  • 1. Data: 2010-07-05 09:03:57
    Temat: suma kontrolna w 26 cyfrowym nr rachunku inteligo
    Od: z...@o...pl

    większość banków ma ZMIENNE dwie pierwsze cyfry
    te przed 8 cyfrowym nr rachuku, ale inteligo
    ma inaczej

    50 1020 5558 1111 xxxx xxxY YYab

    gdzie xxxx xxx jest nr klienta, kolejne 3 cyfry YYY
    są kolejnymi nr rachunku (dla rachunku podstawowego
    zawsze YYY = 00 a dwie ostatnie cyfry dobierane są
    tak aby nr kontrolny 50 na początku był poprawny.

    pytanie matematyczne: w oparciu o 7 cyfr NrKlienta
    jak obliczyć dwucyfrową końcówkę, znając zadane YYY?

  • 2. Data: 2010-07-05 09:16:33
    Od: z...@o...pl

    > google, znajdz algorytm kodowania cyfr kontrolnych i do dzieła.

    właśnie o to mi chodzi. I chciałbym aby użyte funkcje nie operowały
    na 24 ale tylko na 10 cyfrach bo przecież 14 z nich (50 1020 5558 1111)
    jest znane

  • 3. Data: 2010-07-05 09:17:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:
> [...]
    > jak obliczyć dwucyfrową końcówkę, znając zadane YYY?

    google, znajdz algorytm kodowania cyfr kontrolnych i do dzieła.

    prosty programik z 1000 komibnacji powinnien sobie poradzic w mniej niz
    sekunde

  • 4. Data: 2010-07-05 09:19:59
    Od: z...@o...pl

    przeformułuję pytanie:

    nie chcę ograniczyć się do ZNALEZIENIA jakiegoś
    programiku który będzie mi podawać wyniki.

    Chcę uprościć formułę używaną do obliczania sumy
    kontrolnej tak, aby zamiast na 24 operowała na
    tylko 10 cyfrach

    i nie ukrywam że liczę na Eneuela bo on lubi takie zabawy

  • 5. Data: 2010-07-05 10:11:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > właśnie o to mi chodzi. I chciałbym aby użyte funkcje nie operowały
    > na 24 ale tylko na 10 cyfrach bo przecież 14 z nich (50 1020 5558 1111)
    > jest znane

    A słyszałeś o czymś takim jak stałe?

    Znane z góry człony traktujesz jako stałe składniki sumy i finito. Nie
    musisz ich liczyć za każdym razem, gdyż wiesz jaką mają wartość.

    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=systemplatniczy/regula
    cje/zarzadzenie_05_2002_zal_1.html

  • 6. Data: 2010-07-05 14:49:24
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-07-05 12:11, Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A słyszałeś o czymś takim jak stałe?

    Kiedys napisaloby sie rownanie:

    50=wzorek_na_sume_kontrolna
    (wstawiajac oczywiscie do wzorku wszystkie te cyfry numeru rachunku
    ktore juz znamy)

    a pozniej wszystkie stale wywaliloby sie na lewa strone i wyszedlby
    wzorek na te 2 ostatnie cyferki (w naszym problemie numer klienta i
    numer rachunku to tez stale)

    A teraz trzeba testowac 1000 kombinacji :-) (pytanie skad Twoj
    przedpisca wzial ten 1000?)

    Pozdro

    Maseł

  • 7. Data: 2010-07-05 17:36:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maseł wrote:

    > A teraz trzeba testowac 1000 kombinacji :-) (pytanie skad Twoj
    > przedpisca wzial ten 1000?)

    Mnie pytasz?
    Ja od razu założyłem, że przerabianie wzorków będzie dla niego za trudne.
    kazalem mu wziąć wzorek na wyliczanie sumy kontrolnej, na trzech
    pozycjach, których szuka, jest 1000 kombinacji.
    Niech mu programik wyliczajacy sume kontrolną wywali te cyferki, dla
    ktorych suma kontrolna wynosi 50.
    Ale widać i tego nie zajarzył.

  • 8. Data: 2010-07-05 18:00:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > pozycjach, których szuka, jest 1000 kombinacji.
    > Niech mu programik wyliczajacy sume kontrolną wywali te cyferki, dla

    Gwoli ścisłości to chodzi o dwie pozycje i o 100 kombinacji.

  • 9. Data: 2010-07-05 18:38:04
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-07-05 20:00, MarekZ wrote:
    > grup dyskusyjnych:i0t55r$5fn$...@i...gazeta.pl...

    > Gwoli ścisłości to chodzi o dwie pozycje i o 100 kombinacji.

    Dokladnie tego sie "czepiam". Watkotworca moze i zorka przeksztalcic nie
    potrafi (co nie dzieiw, jezeli zdawal "nowa mature"), ale slusznie
    zauwazyl, ze chodzi o 2 cyfry...

    Pozdro

    Maseł

  • 10. Data: 2010-07-05 19:05:43
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    cs.put.poznan.pl...

    > Dokladnie tego sie "czepiam". Watkotworca moze i zorka przeksztalcic nie
    > potrafi (co nie dzieiw, jezeli zdawal "nowa mature"), ale slusznie
    > zauwazyl, ze chodzi o 2 cyfry...

    Spoko. Jeszcze ze trzy pokolenia i za samą umiejętność policzenia pochodnej
    funkcji będzie się zarabiało średnią krajową. A na całkowanie będą zawierane
    odrębne umowy o dzieło. Martwi mnie tylko trochę rozpowszechnianie się
    oprogramowania, którym to można zrobić potrafiąc jedynie obsługiwać mysz. :)