  • 1. Data: 2006-06-10 20:57:53
    Temat: rozmagnesowana karta?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Korzytsałem dziś w sklepie z karty kredytowej (mbank), ale do
    transkacji nie doszło, ponieważ terminal nie mógł jej "odczytać".
    Zapłata drugą kartą przebiegła bez problemu.

    Próbowałem potem użyć tej pierwszej karty w bankomacie i została
    rozpoznana bez przeszkód. Czy mimo to może tak być, że karta jest
    "rozmagnesowana" lub w inny sposób uszkodzona?

    L.

  • 2. Data: 2006-06-10 21:36:29
    Temat: Re: rozmagnesowana karta?
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > rozpoznana bez przeszkód. Czy mimo to może tak być, że karta jest
    > "rozmagnesowana" lub w inny sposób uszkodzona?

    moze. za jakis czas bedziesz mial coraz wiecej takich przypadkow, ze nie
    przechodzi.

  • 3. Data: 2006-06-10 21:39:58
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > moze. za jakis czas bedziesz mial coraz wiecej takich przypadkow, ze nie
    > przechodzi.

    A to już jest podstawa do otrzymania nowej karty, czy dopiero jak
    obecna zupełnie padnie, to dostanę nową za darmo?

    L.

  • 4. Data: 2006-06-10 22:11:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Liwiusz wrote:

    > A to już jest podstawa do otrzymania nowej karty, czy dopiero jak
    > obecna zupełnie padnie, to dostanę nową za darmo?

    Zalezy w jakim banku jestes.

    Niektore policza ci za wyrobienie nowej, bo tamta "przechowywales
    nieprawidlowo".

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 5. Data: 2006-06-10 22:31:58
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A to już jest podstawa do otrzymania nowej karty, czy dopiero jak
    > obecna zupełnie padnie, to dostanę nową za darmo?

    A kto to bedzie sprawdzal?
    Piszesz wniosek o wydanie nowej karty bo tamta sie rozmagnesowala i tyle.
    Banki zabezpieczaja sie przed "zbyt czestym rozmagnesowywanie" zwykle w
    ten sposb, ze i tak to bedzie platne,
    ale od razu piszesz i prosbe o niepobieranie oplaty i jak rozmagnesowala
    sie w rozsadnym czasie to zwykle ida ci na reke.
    Nigdy nie placilem mimo, ze pare kart sie rozmagnesowalo, a to przez to
    ze nosze razem w portfelu.

  • 6. Data: 2006-06-10 22:50:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Liwiusz [###l...@w...poczta.onet.pl.###] napisał:

    Bardzo często tak jest. Nie publikować pisać bzdur, ale osobiście
    odnoszę wrażenie, że użycie karty w bankomacie w jakiś tam sposób ją
    regeneruje. Wiele razy spotkałem się z tym, że w kasie nie dało się
    odczytać mojej karty. Wkładałem ją do bankomatu, choćby w celu
    sprawdzenia salda i potem problem ustawał. Kasy już rozpoznawały kartę
    na nowo bez problemu.

    Z moich obserwacji wynika, że karty ulegają podobnemu uszkodzeniu po
    ich położeniu na taśmie w hipermarketach. Tam są magnetyczne
    zabezpieczenia i pod taśmą kasy jest elektromagnes dezaktywujący to
    zabezpieczenie. Podobne zjawisko następuje, gdybyś się zbliżył do
    nadajnika radiowego dużej mocy, stacji transformatorowej itp. Ale nie
    zdarzyło mi się - za kilkanaście już chyba lat używania kart - by nie
    odczytał ich bankomat, albo by po odczytaniu przez bankomat był
    później z kartą problem w terminalu kasowym.

  • 7. Data: 2006-06-11 03:02:53
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozpoznana bez przeszkód. Czy mimo to może tak być, że karta jest
    > "rozmagnesowana" lub w inny sposób uszkodzona?

    Wez poprostu wyczysc pasek . Karta Mbanku ma jakies dziwnosci i dosc czesto
    nie widza jej terminalne zakupowe .

    Jacek

  • 8. Data: 2006-06-11 03:45:59
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >

    > Bardzo często tak jest. Nie publikować pisać bzdur, ale osobiście
    > odnoszę wrażenie, że użycie karty w bankomacie w jakiś tam sposób ją

    Ty to chyba trzymasz z jakimiś siłami nieczystymi.

  • 9. Data: 2006-06-11 04:01:52
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > Nigdy nie placilem mimo, ze pare kart sie rozmagnesowalo, a to przez to ze
    > nosze razem w portfelu.

    noszę 13 kart różnych wydanych przez banki razem w portfelu, i dotąd nigdy i
    żadna się nie rozmagnesowała.
    do tego 4 inne sieciówki/bilety/wejściówki z paskami magnetycznymi, co razem
    z tymi z banków daje 17 pasków magnetycznych.
    żadnego rozmagnesowania.

    janke

  • 10. Data: 2006-06-11 12:19:56
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    napisał w wiadomości news:e6fh8v$1rt$2@inews.gazeta.pl...

    > Nigdy nie placilem mimo, ze pare kart sie rozmagnesowalo, a to
    > przez to ze nosze razem w portfelu.

    Karta nie moze sie rozmagnesowac z powodu noszenia jej obok innej
    karty.

    marekz