  • 1. Data: 2006-08-21 18:36:33
    Temat: Gdzie znajde kalkulator?
    Od: "CYSTERNA" <e...@w...pl>

    Proszę o jakiś link do kalkulatora kredytowego, najlepiej w excelu. Może być
    też dokładny opis, w jaki sposób banki naliczają odsetki, jak zaokrąglają
    itd. Chodzi mi na przykład o obliczenie jaka będzie rata kredytu
    zaciągniętego na 200 tys. na 30 lat, na 5%, jeżeli w drugiej racie spłacę
    dodatkowo 10 tys. bo np. dostane premię. Jak banki liczą wielkośc raty. Czy
    jest coś takiego?

    pozdrawiam
    cysterna

  • 2. Data: 2006-08-21 20:28:10
    Temat: Re: Gdzie znajde kalkulator?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:eccuk7$q24$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): CYSTERNA z adresu <e...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > drugiej racie spłacę dodatkowo 10 tys. bo np. dostane premię. Jak
    > banki liczą wielkośc raty. Czy jest coś takiego?

    zależy czy raty równe czy malejące.
    W przypadku malejących nie ma problemu - dzielisz kredyt przez ilość rat i
    liczysz odsetki od pozostałej kwoty.

    przy równych jest wzorek - http://skocz.pl/ratyrowne
    oczywiście to kiedy i za ile bank przeliczy raty równe jest zapisane w
    umowie

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.mojewakacje.info/ )

  • 3. Data: 2006-08-22 13:00:43
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    Dobry kalkulator jest na www.smartbank.pl
    W przypadku kredytów walutowych uwzględnia różnice kursowe.
    Jeżeli chodzi o spłatę to po prostu zmniejsz wpisywany do kalkulatora
    kapitał o wspomniane 10 tys.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2006-08-22 14:13:24
    Od: "CYSTERNA" <e...@w...pl>

    Użytkownik "kszyhoo" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dobry kalkulator jest na www.smartbank.pl
    > W przypadku kredytów walutowych uwzględnia różnice kursowe.
    > Jeżeli chodzi o spłatę to po prostu zmniejsz wpisywany do kalkulatora
    > kapitał o wspomniane 10 tys.

    Dziękuję wszystkim ale nie o to dokładnie mi chodziło. Wzory są dostępne i
    mam juz je w excelku. Nawet działają. Mam natomiast zagadkę jak zrobić nowy
    harmonogram spłat. Załózmy, że rata ma wysokośc 2000 PLN a ja spłacę np. w
    10 miesiącu 10000 PLN więc siłą rzeczy kolejne raty zmniejsza się ale o ile?
    To tez jest logiczne (czyt. proste) ale ja chciałbym wiedzieć jak banki do
    tego podchodzą. Czytałem, ze mimo zapisu w umowie o tym, ze częściowe
    nadpłaty sa gratis to bank tak sprytnie okresla wysokośc nowych rat (po
    częściowej nadpłacie), że i tak zabiera co swoje.

    pozdrawiam

    cysterna

  • 5. Data: 2006-08-23 08:36:56
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 sie o godzinie 20:36, na pl.biznes.banki, CYSTERNA napisał(a):

    > Proszę o jakiś link do kalkulatora kredytowego, najlepiej w excelu.

    Zarówno metoda annuitetowa jak i kapitałowa.
    http://www.elektro-instal.neostrada.pl/pliki/Odsetki
    kredytowe.xls
    http://www.elektro-instal.neostrada.pl/pliki/Odsetki
    .xls