wszystko to powiedziane
    drwiącym tonem, pełnym zniecierpliwienia :-)

    2. Czasem kopiujemy czyjś nr rachunku i wklejamy go, aby zrobić
    przelew. Jeśli nr zawiera spacje to Lukas nie domyśli się o co chodzi
    i obetnie ostatnie cyfry. Dziwne bo nawet ING to potrafi.

    3. Jak utworzymy odbiorcę, a potem założymy zlecenie stałe i wskażemy
    tegoż odbiorcę to nasze zlecenie będzie nas informować, że zostało
    zapisane jako ten odbiorca pod jego nazwą skróconą. Jeśli wyedytujemy
    odbiorcę i zmienimy mu nazwę skróconą to w zleceniu stałym ona również
    się zmieni. Jednak jeśli zmienimy dane odbiorcy, a nawet jego numer
    konta to zlecenie stałe nadal będzie wskazywać tego odbiorcę, co nie
    ma większego sensu :-)

    4. Sekwencja: Oszczędności -> Nowe oszczędności -> Tabela
    oprocentowania
    Komunikat "Firefox nie może odnaleźć serwera www.ramka.lukas."

    5. Sekwencja: Konta -> Karty kredytowe -> Konta
    wylogowuje nas z systemu. Być może jeśli jest zdefiniowana choć jedna
    karta kredytowa to nie byłoby tego efektu. Niestety nie posiadam karty
    kredytowej i nie mogę tego sprawdzić.

    Panowie programiści - do roboty, a kiedy to poprawicie to nawet tak
    wybredny gość jak ja do niczego się nie przyczepi ;-)

    Na koniec porady praktyczne dla nowicjuszy:

    1. Nazwa skrócona odbiorcy nie jest ograniczona do 8-miu znaków jeśli
    edytujemy ją w samym arkuszu odbiorcy.
    2. Jeśli opłacamy zlecenia za gaz dla dwóch mieszkań np z ulicy
    Lipowej i Piwnej to sensownie jest wybrać nazwy skrócone np. Lipowa
    Gaz i Piwna Gaz bo w widoku zbiorczym płatności nie odróżnimy tych
    mieszkań.

    Pozdrawiam

    Summ

  • 2. Data: 2007-12-07 12:08:07
    Temat: Re: LUKAS Bank - rewelacyjny przez Internet
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    > Użytkownik "summ" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    > a tymczasem można logować się zarówno z hasłem "pantera" jak i
    > "PaNtErA". Pani Monika z infolinii, wręcz się na mnie obraziła -

    Zaskoczyłeś mnie tym. Aż sprawdziłem i niestety muszę potwierdzić :-(

    > 2. Czasem kopiujemy czyjś nr rachunku i wklejamy go, aby zrobić
    > przelew. Jeśli nr zawiera spacje to Lukas nie domyśli się o co chodzi
    > i obetnie ostatnie cyfry. Dziwne bo nawet ING to potrafi.

    I owszem upierdliwe to, a raczej nie powinno być trudne do poprawienia.

    > 4. Sekwencja: Oszczędności -> Nowe oszczędności -> Tabela
    > oprocentowania
    > Komunikat "Firefox nie może odnaleźć serwera www.ramka.lukas."

    To tylko dzisiaj. Może zmieniają oprocentowanie?

    Witek

  • 3. Data: 2007-12-07 14:08:13
    Od: senderbell <s...@s...pl>

    Dnia 07-12-2007 o 12:44:24 summ <s...@g...com> napisał(a):

    > 1. Doradcy z infolinii twierdzą, że w haśle ważne są duże/małe litery,
    > a tymczasem można logować się zarówno z hasłem "pantera" jak i
    > "PaNtErA".

    Jak ja zakładałem konto to mnie pani poinformowała, że wielkość liter nie
    ma znaczenia.

    > Przeniosłem się z ING i mam wrażenie, że przesiadłem się z Trabanta na
    > Mercedesa :-)

    Też przeniosłem się z ING i też już jeżdżę Mercedesem ;)

    Sender Bell

  • 4. Data: 2007-12-07 14:28:12
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    senderbell pisze:

    > Też przeniosłem się z ING i też już jeżdżę Mercedesem ;)

    Szkoda tylko ze dlugo trzeba czekac w kolejkach zeby wsiasc do tego
    mercedesa ;)

  • 5. Data: 2007-12-07 16:39:54
    Od: "Mel Udall" <j...@o...pl>

    Witam!

    Użytkownik "summ" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Logowanie do Lukasa to max 8 znaków hasła i 6 cyfr z tokena.

