  • 1. Data: 2010-11-05 19:45:43
    Temat: jak sobie poradzic z Sygma Bankiem?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    temat nie dotyczy mnie, ale rodzina popełniła błąd i skorzystała z usług
    ww., miało być tanio i promocyjnie, a wyszło....

    meble wzięte na raty, ale to nie kredyt gotówkowy tylko karta kredytowa
    (sam kredyt, bez fizycznej karty)

    pierwsza rata wypada 8.11 i teraz pytania do zorientowanych:

    1. czy spłata całej kwoty zadłużenia z zestawienia transakcji załatwi
    sprawę? oczywiście równocześnie zostanie wysłane wypowiedzenie umowy

    2. oprócz rat kapitałowych i odsetek bank pobiera 5 zł za
    "administrowanie limitem" oraz 0,45% koszt "dobrowolnego" ubezpieczenia

    okres wypowiedzenia wynosi 30 dni więc jeżeli zostanie wysłane 8.11 to
    powiedzmy, że w ok. 10.12 umowa wygaśnie, czy do tego czasu naliczone
    zostaną jeszcze jakieś opłaty?

    np. za administrowanie limitem, bo zakładam, że bank nawet jak klient z
    limitu nie korzysta to będzie nim "administrować"

    i teraz na które konto dokonać spłaty?
    na zestawieniu jest jedno konto X a na umowie inne Y z adnotacją, że (w
    przypadku nieotrzymania zestawienia transakcji przed dniem spłaty
    kredytobiorca dokona spłaty na konto Y)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2010-11-05 20:57:09
    Temat: Re: jak sobie poradzic z Sygma Bankiem?
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 5 Lis, 20:45, RobertS <b...@x...pl> wrote:
> [...]
    > na zestawieniu jest jedno konto X a na umowie inne Y z adnotacją, że (w
    > przypadku nieotrzymania zestawienia transakcji przed dniem spłaty

    Zadzwoń do nich i zapytaj,

    tutaj niewiele doradzimy bez przeczytania szczegółów umowy.

    Michał

  • 3. Data: 2010-11-05 21:00:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zadzwoń do nich i zapytaj,
    >
    > tutaj niewiele doradzimy bez przeczytania szczegółów umowy.
    >
    > Michał

    kredytobiorce niewiele się dowie a ze mną pewnie nie będą chcieli
    rozmawiać, bo nie jestem tutaj stroną...

    a ta umowa to masakra, widziałem już dziesiątki takich umów a ta jest
    mega zawiła i tak naprawdę niewiele z niej wynika ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2010-11-05 21:35:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 05 Nov 2010 22:00:43 +0100, RobertS napisał(a):

    > a ta umowa to masakra, widziałem już dziesiątki takich umów a ta jest
    > mega zawiła i tak naprawdę niewiele z niej wynika ;-/

    Innej rady nie ma.
    Uważnie przeczytaj całość, żeby się nie okazało, że to coś a'la kredyt
    odnawialny parę lat temu w Getin banku. Spłaciliśmy całość, a oni nadal
    naliczali odsetki. Okazało się, że bank z całej wpłaty potrącił odpowiednią
    kwotę na jedną ratę, a reszta "wisiała" sobie w powietrzu, bo żeby móc
    spłacić całość trzeba było ich wcześniej spytać o zgodę. Po wymianie paru
    pism zgodzili się łaskawie odstąpić od roszczeń.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2010-11-05 21:42:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > spłacić całość trzeba było ich wcześniej spytać o zgodę. Po wymianie paru
    > pism zgodzili się łaskawie odstąpić od roszczeń.

    czytam i własnym oczom nie wierzę, tak naprawdę to nie wiem nawet czego
    ta umowa dotyczy i kto udzielił kredytu!

    1. niby kredyt ratalny, ale w rachunku karty kredytowej, której bank
    fizycznie nie wydał

    2. sygma bank czy cetelem, a może to teraz jeden podmiot?

    3. opłaty na umowie nie pasują do żadnej z TOiP na stronie banku

    totalne pomieszanie z poplątaniem ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2010-11-05 21:54:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > 2. sygma bank czy cetelem, a może to teraz jeden podmiot?

    Te dwa ścierwa się połączyły w jedno.

    > 3. opłaty na umowie nie pasują do żadnej z TOiP na stronie banku
    > totalne pomieszanie z poplątaniem ;-/

    Ja bym wypowiedział umowę oraz spłacił całość zadłużenia z zestawienia
    transakcji. Spodziewałbym się, że sprawa nie potoczy się gładko, ale co tu
    innego zrobić. Zobaczy się co przyślą i ile będą chcieli. Na reklamacje u
    nich uważam, że szkoda czasu, bo to nie jest bank dla normalnych i oni
    podejścia i tak nie zmienią, nie ma o co walczyć. Więc bym odżałował jakby
    nie chcieli za dużo, byle się tylko odczepili. :>

  • 7. Data: 2010-11-06 00:54:50
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    >
    > meble wzięte na raty, ale to nie kredyt gotówkowy tylko karta
    > kredytowa (sam kredyt, bez fizycznej karty)

    a gdzie teraz nie wciskają karty?

    karta pewnie przyjdzie pocztą, karte odbierasz żeby nie kusiła
    będą przychodzić smsy z wys raty
    spłacasz ostatnią ratę, wypowiasz umowę i cześć

    --
    mariusz

  • 8. Data: 2010-11-06 09:51:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > a gdzie teraz nie wciskają karty?

    konstrukcja samej umowy poraża, tam się nic nie zgadza!

    > karta pewnie przyjdzie pocztą, karte odbierasz żeby nie kusiła
    > będą przychodzić smsy z wys raty
    > spłacasz ostatnią ratę, wypowiasz umowę i cześć

    to co spłacać zgodnie z harmonogramem i na koniec wypowiedzieć umowę?

    5 zł za "administrowanie" limitem to jakaś masakra, co to jest? no i to
    dobrowolne ubezpieczenie, z którego zrezygnować nie można ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2010-11-06 12:02:57
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    RobertS napisał(a):

    > to co spłacać zgodnie z harmonogramem i na koniec wypowiedzieć
    > umowę?

    nom

    albo ostatnią ratę nie płacić przelewem online tylko wydrukować sobie w
    punkcie gdzie brali raty i zapłacić w kasie, na poczcie żeby był
    papier.

    > 5 zł za "administrowanie" limitem to jakaś masakra, co to jest? no
    > i to dobrowolne ubezpieczenie, z którego zrezygnować nie można ;-/

    no a np opłata roczna za kartę 70zł, wolałbyś?

    Najważniejsze nie spóźnić się z ratą. Nie używać karty i nie zadłużyc
    się dodatkowo. Jak ktoś ma słabą wolę to nożyczki w dłoń ;)

    --
    mariusz

  • 10. Data: 2010-11-06 13:04:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > albo ostatnią ratę nie płacić przelewem online tylko wydrukować sobie w
    > punkcie gdzie brali raty i zapłacić w kasie, na poczcie żeby był
    > papier.

    ostatnia ratę to pewnie trzeba bedzie spłacić osobiście w placówce
    banku, żeby od razu wypowiedzieć umowę karty i zamknąć całość

    > no a np opłata roczna za kartę 70zł, wolałbyś?

    próbowałem znaleźć w toip ile za kartę, ale tam jest ich mnóstwo i tak
    naprawdę nie wiem za którą trzeba będzie zapłacić

    > Najważniejsze nie spóźnić się z ratą. Nie używać karty i nie zadłużyc
    > się dodatkowo. Jak ktoś ma słabą wolę to nożyczki w dłoń ;)

    kartę zabiorę i trafi do mojego klasera! nikt jej używać nie będzie

    czy Sygma/Cetelem ma jakieś problemy z księgowaniem rat? o "sprawie"
    dowiedziałem się wczoraj, kasa wyjdzie z mBanku 1. sesją w poniedziałek,
    a 8.11 to termin platności raty

    --
    pozdrawiam
    RobertS