  • 1. Data: 2004-06-16 16:35:50
    Temat: przelew na zmarla osobe
    Od: "Wojtek" <z...@p...onet.pl>

    Czy bank zareaguje w jakis sposob, gdy otrzyma przelew na osobe ktora zmarla?

    Sprawa wyglada tak. Mama ma konto, ktorego wspolwlascicielem jest tez zmarly
    ojciec. Czy gdy w takiej sytacji przyjdzie przelew na ojca, to beda one
    normalnie zaksiegowane, i mama bedzie mogla wyplacic pieniadze. W sumie nie
    wiem czy bank wie iz ojciec zmarl.

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-06-16 17:12:24
    Temat: Re: przelew na zmarla osobe
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Wojtek wrote:

> [...]
    > normalnie zaksiegowane, i mama bedzie mogla wyplacic pieniadze. W sumie nie

    Dopóki banku nie zawiadomicie to nie będzie wiedział.
    Nie wiem jak to jest z kontami wspólnymi.
    Gdyby było indywidualne, to bank powinien je zablokować.

  • 3. Data: 2004-06-16 18:59:53
    Od: "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl>

    Jak go nie zawiadomicie to nic nie zrobi.
    Niech wspolwlasciciel idzie do banku i oprozni konto do zera - dobrze radze.

    pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-06-16 20:33:34
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    Potwierdzam, bo zgodnie z prawem będzie blokada środków i sprawa spadkowa co
    kosztuje.
    A tak współwłaściciel czyści i następnego dnia przychodzi z aktem zgonu i zamyka
    rachunek.

  • 5. Data: 2004-06-16 21:18:38
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    kosztuje.
    > A tak współwłaściciel czyści i następnego dnia przychodzi z aktem zgonu i zamyka

    na akcie zgonu jest data zgonu
    czy po takiej operacji, w przypadku trafienia na kogos "upierdliwego" w banku,
    nie mozna narobic sobie dotatkowych problemow?

    kursor

  • 6. Data: 2004-06-16 21:42:58
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    kursor wrote:

    > na akcie zgonu jest data zgonu
    > czy po takiej operacji, w przypadku trafienia na kogos "upierdliwego" w banku,
    > nie mozna narobic sobie dotatkowych problemow?

    teoretycznie tak, ale bank nie ma w tym interesu, jak się dowiaduje o
    śmierci to blokuje konto i cześć.
    Spory rodzinne go nie interesują.

  • 7. Data: 2004-06-16 21:48:49
    Od: "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl>

    > teoretycznie tak, ale bank nie ma w tym interesu, jak się dowiaduje o
    > śmierci to blokuje konto i cześć.

    Nie pamietam , ale chyba w regulaminie nie ma par. ktory by zabranial
    wykonywania operacji na rachunku jezeli jeden ze wspolwlascicieli nie zyje.

    pozdr.
    Krzysiek

  • 8. Data: 2004-06-16 21:55:42
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    KRzysiek wrote:

    > Nie pamietam , ale chyba w regulaminie nie ma par. ktory by zabranial
    > wykonywania operacji na rachunku jezeli jeden ze wspolwlascicieli nie zyje.

    właśnie nie wiem jak to jest z kontem na dwie osoby. Ale zdaje się, że
    tak samo.
    Bank blokuje konto, bo to co na koncie to twoje, ale też i jego czyli
    podlega masie spadkowej.

  • 9. Data: 2004-06-17 08:40:10
    Od: "hania" <k...@p...onet.pl>

    Lepiej skorzystaj z rady i dokonaj wypłaty środków pięniężnych z tego konta,
    pracowałam w banku i wiem z autopsji, że metody które stosują niektóre banki
    nie zawsze maja wiele wspólnego z prawem

  • 10. Data: 2004-06-17 19:56:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasiu II" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

    A po co ów akt zgonu przynosić. Wydaje mi się, ze współwłaściciel może
    spokojnie zamknąć chyba sam rachunek.