  • 1. Data: 2003-10-08 19:06:22
    Temat: mBank - przelew do US
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Mam kilka pytań:

    1/Czy można z eKonta zdefiniować przelew lub ustawić stałe zlecenie na
    przelew do US? Jeśli tak, to jak?

    2/Gdy usiłuję wypełnić jednorazowy przelew do US wyskakuje mi
    komunikat:
    TCE0664 KONTO NIE ISTNIEJE
    O co chodzi? Co poprawić?

    3/Co wpisać w polu Identyfikacja zobowiązania, jeśli chodzi o podatek
    ryczałtowy od osób fizycznych z najmu?

    4/I przy okazji, może ktoś wie do ilu groszy taki podatek się zaokrągla?

    Renata

  • 2. Data: 2003-10-08 20:36:04
    Temat: Re: mBank - przelew do US
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska"
    > Mam kilka pytań:
    >
    > 1/Czy można z eKonta zdefiniować przelew lub ustawić stałe zlecenie na
    > przelew do US? Jeśli tak, to jak?

    AFAIK z eKonta nie zrobisz przelewu zdefiniowanego ani zlecenia stałego do
    US.
    Trzeba użyć "Przelew do US" i za każdym razem wypełniać dane.
    Opłata za taki przelew 1 zł.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2003-10-08 20:37:45
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał
    w wiadomości
    .waw.pl...
    > Mam kilka pytań:
    >
    > 1/Czy można z eKonta zdefiniować przelew lub ustawić stałe zlecenie na
    > przelew do US? Jeśli tak, to jak?

    Nigdy nie było mi to potrzebne, więc prawdę mówiąc nie wiem. Chyba
    nie.

    > 2/Gdy usiłuję wypełnić jednorazowy przelew do US wyskakuje mi
    > komunikat:
    > TCE0664 KONTO NIE ISTNIEJE
    > O co chodzi? Co poprawić?

    Konto nie istnieje. Wpisałaś nieprawidłowy nr rachunku. Bez żadnych
    spacji (również na końcu) i myślników, w formacie NRB (26-cyfrowym), bo
    NBP już nie przyjmuje w innym. Przy okazji: tutaj masz wykaz numerów
    rachunków bankowych urzędów skarbowych
    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=146&id=1
    2218. Adresy i
    telefony są tutaj:
    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=146&id=1
    2216

    > 3/Co wpisać w polu Identyfikacja zobowiązania, jeśli chodzi o podatek
    > ryczałtowy od osób fizycznych z najmu?

    Nic. To pole jest na wypadek, gdyby wpłata była wynikiem decyzji US.
    Szczegóły są w dokumencie (pozycja 13), do którego link jest na dole
    strony http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=144&id=1
    0426

    > 4/I przy okazji, może ktoś wie do ilu groszy taki podatek się
    zaokrągla?

    Zgodnie z ordynacją podatkową: kwotę dochodu zaokrągla się do
    pełnego złotego, wyliczony na tej podstawie podatek - do pełnych 10
    groszy.
    Spróbuj skorzystać z formularzy firmy www.ips-infor.com.pl. Nawet
    jeśli (nieopłacone) nie dadzą się wydrukować, to można podejrzeć
    wyliczenia (przynajmniej kiedyś można było) i przepisać do formularza
    wypełnianiego ręcznie.

    Pytania z tematyki 3 i 4 możesz z powodzeniem zadawać również na
    grupie pl.soc.prawo.podatki, tam więcej osób będzie się orientowało w
    tej tematyce.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 4. Data: 2003-10-08 21:07:01
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule s...@1...acn.waw.
    pl,
    niejaki(a): Renata Gołębiowska z adresu <R...@a...waw.pl>
    napisał(a):
    > Mam kilka pytań:
    >
    > 1/Czy można z eKonta zdefiniować przelew lub ustawić stałe zlecenie na
    > przelew do US? Jeśli tak, to jak?

    Nie można i nie wolno od 01,01,2003 r.

    > 2/Gdy usiłuję wypełnić jednorazowy przelew do US wyskakuje mi
    > komunikat:
    > TCE0664 KONTO NIE ISTNIEJE
    > O co chodzi? Co poprawić?

    Numer konta należy wpisać bez spacji i kresek , jednym ciągiem 26 cyfr..
    Jeśli wklejasz to może się przykleić spacja na końcu numeru.
    Inna możliwość to faktyczny brak takiego numeru. Możesz sprawdzić numer
    na stronie MinFina
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=146&id=12218

    > 3/Co wpisać w polu Identyfikacja zobowiązania, jeśli chodzi o podatek
    > ryczałtowy od osób fizycznych z najmu?

