UOKiK: Euro Bank naruszył prawo
2006-10-30 00:37
Przeczytaj także: Alior Bank, BGŻ, Euro Bank i Provident. Zapomnieli o rzetelności w reklamie?
Od marca do kwietnia 2006 roku Euro Bank prowadził akcję promującą nowy produkt – „Kredyt na PIT”. W największych polskich dziennikach opublikowano reklamy przekonujące o wyjątkowo atrakcyjnej stopie oprocentowania – tylko 5 procent w skali roku.W toku postępowania wszczętego w kwietniu br. UOKiK ustalił, że oferta Euro Banku nie była aż tak korzystna. W reklamie nie poinformowano bowiem o rzeczywistej (kilkakrotnie wyższej) rocznej stopie oprocentowania nowego produktu naruszając tym samym zbiorowe interesy konsumentów.
Zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, bank jest zobowiązany do rzetelnego informowania o kosztach kredytu. Dzięki temu konsumenci zyskują możliwość porównania dostępnych na rynku ofert. Działanie Euro Banku skutecznie to uniemożliwiało.
Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Termin reklamacji wydłużony
-
Zmiany w kredycie konsumenckim
-
Windykacja Euro Bank zastraszała klientów
-
Euro Bank naruszał prawa konsumentów
-
Jak Dyrektywa CCD II wpłynie na sektor bankowy?
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2023 roku
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
-
Wadliwe produkty: nowe przepisy o ochronie konsumentów przyjęte
-
Stabilność finansowa młodych Polaków pod znakiem zapytania