-
Budowa dróg wsparta przez obligacje BGK
... się obligacje 5-letnie z oprocentowaniem 5,75 proc. oraz 9-letnie oprocentowane na 6,25 proc. – Kwota uzyskana ze sprzedaży tych obligacji zasili Krajowy Fundusz Drogowy, który stanowi wsparcie dla rządowego Programu Budowy Dróg i Autostrad w Polsce i jest jednym z głównych źródeł ich finansowania – informuje wiceminister finansów Dominik ...
-
Obligacje korporacyjne wątpliwą inwestycją
... pieniędzy, inne państwowe agencje, np. w USA, do emisji obligacji przymierza się bankowy fundusz gwarancyjny (FDIC), któremu brakuje pieniędzy na przejmowanie depozytów po upadających bankach. Przykład z Polski to Krajowy Fundusz Drogowy finansujący budowę autostrad. Aby nie kończyć w skrajnym pesymizmie, chcę zaznaczyć, że obligacje korporacyjne ...
-
RPP a projekt ustawy budżetowej na 2011
... systemowej, w wyniku której ciężar finansowania inwestycji zawartych w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012 został przeniesiony z budżetu państwa na Krajowy Fundusz Drogowy, co wpłynęło na zmniejszenie poziomu potrzeb pożyczkowych budżetu państwa. 23. Redukcja potrzeb pożyczkowych netto budżetu państwa w 2011 r., w skali zaplanowanej ...
-
Wzrost stóp procentowych a inwestowanie w obligacje
... termin ich wykupu. Kolejny w kolejności (Orzeł) płaci 15 proc. odsetek w skali roku, a najskromniejsze odsetki stałe wynoszą 5,75 proc. (BGK Krajowy Fundusz Drogowy). Do zakupu obligacji notowanych na Catalyst wystarczy zwykły rachunek maklerski. Aby kupić obligacje na rynku pierwotnym należy zostawić kontakt w biurach ...
-
To nie rząd umocnił polską walutę
... wynikających. W praktyce jednak niewiele to zmienia. Progi i tak były fikcją, rząd niepotrzebnie komplikował finanse publiczne kreując takie instytucje jak Krajowy Fundusz Drogowy tylko po to, aby obniżać relację długu do PKB według krajowej metodologii. Poza tym, jakkolwiek idea progów była dobra, ich ...