  • 1. Data: 2006-01-30 09:43:16
    Temat: Brak opłat za zagraniczne przelewy przychodzące?
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mój znajomy z Luksemburga twierdzi, że za przelewy do 12.500 EUR, a od 1
    stycznia do 50.000 EUR nie powinna być pobierana żadna opłata zarówno przez
    bank wysyłający, jak i bank prowadzący rachunek docelowy. (o ile dokona się go
    elektronicznie, z podaniem numeru BIC). Tak działa to u niego i rzeczywiście
    wysyłając przelewy do Polski on nie ponosi kosztów, ponosi ją za to klient w
    Polsce (konto w Banku PEKAO). Znajomy z Luksemburga twierdzi, że jest na to
    jakiś przepis unijny i tak powinno byc w całej Unii. Ja mu na to, że nasza
    bankowość jeszcze w Unii nie jest. Bank, do którego zadzwoniłem nie wiedział o
    co chodzi. Może więc jeśli istnieje taki przepis i ktoś z was o tym wie, może
    mnie do niego odeśle?

  • 2. Data: 2006-01-30 10:52:10
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > jest. Bank, do którego zadzwoniłem nie wiedział o co chodzi. Może więc
    > jeśli istnieje taki przepis i ktoś z was o tym wie, może mnie do niego

    Nie ma takiego przepisu. Jest inny, który za przelewy transgraniczne
    _w_euro_ zaleca pobieranie opłat nie wyższych od pobieranych za krajowe
    przelewy _w_euro_. Tak więc PeKaO SA ma prawo pobrać opłatę za obsługę
    przelewu transgranicznego do wysikości opłaty pobieranej za podobny przelew
    krajowy.
    http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriSe
    rv.do?uri=CELEX:32001R2560:PL:HTML

  • 3. Data: 2006-01-30 11:34:07
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przelewu transgranicznego do wysikości opłaty pobieranej za podobny przelew

    Dzięki bardzo za cenną informację :)