  • 1. Data: 2003-12-04 15:21:57
    Temat: skradziona karta visa
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Witam
    Zostala mi dzis skradziona karta visa electron z banku slaskiego. Pierwsze
    co zrobilem ,to przelalem cala gotowke przez konto internetowe ,na rachunek
    jednego z domownikow. Nastepnie zablokowalem telefonicznie karte. Oto
    nurtujace mnie pytania
    1.Czy jezeli moge normalnie sie zalogowac na swoj rachunek poprzez internet
    ,to znaczy ze zablokowana zostala sama karta? Rachunek nie zostal
    zablokowany? Tzn .moge w dalszym ciagu uzywaz konta poprzez internet? Moga
    mi tam naplywac pieniadze? Bo jak narazie wiem tylko ,ze nie mam jak
    fizycznie podjac gotowki z bankomatu:)
    2.Czy jezeli udam sie do banku w celu wydania duplikatu karty ,to istnieje
    jeszcze jakas szansa ,ze zlodziej wejdzie mi na rachunek? Czy jak dostane
    duplikat to moge spac spokojnie? Ma moje dane osobowe ,karte do bankomatu
    (zablokowana) ,nie zna numeru konta.
    3.Ile kosztuje i ile trwa wydanie nowej karty. Bank Slaski ,visa elektron
    ,konto standart.

    MarkX
    gg 2354154
    Uwaga!!! Usun zabezpieczenie antyspamowe jak mi odpowiadasz

  • 2. Data: 2003-12-04 17:33:17
    Temat: Re: skradziona karta visa
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "MarkX" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rachunek
    > jednego z domownikow. Nastepnie zablokowalem telefonicznie karte.

    Nie wiem, na czym polegałoby (w tym banku) zablokowanie, ale może
    zastrzegłeś ją, a nie zablokowałeś?

> [...]
    Moga
    > mi tam naplywac pieniadze? Bo jak narazie wiem tylko ,ze nie mam jak

    Jeżeli karta jest _zastrzeżona_, to zastrzeżenie dotyczy wyłącznie
    karty i nie ma nic wspólnego z działaniem samego rachunku (lub dostępu
    do niego via określony kanał). Jeśli na rachunek będą spływały środki,
    to po zastrzeżeniu karty klasy electron w zasadzie nic im nie grozi ze
    strony karty.

> [...]
    dostane
    > duplikat to moge spac spokojnie? Ma moje dane osobowe ,karte do

    Po zastrzeżeniu to raczej nowa karta: nowy numer, nowy PIN. Z danych
    osobowych złodziej ma tylko imię i nazwisko (chyba że skradziono Ci
    również dokumenty). Przy użyciu samej karty elektronicznej i nawet
    dowodu osobistego (innego dokumentu ze zdjęciem) nie powinno mu się udać
    uszczknąć Twoich pieniędzy począwszy od czasu rzeczywistego zastrzeżenia
    karty przez bank. Dla kart wydanych przez 12 października br. (jeśli
    bank sam nie zobowiązał się rozszerzyć swojej odpowiedzialności na te
    karty) odpowiedzialność banku za transakcje utraconą kartą (bez użycia
    PIN-u) rozpoczyna się od momentu rzeczywistego jej zastrzeżenia przez
    bank, a ten termin może nie być tożsamy z terminem przyjęcia od Ciebie
    zgłoszenia - jest opisany w stosownym regulaminie, sam musisz się
    zagłębić w jego lekturę.

    > 3.Ile kosztuje i ile trwa wydanie nowej karty. Bank Slaski ,visa
    elektron
    > ,konto standart.

    www.ing.pl Chyba że ktoś, kto ma tam konto, podrzuci od razu
    konkretne kwoty.
    A oprócz tego: www.karty.pl, www.faq4pbb.prv.pl, www.kartyonline.net

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 3. Data: 2003-12-04 18:25:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarkX" <m...@o...pl> writes:

> [...]
    > zablokowany? Tzn .moge w dalszym ciagu uzywaz konta poprzez internet? Moga
    > mi tam naplywac pieniadze? Bo jak narazie wiem tylko ,ze nie mam jak

    Mysle ze wszystko sie zgadza. Po co mieliby blokowac konto?

> [...]
    > duplikat to moge spac spokojnie? Ma moje dane osobowe ,karte do bankomatu

    Bank powinien w takim przypadku wydac nowa karte, a nie duplikat.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH