  • 1. Data: 2002-04-12 20:24:15
    Temat: karty kredytowe w Raiffeisen i Lukas Bank
    Od: "Krzysztof Ozimek" <k...@h...pl>

    Jestem juz na tyle duzym chlopcem, ze wiem, ze nie ma nic za darmo.
    Szczegolnie za darmo nic nie daja banki a raczej kaza sobie slono placic.
    Dlatego prosze Was byscie mnie oswiecili gdzie tkwi haczyk w ponizszych
    ofertach:

    1. VC w Raiffeisen. Wyplata gotowki w ich bankomacie -0% do tego grace
    period. A przeciez to umozliwia stworzenie oscylatora: wyplacamy z
    bankomatu --> na dobrze o%centowane konto --> splacamy itd. Przy wcale nie
    duzym limicie wystarczy na pokrycie rocznej oplaty...

    2. VC w Lukas Bank. Koszty wydania i uzytkowania VC - 0zl dla posiadaczy
    e-konto pro. To do ch... czemu nie dokladaja do tego interesu skoro w grace
    period pozyczaja mi kase za friko a z oplat stalych (za karte) nie maja ani
    grosza ?!?

  • 2. Data: 2002-04-12 20:33:00
    Temat: Re: karty kredytowe w Raiffeisen i Lukas Bank
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Apr 12, 2002 at 10:24:15PM +0200, Krzysztof Ozimek wrote:

> [...]
    > bankomatu --> na dobrze o%centowane konto --> splacamy itd. Przy wcale nie
    > duzym limicie wystarczy na pokrycie rocznej oplaty...

    To dotyczy wyplaty karta z RORu. Kasa wyplacona z kredytu karty jest
    oprocentowana normalnie (tzn. wysoko).

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-04-12 23:08:48
    Od: "AK" <a...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Ozimek" <k...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > bankomatu --> na dobrze o%centowane konto --> splacamy itd. Przy wcale nie
    > duzym limicie wystarczy na pokrycie rocznej oplaty...

    od wyplat gotowkowych od dnia wyplaty liczymy % i to nie maly :) czysty zysk
    dla banku - po prostu rezygnuje z oplaty zwyczajowej za pobranie kasy
    wynoszacej srednio 3% kwoty transakcji nie mniej niz 7 zeta

> [...]
    grace
    > period pozyczaja mi kase za friko a z oplat stalych (za karte) nie maja

    promocja - zaloz koto za chyba 7 zeta miesiecznie a dostaniesz VC - plac nia
    a bank i tak na tym zarobi :)

    -adrian

  • 4. Data: 2002-04-13 10:19:15
    Od: Bartek Bartoszewicz <b...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Apr 2002 22:24:15 +0200, "Krzysztof Ozimek"
    <k...@h...pl> wrote:

> [...]
    >period pozyczaja mi kase za friko a z oplat stalych (za karte) nie maja ani

    Wlasnie. Czy to nie jest tak, ze bank zarabia tez na prowizjach od
    sklepow akceptujacych zaplate karta?

    Pozdrawiam
    BB

  • 5. Data: 2002-04-13 10:35:22
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Uzytkownik "Bartek Bartoszewicz" <b...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:be1gbuksrj22jrocqunbaavpck2ftv90ka@4ax.com...

    > Wlasnie. Czy to nie jest tak, ze bank zarabia tez na prowizjach od
    > sklepow akceptujacych zaplate karta?

    To jest tak, ze jak chcesz miec PRO i darmo karte to placisz bodaj 84zl/rok
    za konto. Chyba, ze masz srednie saldo pow.5000zl. Wtedy konto darmo. Lukas
    wtedy daje Ci 7,5%. Sam wplaca do mBanku i bierze 8,65%. Czyli z tych 5000zl
    ma 57,5zl rocznie :-))) Wez pod uwage, ze mozesz miec problemy z wyliczeniem
    idealnie 5000, wiec pewnie ktos, kto zamierza uniknac oplaty nawet wiecej
    bedzie mial.

    A tak powaznie... skoro mBank potrafi dac 8,65% samemu lokujac w WIBOR
    (troche ponad 10), to moze nalezaloby sie spodziewac, ze lukas dajacy
    kredyty na 15-20% (nie wiem dokladnie, ale tanszych chyba nie ma) da wiecej?

    A moze tak mBank stara sie wlasnie wejsc w kredyty dla swoich klientow,
    debety i KK by moc odnosic sie nie do 10% WIBOR, ale 18 linii kredytowej?
    Fajnie by bylo pod warunkiem, ze spowodowaloby to podniesienie
    oprocentowania depozytow.

    pzdr

  • 6. Data: 2002-04-13 12:33:41
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Szymon" <w...@p...com> (news:a991n7$o4a$1@absinth.dialog.net.pl):

> [...]
    Lukas
    > wtedy daje Ci 7,5%. Sam wplaca do mBanku i bierze 8,65%. Czyli z tych
    Ale Szymon, to nie tak, bo do salda liczą się również lokaty. Te >= 10 tys.
    są ciągle niezłe (np. 3-miesięczna o % zmiennych daje APR 9.20, % stałe
    9.09 - to więcej niż w mBanku), podobnie jak antybelkowe. Jak i tak masz
    antybelkową lokatę, to na jedno wychodzi. Ja utrzymuję na bieżącym ekonto
    PRO saldo w przedziale 500-2000 i zapewniam Cię, że nie ma żadnych opłat.

    No a teraz tak:

    Ja kartę LUKAS VC wziąłem w ramach promocji tej karty, wydana za darmo, ale
    za drugi rok użytkowania będzie opłata. No i w związku z tym pytanie:
    Opłaca się zrezygnować przed uplywem roku i zwrócić się o wydanie nowej
    (bezpłatnie z tytułu eKonto PRO?)? Czy jest tu jakiś haczyk? Co myślicie i
    może ktoś już zdążył to wypraktykować?

  • 7. Data: 2002-04-13 19:30:18
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > debety i KK by moc odnosic sie nie do 10% WIBOR, ale 18 linii kredytowej?
    > Fajnie by bylo pod warunkiem, ze spowodowaloby to podniesienie

    mBank raczej pozycza ;))) BRE a nie na WIBOR

  • 8. Data: 2002-04-13 19:53:43
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > mBank raczej pozycza ;))) BRE a nie na WIBOR

    Uj, to moze chce pozyczac nie bankom na 10%, ale klientom indywidualnym na
    18? Teraz juz rozumiesz tresc sugestii?

    pzdr

  • 9. Data: 2002-04-13 20:27:06
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Uj, to moze chce pozyczac nie bankom na 10%, ale klientom indywidualnym na
    > 18? Teraz juz rozumiesz tresc sugestii?

    Nie wiem jak chca pozyczac - moga tak jak Pekao SA - jednomiesieczna lokata
    na 4,5% (ROR jakos 1,75%???) a debecik 19,75%....

    Inteligo tez nie lepsze... he he

  • 10. Data: 2002-04-13 20:35:52
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>

    Krzysztof Ozimek wrote:

> [...]
    > period pozyczaja mi kase za friko a z oplat stalych (za karte) nie maja ani

    No ale jak się spóźnisz z zapłatą, to zabawa kosztuje 10% zadłużenia
    (nie mniej niż 30 PLN). Czyli w najgorszym razie kosztuje Cię to
    jednorazowo 1 000 PLN (jak masz max kredyt).

    T.