  • 1. Data: 2007-05-02 14:51:03
    Temat: [mille] Limit w koncie osobistym
    Od: Lukasz <a...@a...pl>

    Witam,

    W najblizszym czasie czeka mnie troche wydatkow i istnieje
    mozliwosc, ze z `proza zycia' moge nieco przekroczyc budzet :)
    Przypadloby mi sie teraz, a moze i kazdego miesiaca, droba asekuracja -
    tak, zebym mogl wyladowac kilkaset PLN na minusie czekajac na wyplate.

    Nie znam szarej rzeczywistosci bankingu, ale kobieta w oddziale
    straszyla mnie oprocentowaniem rzedu 18% bez wzgledu na termin splaty
    oraz, po roku, jakimis oplatami za sam fakt posiadania takiego
    `przywileju', jak debet.

    Jak sytuacja wyglada, jesli, powiedzmy, 20tego zadluze sie na 300PLN, po
    czym ostatniego dnia miesiaca nastapi wplyw na konto niwelujacy
    zadluzenie? jakie sa _realne_ oplaty i pulapki?

    z gory dzieki,

    P.S. w archiwum grupy straszyli 40 PLN `za sam fakt' zadluzenia, ale
    kobieta powiedziala, ze tego juz nie ma.

  • 2. Data: 2007-05-02 14:56:14
    Temat: Re: [mille] Limit w koncie osobistym
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik "Lukasz" <a...@a...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > splaty
    > oraz, po roku, jakimis oplatami za sam fakt posiadania takiego

    Przy takich kwotach o jakich piszesz, to wyjda jakies grosiki.

    > Jak sytuacja wyglada, jesli, powiedzmy, 20tego zadluze sie na
    > 300PLN, po
    > czym ostatniego dnia miesiaca nastapi wplyw na konto niwelujacy
    > zadluzenie? jakie sa _realne_ oplaty i pulapki?

    Powiedzmy 12 dni. Przy 18% rocznie to daje 1,78zl odsetek. Inna
    sprawa, ze moze byc jakas roczna oplata z tytulu posiadania linii.
    Pewnie cos rzedu 1% jej wysokosci, choc moga byc pulapki typu "nie
    mniej niz...". Ale ogólnie to raczej male sumy.

    marekz

  • 3. Data: 2007-05-02 14:58:41
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:20070502145103.GQ8068@rudy.mif.pg.gda.pl, *Lukasz* wrote:

> [...]
    > po czym ostatniego dnia miesiaca nastapi wplyw na konto niwelujacy
    > zadluzenie? jakie sa _realne_ oplaty i pulapki?

    Oplata za posiadanie tego limitu - w wiekszosci bankow 0,5-1% maksymalnego
    limitu zadluzenia (czesto jest kwota min np 50zl) - czasem pierwszy rok
    gratis.
    Oprocentowanie jest podane w skali roku.
    A u ciebie bylo to wynioslo 300PLN *18% * 10 dni / 365 dni ~= 1,5 PLN
    I to tyle.
    Szczegoly odnosnie oplaty za posiadnaie limitu sprawdz w TOiP.

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 4. Data: 2007-05-02 15:06:19
    Od: Lukasz <a...@a...pl>

    On Wed, May 02, 2007 at 04:58:41PM +0200, darnok wrote:

> [...]
    > I to tyle.
    > Szczegoly odnosnie oplaty za posiadnaie limitu sprawdz w TOiP.

    no niby przegladalem, ale z bankami nie jestem obeznany i takie 1%
    niewiele mi mowilo( w jakiej skali jest rozumowanie, etc).
    Dzieki za `numeryczne' wytlumaczenie- o to mi chodzilo :)

  • 5. Data: 2007-05-02 15:10:41
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:20070502150619.GS8068@rudy.mif.pg.gda.pl, *Lukasz* wrote:

