  • 1. Data: 2009-02-12 23:28:58
    Temat: pytanie o bankowoścmołdawską
    Od: g...@o...pl

    Widziałem reklamy depozytów w euro oprocentowanych 11-15% (leje 21-24%). Czy tam
    naprawdę są takie warunki? Czy jest u nich podatek Belki?

    pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2009-02-13 08:31:58
    Temat: Re: pytanie o bankowoścmołdawską
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Widziałem reklamy depozytów w euro oprocentowanych 11-15% (leje 21-24%).
    > Czy tam
    > naprawdę są takie warunki? Czy jest u nich podatek Belki?
    >
    > pozdrawiam :)

    Pytanie czy potem to wypłacą. :-)

    Ja myślę, że tam są naprawdę takie warunki ofertowe, oraz że potem z
    jakiegoś nieoczekiwanego i nieprzewidywalnego powodu nie da się takiego
    depozytu odzyskać.

    marekz

  • 3. Data: 2009-02-13 10:40:43
    Od: g...@o...pl

> [...]
    >
    > Ja myślę, że tam są naprawdę takie warunki ofertowe, oraz że potem z
    > jakiegoś nieoczekiwanego i nieprzewidywalnego powodu nie da się takiego

    Dzięki za odpowiedź, pytam tylko z ciekawości :)

    Ale co z Belką w Mołdawii?

  • 4. Data: 2009-02-13 10:53:17
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Dzięki za odpowiedź, pytam tylko z ciekawości :)

    No mam nadzieję, że przelewu jeszcze nie wysłałeś. ;-)

    > Ale co z Belką w Mołdawii?

    Nie ma tam podatku od odsetek z tego co wiem (tzn. wiem na pewno że nie było
    w roku 2006 a nie sądzę aby uległo to zmianie). Obowiązuje nadal konwencja w
    sprawie unikania podwójnego opodatkowania, zobacz np. tu:
    https://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/moldawia-a_8
    96.htm

    Gdybyś traktował poważnie to nasze państewko, powinieneś naturalnie
    opodatkowac odsetki tam uzyskane w PL, nawet jeśli ich jeszcze nie
    wypłaciłeś z tamtego rachunku, składając w PL deklarację PIT-38. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2009-02-13 11:10:51
    Od: g...@o...pl

    > Gdybyś traktował poważnie to nasze państewko, powinieneś naturalnie
    > opodatkowac odsetki tam uzyskane w PL, nawet jeśli ich jeszcze nie
    > wypłaciłeś z tamtego rachunku, składając w PL deklarację PIT-38. :-)

    To bardzo ciekawe, co piszesz. Założyliby tam lokatę polskiemu obywatelowi? No i
    jak oceniasz szanse, że nasz Urząd Skarbowy by zyski z tej lokaty wyśledził?
    pozdrawiam Glaukon

  • 6. Data: 2009-02-13 11:13:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > To bardzo ciekawe, co piszesz. Założyliby tam lokatę polskiemu
    > obywatelowi?

    Na 99% tak.

    > No i
    > jak oceniasz szanse, że nasz Urząd Skarbowy by zyski z tej lokaty
    > wyśledził?

    Z bardzo dobrym przybliżeniem zerowe szanse.

    marekz

  • 7. Data: 2009-02-13 14:10:42
    Od: g...@o...pl

    > Pytanie czy potem to wypłacą. :-)
    >
    > Ja myślę, że tam są naprawdę takie warunki ofertowe, oraz że potem z
    > jakiegoś nieoczekiwanego i nieprzewidywalnego powodu nie da się takiego
    > depozytu odzyskać.

    Jak to nie da się odzyskac? ;)

    http://wiadomosci.onet.pl/1906652,12,1,1,,item.html

  • 8. Data: 2009-02-13 20:29:59
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    <g...@o...pl> wrote in message
    > Widziałem reklamy depozytów w euro oprocentowanych 11-15% (leje 21-24%).
    > Czy tam
    > naprawdę są takie warunki? Czy jest u nich podatek Belki?

    W GRUZJI oprocentowanie USD: rachunki oszczędnościowe 7%, lokaty do 12%.
    Jakaś lokalna belka ponoć jest odliczana automatycznie, ale w wysokości
    pomijalnej. Większość tutejszych banków to oferuje: www.bog.ge;
    www.tbsbank.ge, www.peoplesbank.ge, www.procredit.ge.

    Przykładowo: http://www.procredit.ge/index.php?lang_id=ENG&sec_id
    =126.