  • 1. Data: 2005-01-06 21:14:36
    Temat: akcje PKO_BP dla emerytowanych pracownikow - dranstwo ?
    Od: "daniel" <t...@W...gazeta.pl>

    Mam pytanie a moze ktos z grupowiczow zna odpowiedz :

    Chodzi o akcje ktore banko pko bp dawal wszystkim swoim pracownikow po koniec
    roku 2004. Prawidlowo dostawali wszyscy ktorzy kiedykolwiek pracowali w PKO-BP
    Ale jest taki przypadek ze babcia znajomego, przepracowala dla banku ok 20
    lat (umowa o prace) a w 1995 przeszla na emeryture.
    niestety okazuje sie iz akcji nie dostanioe poniewaz wczesniej nie zglosila
    iz chciala by takie dostac...
    Dodam ze kobieta jest chora i w zasadzie nie wychodzi z domu...

    Co robic w takiej sytuacji?
    Czy jest szansa zeby dostala nalezne ?
    Jak miala zglosic akces na akcje skoro nikt jej o tym nie powiedzial, a w
    banku mowia ze wisialo jakies ogloszenie w oddziale...to wszystko
    Pomozcie prosze gdzie "pukac" zeby cos zadzialac.

    z gory dziekuje za sugestie
    pozdrawiam serdecznie
    Daniel

  • 2. Data: 2005-01-06 21:30:41
    Od: "woy" <w...@s...napukel.tu>

    Choć kaszka zimna i pielucha mokra, to nasza pociecha, daniel, tak
    słodko gaworzy:

    > Co robic w takiej sytuacji?
    > Czy jest szansa zeby dostala nalezne ?

    Zgłosić reklamację na piśmie do zarządu banku, ale wątpię, czy coś
    załatwi. Na pewno raczej już nie dostanie akcji, nie będą przecież
    specjalnie dla niej robić emisji. Można powalczyć o odszkodowanie, ale
    to długa droga sądowa. Jeśli akcji dużo - to warto.

    --
    woy
    (pisz do mnie tutaj: http://tinyurl.com/4696d )

  • 3. Data: 2005-01-07 07:32:55
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "daniel" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > banku mowia ze wisialo jakies ogloszenie w oddziale...to wszystko
    > Pomozcie prosze gdzie "pukac" zeby cos zadzialac.

    <cytat:>
    W najnowszym numerze orzecznictwa Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i
    Spraw Publicznych SN
    (OSNP 2005/1/6) ukazał się bardzo interesujący wyrok SN z dnia 17 lutego
    2004 r., I PK
    386/2003. Sama sprawa jest nietypowa - powód, były pracownik Poczty,
    wystąpił przeciwko byłemu
    pracodawcy o odszkodowanie z powodu niepoinformowania go o nabyciu
    uprawnień do otrzymania
    nieodpłatnych akcji Telekomunikacji Polskiej S.A., wskutek czego nie
    skorzystał z tego prawa.
    Jako podstawę prawną powód wskazywał przepis art. 415 kc, który
    pracodawca miał naruszyć przez
    zawinione zaniechanie informacji. Sądy obu instancji oddaliły powództwo,
    ale SN uwzględnił
    kasację powoda. W uzasadnieniu jako podstawy prawne wskazano m.in. dość
    liczne przepisy
    dyrektyw unijnych, zresztą SN sformułował ogólniejszą tezę: <<Przepisy
    Kodeksu pracy dotyczące
    obowiązków pracodawcy informowania pracownika o przysługujących mu
    uprawnieniach powinny być
    interpretowane z uwzględnieniem prawodawstwa wspólnotowego, choćby stan
    faktyczny sprawy
    dotyczył zdarzeń sprzed przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.>>.
    Wyrok, z uwagi na
    nietypowość i precedensowość sprawy i rozstrzygnięcia, wart jest uwagi.

    pozdrawiam,
    Marcin Kulik

    <koniec cytatu>

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2005-01-07 10:44:16
    Od: "daniel" <t...@N...gazeta.pl>

    dziekuje za wszelkie sugiestie,

    sprwa kiepska, ale trzeba sprobowac,
    czy warto ? - pewnie tak.
    chodza sluchy ze ludzie podostawali wartosc 10-30k pln, pewnie to plotki
    ale...

    pozdrawiam serdecznie grupowiczow
    daniel

  • 5. Data: 2005-01-07 11:32:53
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Dnia 2005-01-07 11:44, Użytkownik daniel napisał :

    > chodza sluchy ze ludzie podostawali wartosc 10-30k pln, pewnie to plotki
    > ale...

    Nie dostali, ale dostaną. A co do wartości, to łatwo policzyć: Do
    podziału jest nieco ponad 100 mln akcji, uprawnionych wg prospektu jest
    ok. 46 tys. osób. No powiedzmy 50 tys. To wychodzi *średnio* na twarz 2
    tys. akcji. Cena na GPW to obecnie ok. 28 zł. Powiedzmy że spadnie do 20
    to i tak z dużym zapasem jest więcej niż napisałeś.

  • 6. Data: 2005-01-07 13:46:06
    Od: "Flash" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > banku mowia ze wisialo jakies ogloszenie w oddziale...to wszystko
    > Pomozcie prosze gdzie "pukac" zeby cos zadzialac.

    :-) pierwsze słyszę, żeby pracownicy dostali jakieś akcje PKO za darmo, mają
    dostać ale chyba za 1-2 lata...

    pozdr

  • 7. Data: 2005-01-10 08:42:45
    Od: MariB <m...@w...pl>

    daniel wrote:
> [...]
    >
    > sprwa kiepska, ale trzeba sprobowac,
    > czy warto ? - pewnie tak.
    > chodza sluchy ze ludzie podostawali wartosc 10-30k pln, pewnie to plotki

    W podobnej sytuacji jest moja znajoma. Z ciekawości zadałem jej pytanie,
    czy zapisywała się na jakieś akcje. Okazało się, że do wszystkich byłych
    pracowników PKO wysłało jakieś zawiadomienie o możliwości nieodpłatnego
    nabycia akcji. Do listu dołączona była "instrukcja obsługi". Wynikało z
    niej, że należało z oddziału gdzie się pracowało uzyskać zaświedczenie o
    przepracowanym okresie (bo zgodnie z ustawą prywatyzacyjną chyba tylko
    osoby pracujące min. 10 lat uzyskują prawo do akcji). Do listu dołączony
    był wzorzec pisma, jakie z usyskanym zaświadczeniem trzeba było
    osobiście lub listownie dostarczyć do oddziału, gdzie się pracowało.

    Wychodzi na to, że PKO powiadomiło pracowników o ich prawach do akcji...
    Za to data na pismie mnie zaskoczyła - sierpień 2000. Być może Pani o
    której piszesz załatwiła kilka lat temu wszelkie formalności?

    Pozdrawiam
    MariB

  • 8. Data: 2005-01-10 20:10:36
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tak mnie ciekawi: czy osoby prowadzące niegdyś ajencje PKO (i dziś otrzymujące z tego
    tytułu jakąś emeryturę) też zostały obdarowane
    akcjami ?
    JaC