    > no niby przegladalem, ale z bankami nie jestem obeznany i takie 1%
    > niewiele mi mowilo( w jakiej skali jest rozumowanie, etc).
    > Dzieki za `numeryczne' wytlumaczenie- o to mi chodzilo :)

    No to ci sprawdzilem jeszcze ze Mille za limit kredytowy nalicza dokladnie
    1%, minimum 40 PLN.
    Czyli jesli zalatwisz sobie u nich limit kredytowy o maksymalnej kwocie 3tys
    zlotych to zaplacisz 40PLN, a jak 6tys, to juz 60 PLN ;-)
    Jest to oplata raz na rok, za mozliwosc zadluzania sie.

    Informuja tez ze domyslnie oprocentowanie wynosi 18%, ale przy przenoszeniu
    limitu jest negocjowane od 10% do 18%.
    Czyli warto wziac limit w innym banku i z takowym przyjsc dopiero do Mille
    jak ktos zamierza duzo uzywac.

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 6. Data: 2007-05-02 15:13:19
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f1a9tl$7de$1@nemesis.news.tpi.pl, *darnok* wrote:

> [...]
    > przenoszeniu limitu jest negocjowane od 10% do 18%.
    > Czyli warto wziac limit w innym banku i z takowym przyjsc dopiero do

    Jesli myslisz o niezaduzym zadluzaniu sie i splacaniu maks w ciagu miesiaca
    wszystkiego to moze pomysl o wzieciu karty kredytowej, bo tam masz do 54 dni
    za ktore nie placisz nic, a taka kwote to spokojnie sobie wydasz na zakupy
    placac karta. Szczegoly w archiwum
    A bedzie tansza w obsludze - nawet moze byc darmowa.

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 7. Data: 2007-05-02 15:20:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "darnok" <d...@a...spam.ch> writes:

    > Jesli myslisz o niezaduzym zadluzaniu sie i splacaniu maks w ciagu
    > miesiaca wszystkiego to moze pomysl o wzieciu karty kredytowej, bo tam

    Jeszcze warto zauważyć, że niektóre banki oprócz kredytu oferują
    jeszcze "dopuszczalny debet w koncie osobistym". Polega to dokładnie
    na tym, że można podjąć z konta więcej niż na nim jest - i w
    odpowiednim (krótkim) terminie oddać. I nie płaci się za to żadnej
    opłaty typu 40 zł z góry, tylko same odsetki. I nie trzeba o to
    specjalnie występować, działa "samo z siebie".

    Ale tylko niektóre banki...

    MJ

  • 8. Data: 2007-05-02 17:01:36
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > no niby przegladalem, ale z bankami nie jestem obeznany i takie 1%
    > niewiele mi mowilo( w jakiej skali jest rozumowanie, etc).
    > Dzieki za `numeryczne' wytlumaczenie- o to mi chodzilo :)

    1% od 5kzl limitu to jest 50zl kwota niebagatelna.

  • 9. Data: 2007-05-02 17:02:40
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 2 May 2007 15:06:19 +0000 (UTC), w
    <2...@r...mif.pg.gda.pl>, Lukasz <a...@a...pl> napisał(-a):

    > no niby przegladalem, ale z bankami nie jestem obeznany i takie 1%
    > niewiele mi mowilo( w jakiej skali jest rozumowanie, etc).
    > Dzieki za `numeryczne' wytlumaczenie- o to mi chodzilo :)

    Jeżeli nie masz zamiaru ciągle korzystać z limitu zadłużenia w koncie zastanów
    się nad możliwością zwykłego debetu w koncie. Jest wyżej opracowany, ale bez
    opłaty rocznej (np. 300PLN*28%*10dni/365 = 2,30zł).

  • 10. Data: 2007-05-03 10:25:08
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Zamiast limitu w koncie wez kredyt. Przynajmniej bedziesz go musial splacic,
    bo debet to moze Cie trzymac do smierci...

    /*-+