    Jeśli składasz deklarację (zeznanie, informację) i podatek dotyczy
    właśnie tej deklaracji (zeznania, informacji) to nie wypełniasz tego
    pola.
    W innych przypadkach wypełniasz i informację o tym jak to zrobić
    znajdziesz np w pomocy kontekstowej do formatki (znak '?' w prawym
    górnym rogu formatki)
    http://demo.mbank.pl/pomoc/rach/us-k1.html
    lub
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1146.htm

    > 4/I przy okazji, może ktoś wie do ilu groszy taki podatek się
    > zaokrągla?

    Zaokrąglanie podstaw opodatkowania, z zastrzeżeniem podstaw
    opodatkowania podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego ;
    1) mniej niż 50 groszy pomija się,
    2) 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.

    Zaokrąglanie podatków , odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej z
    zastrzeżeniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego ;
    1) mniej niż 5 groszy pomija się,
    2) 5 i więcej groszy podwyższa się do pełnych dziesiątek groszy .

    oporek

  • 5. Data: 2003-10-08 21:13:35
    Od: "Jacek Piotrowski" <j...@u...interia.pl>

> [...]
    > ryczałtowy od osób fizycznych z najmu?
    >
    > 4/I przy okazji, może ktoś wie do ilu groszy taki podatek się zaokrągla?

    Witam!
    Próbowałem zrobić przelew i też mam taki komunikat. Korzystam z przelewów do
    US z konta firmowego i nie mam żadnych problemów. Nie mam pojęcia co może
    być przyczyną takiego komunikatu przy przelewie z konta prywatnego. Chyba
    musisz pytać na m-lince.
    Jeśli chodzi o pozostałe pytania, to:
    nie da się zdefiniować przelewu do US. Każdorazowo wyświetlają się dane
    osobowe i adres, a pozostałe, łącznie z nr-em konta US musisz wklepywać.
    (np.w BPH jest taka możliwość). Co do zlecenia stałego, to nie wiem, ale
    chyba też nie.
    Identyfikacja zobowiązania: POD. RYCZ. TYT. NAJMU, a symbol formularza: PPE
    Podatek zaokrągla się do 10 gr (od 5 gr w górę).
    Pozdrawiam
    Jacek Piotrowski

  • 6. Data: 2003-10-08 21:21:22
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <3...@n...home.net.pl>, o...@p...onet.pl
    says...
> [...]
    > Jeśli wklejasz to może się przykleić spacja na końcu numeru.
    > Inna możliwość to faktyczny brak takiego numeru. Możesz sprawdzić numer

    Albo moze masz numer konta w "starym formacie" o ile sie nie myle to NBM
    przyjmuje teraz przelewy TYLKO w nowym formacie (a chyba wzystkie urzedy
    skarbowe maja konta w NBP)

    AP

  • 7. Data: 2003-10-08 21:34:48
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > przelewów do US z konta firmowego i nie mam żadnych problemów. Nie
    > mam pojęcia co może być przyczyną takiego komunikatu przy przelewie z

    Dziwne bo przed chwilą zleciłem z przyszłą datą i przeszło, eKonto
    oczywiście.

    oporek

  • 8. Data: 2003-10-09 12:04:56
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Jacek Piotrowski napisał:

    > Jeśli chodzi o pozostałe pytania, to:
    > nie da się zdefiniować przelewu do US. Każdorazowo wyświetlają się dane
    > osobowe i adres, a pozostałe, łącznie z nr-em konta US musisz wklepywać.

    O rany, masakra. W Inteligo definiuje platnosc (a wlasciwie to dwie,
    jedna na PIT, a druga na VAT) i za kazdym razem podaje tylko okres
    ktorego dotyczy deklaracja oraz kwote.

    Czy w mBanku jest cos przyjaznego dla klientow poza niskimi kosztami? :-P

    Bartol

  • 9. Data: 2003-10-10 10:26:19
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <3...@n...home.net.pl>, oporek2 wrote:
    > W artykule s...@1...acn.waw.
    pl,
    > niejaki(a): Renata Gołębiowska z adresu <R...@a...waw.pl>

    > Nie można i nie wolno od 01,01,2003 r.

    A dlaczego nie wolno?

    > Numer konta należy wpisać bez spacji i kresek , jednym ciągiem 26 cyfr..
    > Jeśli wklejasz to może się przykleić spacja na końcu numeru.

    Tak właśnie wklejałam i chyba chodziło o jakąś przyklejoną spację, bo
    właśnie wpisałam jeszcze raz i wszystko w porządku, mam nadzieję, że
    pójdzie.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Renata