  • 1. Data: 2009-03-16 17:41:42
    Temat: EUROBANK-logowanie
    Od: "Anna R." <a...@o...pl>

    Mam do was sprawe

    otóż zakładając konto online w eurobanku facet powiedział mi że kosztowac
    będzie tylko pobranie tokena.

    Ale u mnie jest juz faktura z ery za kolejny miesiąc - i widnieje na niej
    jak byk:

    połączenia z internetem - 2,88 zł]

    No i troche mnie wkurzyli.....

    czy każdorazowe pobranie wskazanie tokena u was też jest kasowane przez
    operatora sieci jako połączenia z internetem - bo jak tak to ja pierdziele
    taki interes - to wg mnie wcale nie jest darmowe konto w eurobanku.

    Jak to jest - token łączy sie z java u mnie - czy jest to juz połączenie z
    internetem?

    Jak to macie u siebie? a jak to jest w przypadku pre-paid? czy ktoś
    sprawdzał stan konta po zalogowaniu sie do eurobanku?

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 3832
    (20090206) __________

  • 2. Data: 2009-03-16 18:27:10
    Temat: Re: EUROBANK-logowanie
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 16 mar 2009 o 18:41 GMT, Anna R. napisał(a):

> [...]
    > taki interes - to wg mnie wcale nie jest darmowe konto w eurobanku.
    >
    > Jak to jest - token łączy sie z java u mnie - czy jest to juz połączenie z

    TokenGSM nie laczy sie z internetem, koniec, kropka, koniec dyskusji.

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ ]

  • 3. Data: 2009-03-16 19:08:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Brzezi pisze:

    > TokenGSM nie laczy sie z internetem, koniec, kropka, koniec dyskusji.
    >
    > Pozdrawiam
    > Brzezi

    Moze ma automatyczna synchronizacje czasu gdzies ustawiona?
    Kiedys mialem problem z tokenem i helpdesc szukajac przyczyny
    synchronizowal token z serwerem i tez mi wskoczyla w Erze oplata za
    transmisje.

  • 4. Data: 2009-03-16 19:40:14
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    krzysztofsf pisze:

> [...]
    > Kiedys mialem problem z tokenem i helpdesc szukajac przyczyny
    > synchronizowal token z serwerem i tez mi wskoczyla w Erze oplata za

    MSZ synchronizacja polega raczej na wpisaniu do systemu numeru hasła z
    tokena (kiedy ja miałem problem z logowaniem, o to tylko zostałem
    poproszony na infolinii).

    Michał

  • 5. Data: 2009-03-16 20:40:13
    Od: "Mariusz " <m...@g...pl>

    Anna R. <a...@o...pl> napisał(a):

    > Mam do was sprawe
    Ja także jestem podejrzliwy i nie ufam, szczególnie Eurobankowi.
    u mnie sprawdzone - pobranie tokena coś około 60groszy czy coś koło tego.
    Później ani grosza, a wielkrotnie logowałem się także poza granicami kraju.
    Więc definitywnie - token nie łączy się nigdy.
    Sprawdz inne możliwe przyczyny - przypadkowe połączenia (kiedys w nokiach
    miałem internet pod przyciskiem pod ekranem, notorycznie go naciskałem), może
    jakieś reklamy albo inny badziew (dzwonki, tapetki).

  • 6. Data: 2009-03-16 21:02:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > miałem internet pod przyciskiem pod ekranem, notorycznie go naciskałem), może
    > jakieś reklamy albo inny badziew (dzwonki, tapetki).

    a jak dostajesz token sprzętowy to z czym on się łączy? wpisujesz kody,
    które wyświetla i logujesz się...nawet w Mozambiku ;-)

    w czym aplikacja w komórce jest gorsza od ww. tokena?
    co więcej, aby dostać się do tokena w komórce musisz wpisać kod (pomijam
    ten przy uruchomieniu telefonu), natomiast token sprzętowy np. w VW
    direct wyświetla kody non stop...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-03-16 21:09:24
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 16 mar 2009 o 20:08 GMT, krzysztofsf napisał(a):

    > Kiedys mialem problem z tokenem i helpdesc szukajac przyczyny
    > synchronizowal token z serwerem i tez mi wskoczyla w Erze oplata za
    > transmisje.

    Ale token na pewno nie spowodowal tych transmisji, napisalem, ze token nie
    laczy sie z internetem, nie potrzebuje do dzialania internetu, nic, ZERO
    jak to jeszcze wytlumaczyc?

    Co do procesu synchronizacji to juz ktos wspomnial, chodzi o licznik
    wygenerowanych hasel, w tokenie musi byc conajmniej wiekszy niz ten w
    systemie eurobanku, jak jest mniejszy, to nie uda sie wykonac operacji...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 22:07:28 up 1 day, 5:02, 3 users, ]

  • 8. Data: 2009-03-17 06:22:37
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 16 Mar, 22:09, Brzezi <b...@g...com> wrote:

    > Co do procesu synchronizacji to juz ktos wspomnial, chodzi o licznik
    > wygenerowanych hasel, w tokenie musi byc conajmniej wiekszy niz ten w
    > systemie eurobanku, jak jest mniejszy, to nie uda sie wykonac operacji...

    Nie o licznik (w tym przypadku) a o synchronizacje czasu tokena z
    czasem serwera - co kilka minut serwer i token korzystaja z innego
    zestawu (?) algorytmu (?) - i przy zbyt duzej roznicy czasu zestaw
    rzadany nie bylby tozsamy z generowanym przez token - przynajmniej tak
    to sobi eposkaldalem z roznych informacji.

  • 9. Data: 2009-03-17 07:00:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > rzadany nie bylby tozsamy z generowanym przez token - przynajmniej tak
    > to sobi eposkaldalem z roznych informacji.

    To teraz zmień sobie w komórce datę i twoja teoria legnie w gruzach.

  • 10. Data: 2009-03-17 07:26:59
    Od: "Mariusz " <m...@g...pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):
    > a jak dostajesz token sprzętowy to z czym on się łączy? wpisujesz kody,
    > które wyświetla i logujesz się...nawet w Mozambiku ;-)
    >
    > w czym aplikacja w komórce jest gorsza od ww. tokena?

    Nie bardzo zrozumialem Twoja wypowiedz podpieta pod moja... Czy ja pisalem cos
    o roznicach miedzy tokenami? Tak de facto to token gsm a token sprzetowy to
    inne programy i dzialaja w inny sposob. Nie wiem jak token generujacy co
    okreslone przedzialy czasowe nowy kod mialby laczyc sie z internetem.
    Natomiast token gsm moglby, tym bardziej ze oprogramowano w nim rozpoznawanie
    wykonywanej operacji - i to rozpoznawanie jest bardzo dokladne. Token
    sprzetowy jest na pewno rozwiazaniem bezpieczniejszym, choc sa to poziomy tak
    abstrakcyjnego bezpieczenstwa ze nie chce mi sie o tym dyskutowac. To jak
    dyskusja czy latwiej jest przejac sms-a z kodem w momencie wykonywania
    operacji na zalogowanym koncie czy latwiej jest ukrasc telefon z tokenem
    zlamac haslo dostepu do tokena i czekac az wlasciciel zaloguje sie na konto.
    To juz paranoje.