  • 1. Data: 2004-01-28 14:28:51
    Temat: wygoda Unikasy! też coś!
    Od: Jerzy Dusk <...@...pi>

    Ponoć niesamowicie wygodne jest opłacanie rachunków przy robieniu zakupów,
    jak Citibank reklamuje usługę Unikasa.
    Spróbowałem tego w Tesco. No więc jeśli chodzi o wygodę, to bzdura. Bo
    wychodząc z założenia, że przy większych zakupach powszechniejsze i
    wygodniejsze jest płacenie kartą, zaś do hipermarketów przeważnie się
    wybieramy na te większe zakupy, to przy okazji mamy nadzieję kartą
    załatwić też rachunki. Nic z tego. Przy kasie w okazuje się, że mogę
    opłacić rachunek telefoniczny tylko gotówką. No nie, zdziwiłem się - karty
    płatnicze rozdają przy byle okazji, jakby mieli za dużo plastiku, a tu
    siermiężnie gotówką trzeba płacić! To jakieś nieporozumienie.
    Citibak chwali się, że transakcje w Unikasie są bezpieczne - ale zapewnia
    to raczej sama płatność gotówką, bo to najpewniejsze, daję z ręki do
    ręki, mam kwitek i już. Po co o jeszcze gadka o zapewnieniu bezpieczeństwa
    przez szyfrowanie transakcji?
    Ponadto, aby rachunek uregulować w Tesco, do kasy przyjść musi umyślna
    osoba, którą woła kasjerka, aby obsłużyła klienta chcącego zapłacić za coś
    innego niż zakupy.
    Tak więc musiałem iść do bankomatu po gotówkę i przychodzić jeszcze raz do
    kasy. Wszystko dlatego, że chciałem zapłacić rachunek za telefon, bo od
    stycznia nie można płacić w salonie Ery - też nie wiem czemu, kolejki im
    może przeszkaadzły.
    Unikasa jak na razie bez sensu. Od poczty różni się tylko wysokością
    opłaty; byłaby to rzeczywiście wygoda, gdyby można było płacić kartą.
    Na stacjach paliw nie wszędzie są bankomaty, no chyba, że Unikasa działa
    tyko na tych, gdzie są.
    Na razie to jakieś harcerstwo i rozczarowanie.

    --

    Jerzy

  • 2. Data: 2004-01-28 14:46:46
    Temat: Re: wygoda Unikasy! też coś!
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <...@...pi> napisał w wiadomości

> [...]
    > tyko na tych, gdzie są.
    > Na razie to jakieś harcerstwo i rozczarowanie.

    A nie możesz zrobić przelewu ???????

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 3. Data: 2004-01-28 15:22:46
    Od: "Aleks" <o...@u...o2.pl>

> [...]
    > kasy. Wszystko dlatego, że chciałem zapłacić rachunek za telefon, bo od
    > stycznia nie można płacić w salonie Ery - też nie wiem czemu, kolejki im

    Ile oplata?? 0.99 zl?

  • 4. Data: 2004-01-28 15:27:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:bv8i0f$f8l$1@news.onet.pl...

    > A nie możesz zrobić przelewu ???????

    To może być jeszcze droższe ;]

    Poza tym, gdyby dało się regulować rachunki kartą, to byłoby to ogromne
    ułatwienie. Od ryzyka abstrahuję.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-01-28 15:47:30
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Wojciech Nawara [[WYTNIJTO]u...@n...info] pisze:

    >A nie możesz zrobić przelewu ???????

    Nie chodzi o sam ten rachunek, ale o funkcjonowanie Unikas.
    Natomiast Era namawiała na zadeklarowanie polecenia zapłaty z banku, ale
    jakoś wolę wiedzieć za co płacę zanim zapłacę (czyli ściągną).

    --

    Jerzy

  • 6. Data: 2004-01-28 15:59:29
    Od: "Darek/Ethan" <s...@t...pl>

    > To może być jeszcze droższe ;]

    No to zalezy gdzie masz konto. W Citibanku przelewy przez internet sa za
    darno (na przyklad).

    Pozdrawiam,

    Darek

  • 7. Data: 2004-01-28 16:40:58
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jerzy Dusk napisał:

    | Ponoć niesamowicie wygodne jest opłacanie rachunków przy robieniu zakupów,
    | jak Citibank reklamuje usługę Unikasa.

    Nigdy tego nie próbowałem, ale zdaje mi się, że potwierdzenie, które się
    otrzymuje jest drukowane na papierze termoczułym, czyli za kilka miesięcy
    może nie być po nim śladu bo wyblaknie.
    Gdybym płacił gotówką, wolałbym pójść na pocztę - plusy to brak dodatkowego
    kwitka, który może zginąć, a także urzędowe potwierdzenie wpłaty
    (datownikiem).

    Pozdr.,

  • 8. Data: 2004-01-28 19:47:08
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Darek/Ethan" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No to zalezy gdzie masz konto. W Citibanku przelewy przez internet sa za
    > darno (na przyklad).

    A co jak nie masz komputera i przelewy robisz w oddziale jak cała masa
    osób?:)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-01-28 19:48:23
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl> napisał w wiadomości
    > Nie chodzi o sam ten rachunek, ale o funkcjonowanie Unikas.
    > Natomiast Era namawiała na zadeklarowanie polecenia zapłaty z banku, ale
    > jakoś wolę wiedzieć za co płacę zanim zapłacę (czyli ściągną).

    Przecież najpierw dostajesz fakturę, potem dopiero ściągają kasę, a jeszcze
    po ściągnięciu masz 30 dni na odwołanie polecenia i kasa natychmiast wraca
    Ci na konto. Nie ma w zasadzie lepszego rozwiązania, jeśli chodzi o
    bezpieczeństwo.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 10. Data: 2004-01-28 20:35:49
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Tomasz Waszczynski [w...@w...org] pisze:

    [...]

> [...]
    >po ściągnięciu masz 30 dni na odwołanie polecenia i kasa natychmiast wraca
    >Ci na konto. Nie ma w zasadzie lepszego rozwiązania, jeśli chodzi o

    nooo fakt!

    --

    Jerzy