  • 1. Data: 2008-11-18 14:12:57
    Temat: [Alior] poziom bezpieczenstwa hasel
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Hasłowo:

    Numer klienta - 8-cyfrowy

    Kanał telefoniczny:
    Tele PIN 6-cyfrowy
    Tele Hasło 5-cyfrowe

    Kanał internetowy:
    Login - jest nim numer klienta
    Hasło: minimum 8, maksimum 15 znaków, 16 nie przyjmuje choć da się wpisać. Z
    czterech kategorii znaków: cyfry, litery małe, litery duże, znaki specjalne,
    muszą być w nim użyte co najmniej trzy.

    marekz

  • 2. Data: 2008-11-18 17:29:19
    Temat: Re: [Alior] poziom bezpieczenstwa hasel
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MarekZ wrote:

    > Kanał telefoniczny:
    > Tele PIN 6-cyfrowy
    > Tele Hasło 5-cyfrowe

    Ale napisz najpierw, co to jest?

  • 3. Data: 2008-11-18 18:02:13
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 18:29:19 +0100, Bogdan B. napisał(a):

    > Ale napisz najpierw, co to jest?

    Kanał telefoniczny - dzwonisz pod 9502
    Tele PIN 6-cyfrowy - np 123456
    Tele Hasło 5-cyfrowe - np 12345

    Xenocide

  • 4. Data: 2008-11-18 18:06:43
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale napisz najpierw, co to jest?

    Logując się za pośrednictwem kanału telefonicznego, podajesz swój numer
    klienta i losowo wybrane 3 cyfry Tele PIN.

    Tele Hasło służy do autoryzowania przez telefon konkretnych operacji, typu
    przelew. Autoryzując operację podaje się dwie losowo wybrane cyfry z pięciu.

    marekz

  • 5. Data: 2008-11-18 20:07:05
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Tele Hasło służy do autoryzowania przez telefon konkretnych operacji,
    > typu przelew. Autoryzując operację podaje się dwie losowo wybrane
    > cyfry z pięciu.

    Hello, bardzo prosto te haselka przechwycic.

    Wystarczy dzialac jak pajeczarz, rozlaczyc kilka razy polaczenie z infolinia a
    w ciagu 2-5 prob polaczenia na pewno zdobedziemy wszystkie cyfry telehasla.

    Troche to lipne, w ciagu tego samego dnia nie powinno tak szybko prosic o
    kolejne, losowe cyfry skladowe hasla :-(

  • 6. Data: 2008-11-18 20:27:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Troche to lipne, w ciagu tego samego dnia nie powinno tak szybko prosic o
    > kolejne, losowe cyfry skladowe hasla :-(

    Ale jak to poprawić, przecież gdyby do danego dnia były przypisane cyfry z
    ustalonych pozycji hasła, wtedy wystarczyłoby przechwycić 1 raz.
    Niewykluczone też, że można autoryzować wiele operacji jednym hasłem

    IMO nie ma sie do czego przyczepić, ale może czegoś nie wiem. Doodatkowo ja
    w ciągu ostatnich 5 lat przelewów przez telefon wykonałem może ze cztery, we
    wszystkich bankach razem więtych. Chyba jednak zazwyczaj podstawowy kanał
    dostępu to internet.

    marekz

  • 7. Data: 2008-11-18 21:14:19
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 21:07:05 +0100, Papkin napisał(a):

    > Wystarczy dzialac jak pajeczarz, rozlaczyc kilka razy polaczenie z
    > infolinia a w ciagu 2-5 prob polaczenia na pewno zdobedziemy wszystkie
    > cyfry telehasla.

    A jeżeli ktoś dzwoni z komórki albo VoIP? Telefony stacjonarne są w
    zdecydowanym odwrocie aktualnie.

    Xenocide

  • 8. Data: 2008-11-19 19:11:42
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > A jeżeli ktoś dzwoni z komórki albo VoIP? Telefony stacjonarne są w
    > zdecydowanym odwrocie aktualnie.

    VoIP jest niezwykle łatwy do przechwycenia, i to w wielu punktach:

    - publiczny internet (protokół SIP, używany standardowo w połączeniach VoIP,
    jest z zasady nieszyfrowany) - albo dziecinnie proste przechwycenie
    sygnalizacji SIP (tony DTMF, czyli PIN itd.), albo przekierowanie całego
    strumienia RTP. Na necie jest masa informacji nt. niskiego bezpieczeństwa
    protokołu SIP.
    - usługodawca oferujący usługę (np. tlenofon, telik, tanifon, actio, siecT2,
    freeconet, itd itd itd) - bez problemu.
    - firma dokonująca zakańczania połączeń w PL (czyli kierująca przychodzące
    połączenia VoIP na żądany numer sieci publicznej) - tak samo łatwo.
    - pracownicy wszystkich central tel. rutujących sygnał do abonenta (banku) -
    ryzyko takie samo jak przy tradycyjnym połączeniu.

    Dobrej nocy!
    k.