    Roboform i tylko 6 z tokena :)

    Pozdrawiam
    alacak

  • 6. Data: 2007-12-07 16:48:28
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

> [...]
    >Mercedesa :-) Lukasa wybrałem po dwóch miesiącach szperania w necie -
    >czytałem opinie klientów, testowałem wersje demonstracyjne.

    witamy :) ja jezdzilem mercedesem jeszcze z poprzednim "engine" ale teraz
    to juz rewelka
    przyznam sie , ze tym bardziej twoje pochwaly sa cenniejsze dla
    niezdecydowanych, bo czytajac Twoje wpisy to zauwazylem , ze potrafisz
    doczepic sie do szczegolow, jesli lukas odpowiada to juz wiesz co (miedzy
    innymi ja) uzytkownicy doradzali :)

    >5. Sekwencja: Konta -> Karty kredytowe -> Konta
    >wylogowuje nas z systemu. Być może jeśli jest zdefiniowana choć jedna
    >karta kredytowa to nie byłoby tego efektu.

    dobrze sie domyslasz

    pozdrawiam pijac kawke-niestety nie w oddziale bo nie bardzo mam po co tam
    chodzic bo wszystko robie przez www

    p.s.
    a na minus to wlasnie dowiedzialem sie , ze prowizja od kredytu odnawialnego
    wzrosla z 1% do 1,5% (czyli o 50%) :(
    gdybym wiedzial to zrezygnowalbym z kredytu bo i tak z niego nie
    korzystam... lukas troche przesadzil

  • 7. Data: 2007-12-07 16:51:19
    Od: summ <s...@g...com>

    On 7 Gru, 15:28, kuba <k...@k...onet.pl> wrote:

    > Szkoda tylko ze dlugo trzeba czekac w kolejkach zeby wsiasc do tego
    > mercedesa ;)

    Napisałem wyraźnie "rewelacyjny przez Internet" :-)
    W moim mieście jest jeden oddział Lukasa i raz musiałem czekać godzinę
    na odblokowanie konta bo akurat przy dwóch stanowiskach załatwiali
    kredyty, a przy innym ktoś "wsiadał do mercedesa" :-) Z drugiej strony
    w PKO BP "wysiadanie z Trabanta" zajęło mi też godzinę. Pod tym
    względem najlepszy jest ING, dlatego nadal będę trzymał u nich
    pieniądze na koncie "OKO", ale za Internet im podziękowałem. Z kolei w
    PKO BP załatwiali za mnie opłaty za energię i gaz, ale brali 1,5zł za
    zlecenie. Teraz harmonogramy robią to za darmo. Uważam, że Lukas za
    słabo się reklamuje i ludzie nie wiedzą jak wielki może być komfort
    pracy przy zleceniach. Ja przemęczyłem się kilka lat, dlatego teraz
    tak się cieszę :-)

    Summ

  • 8. Data: 2007-12-07 16:52:50
    Od: summ <s...@g...com>

    On 7 Gru, 15:08, senderbell <s...@s...pl> wrote:

    > Też przeniosłem się z ING i też już jeżdżę Mercedesem ;)

    A zatem witaj w klubie:-)

    Pozdrawiam,
    Summ

  • 9. Data: 2007-12-07 16:56:10
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    >Uważam, że Lukas za
    >słabo się reklamuje i ludzie nie wiedzą jak wielki może być komfort
    >pracy przy zleceniach. Ja przemęczyłem się kilka lat, dlatego teraz
    >tak się cieszę :-)

    a chcesz wieksze kolejki?
    zabawne, ze taka swiadomosc o jakosci lukasa maja pracownicy innych bankow
    z nowopoznana kolezanka z Multi kiedys zamienilem kilka zdan ogolnych o
    dobrym traktowaniu klientow, interfejsie www itp -ale doslownie 3-4
    zdania...bo sama mi przerwala i spytala czy mowie o Lukasie

  • 10. Data: 2007-12-07 17:55:03
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    summ <s...@g...com> wrote:

    > 1. Doradcy z infolinii twierdzą, że w haśle ważne są duże/małe litery,
    > a tymczasem można logować się zarówno z hasłem "pantera" jak i
    > "PaNtErA". Pani Monika z infolinii, wręcz się na mnie obraziła -

    Ciekawe, ale faktycznie tak dziala.

    > 4. Sekwencja: Oszczędności -> Nowe oszczędności -> Tabela
    > oprocentowania
    > Komunikat "Firefox nie może odnaleźć serwera www.ramka.lukas."

    a u mnie:
    The requested URL /oprocentowanie/Tabela_oprocentowania_lokat_ind.htm was
    not found on this server.

    a.