  • 1. Data: 2010-10-25 13:48:16
    Temat: wpłata w EUR
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Czytałem powyższe wątki dotyczące kont walutowych itp.
    Interesuje mnie wpłata na konto firmy zagranicznej (rozliczone fakturą
    VAT w euro). Mam złotówki.
    Czy lepiej dokonać zmiany na euro w kantorze i dokonać wpłaty (gdzie?
    tj. w jakim banku?)
    Czy lepiej dokonać wpłaty bezpośrednio (w banku?), który dokona
    przewalutowania?
    Może najłatwiej (będzie to stała współpraca, więc co jakiś czas takie
    przelewy będą) założyć konto walutowe (gdzie, jakie?).

    Bardzo proszę o podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2010-10-25 15:36:21
    Temat: Re: wpłata w EUR
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "RD" <r...@g...com1> wrote in message
> [...]
    > Może najłatwiej (będzie to stała współpraca, więc co jakiś czas takie
    > przelewy będą) założyć konto walutowe (gdzie, jakie?).

    Jezeli chcesz puszczac duzo przelewow SEPA, to tylko konto w banku, gdzie
    takie przelewy kosztuja przewaznie ok. 5zl, jezeli robi sie je samemu przez
    net. Co do kursow, to jezeli sa to nie duze kwoty do wymiany to lepiej jakis
    kantor lub walutomat i wplacasz EUR bezposrednio na rachunek w banku. Jezeli
    wieksze kwoty wymiany np. kilkanascie tys EUR to skorzystanie z uslug banku
    oferujacego platformy wymiany waluty przez net z mniejszym spreadem niz
    standardowa tabela walut.