  • 1. Data: 2004-04-06 17:18:12
    Temat: kredyt w mbanku - ostrzeżenie
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    mBank najzwyczajniej w świecie wyłudza prowizję za kolejna wizytę kuriera
    przy załatwianiu formalności związanych z kredytem odnawialnym w ekoncie.
    Wypełniając formularz inetowy cmusimy wypełnić pole "dochód netto".
    Oczywiście bank nie precyzuje z jakiego okresu ma to być dochód netto
    (problem pojawia się np przy cyklicznych ale nieregularnych wpływach). Żeby
    było śmieszniej, dla banku jedyenym wiążącym dokumentem jest zaświadczenie
    pracodawcy o wysokości osiągniętego dochodu netto w ostatnich 3 miesiącach
    (z tego co mi wiadomo, to np. żaden pracodawca nie uwzględni dodatkowego
    wynagrodzenia rocznego w takim zaświadczeniu). Tak więc mamy sytuację, że
    faktyczne dochody np. w ostatnim półroczu swoją drogą a zaświadczenie swoją
    drogą. Bank oczywiście opiera się na zaświadczeniu i trudno się temu dziwić
    ale zupełnie niezrozumiały jest fragment formularza internetowego gdzie
    określa się jaka jest maksymalna wysokość przyznanego kredytu a jaka
    minimalna kwota nas interesuje. Jest to o tyle bez sensu, że bank w momencie
    kiedy stwierdzi, że nie załapiemy sie na wnioskowaną maksymalną dopuszczalną
    kwotę kredytu, wcale nie ustala sam kwoty, jaką jest skłonny nam pożyczyć
    (oczywiście powyżej minimalnego okreslonego przez nas pułapu), tylko na nowo
    uruchamia całą procedurę z wizytą kuriera, podpisywaniem nowej umowy itp.
    Zastanawiam się dlaczego mbank nie poprosi po prostu najpierw o wysłanie
    zaświadczenia o zarobkach i dopiero potem nie rozpoczyna całej zabawy z
    udzielaniem kredytu, tylko od razy wysyła kuriera z gotową umową i dopiero
    potem analizuje wszystkie dokumenty
    Uważam że jest to normalne nabijanie ludzi w butelkę...

    pozdrawiam
    ewa

  • 2. Data: 2004-04-06 18:01:03
    Temat: Re: kredyt w mbanku - ostrzeżenie
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > mBank najzwyczajniej w świecie wyłudza prowizję za kolejna wizytę kuriera
    > przy załatwianiu formalności związanych z kredytem odnawialnym w ekoncie.
    > Uważam że jest to normalne nabijanie ludzi w butelkę...

    Nie słyszałem jeszcze, by kogoś skasowano kilka razy,
    pewnie byłoby już o tym głośno,
    więc dla mnie nabija ... sobie koszty
    własnymi beznadziejnymi procedurami.

    --
    pzdr, St.

  • 3. Data: 2004-04-06 18:29:32
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Nie słyszałem jeszcze, by kogoś skasowano kilka razy,
    > pewnie byłoby już o tym głośno,

    wygląda na to, że będę pierwsza... :-(

  • 4. Data: 2004-04-07 07:37:48
    Od: "robkor" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "ewka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udzielaniem kredytu, tylko od razy wysyła kuriera z gotową umową i dopiero

    Witam!

    W podobnej sytuacji już po 1 wizycie kuriera chcieli przysłać kuriera
    jeszcze raz na mój koszt (!) z umową o obniżonym limicie o 10 % :).
    Jednak po burzliwych pertraktacjach i konsultacjach telefonicznych panienka
    zgodziła się przysłać wszystko pocztą , po czym to odesłałem - i wszystko
    gra.
    Pozdrawiam
    robkor

  • 5. Data: 2004-04-08 10:55:12
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

    > wygląda na to, że będę pierwsza... :-(

    A nie przyszło Ci do głowy wpisać 0 dla kwoty minimalnej?

    Grzexs

  • 6. Data: 2004-04-08 18:17:01
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > A nie przyszło Ci do głowy wpisać 0 dla kwoty minimalnej?

    tak właśnie zrobiłam - wpisałam kwotę 0zł jako minimalna kwota kredytu (tak
    sobie myślę, że może trzeba było wpisać 1 zł....)